برای نگهداری از مانتو شلوار اداری راهکار‌های زیادی وجود دارد. توصیه ما این است ابتدا در خرید این فرم اداری توجه زیادی داشته باشید. هر چقدر کیفیت پارچه‌ای که انتخاب می‌کنید بالاتر باشد، در نتیجه عمر بیشتری می‌کند.

اگر می‌خواهید عمر مانتو شلوار اداری بیشتر شود. آن را به خشکشویی بسپارید. در این روش شستشو به دلیل قطبی بودن مولوکول‌ها از مواد حلال و شوینده‌های غیر قطبی به جای آب استفاده می‌شود. درنهایت باعث می‌شود ساختار لباس شما حفظ شود. همچنین لکه‌های آن را از بین ببرد.

نگهداری مانتو شلوار اداری نیز اهمیت بالایی دارد. در چنین شرایط اقتصادی، حتماً شما هم برای تهیه لباس‌های موردعلاقه‌تان هزینه زیادی پرداخت می‌کنید و دوست دارید، لباسی که تهیه می‌کنید را مدت زمان زیادی استفاده کنید. معمولا یک اصل را باید برای خرید لباس رعایت کرد. آن هم این است که یک بار هزینه کنید و یک عمر استفاده کنید.

شرایط مانتو شلوار اداری

مانتو شلوار اداری یکی از لباس‌هایی است که بسیاری از ما بنا به قوانین و شرایط محیط کاری ملزم به استفاده از آن هستیم. از آنجایی که پوشش ما در محیط کاری، اهمیت بسیار زیادی دارد و همیشه دوست داریم لباس نو و مرتبی را به تن داشته باشیم، بهتر است با اصول نگهداری مانتو شلوار اداری آشنا شوید.

نگهداری و شتستن مانتو شلوار اداری

یکی از سوالاتی که همیشه در ذهن  افراد شاغل وجود دارد، چگونگی افزایش عمر لباس فرم است. در صورتی که چگونگی نگهداری از لباس فرم برای شما هم سوال است، توصیه می‌کنیم با ما همراه باشید تا در ادامه نکات مهم برای افزایش عمر لباس فرم را بررسی کنیم:

 به برچسب نگهداری لباس توجه کنید

 زمانی که یک لباس فرم را تهیه می‌کنید ممکن است با برچسب نگهداری لباس مواجه شوید. اگرچه بسیاری از ما به این برچسب توجه نمی‌کنیم، اما بهتر است بدانید رمز افزایش عمر لباس فرم شما در این برچسب نهفته است! برچسب نگهداری مانتو و شلوار اداری ممکن است شامل روش‌های شستشو باشد که بر اساس جنس لباس فرم در آن نوشته شده است.

به عنوان مثال در صورتی که نیاز است لباس خود را با مواد شوینده خاصی بشورید یا از روش خاصی برای شستشوی آن استفاده کنید، دستورالعمل لازم در این برچسب نوشته می‌شود. معمولا اطلاعات دیگری چون روش شستشوی لباس یا حتی حداکثر و حداقل دمای مناسب برای شستشو، روش خشک کردن لباس و اتو کردن آن در این برچسب نوشته می‌شود.

 شستن بیش از حد لباس موجب کاهش عمر لباس می‌شود

توجه داشته باشید هر چقدر بیشتر لباس‌هایتان را بشورید، عمر آن‌ها کاهش می‌یابد؛ چرا که شستن بیش از اندازه لباس‌ها به الیاف پارچه آسیب می‌رساند و به مرور زمان موجب کهنه شدن آن می‌شود. حتما می‌دانید که اغلب مواد شوینده حاوی مواد شیمیایی قوی هستند و ممکن است به مرور زمان به الیاف پارچه لباس شما آسیب برسانند. از این رو سعی کنید، در صورتی که لباس شما واقعاً نیاز به شستشو ندارد، از شستشوی آن جلوگیری کنید.

 از شوینده لباس مناسب استفاده کنید

امروزه شوینده‌های مختلفی در بازار وجود دارند که استفاده از هر یک از آن‌ها در کاهش یا افزایش عمر لباس ‌فرم شما موثر خواهند بود. به عنوان مثال، شوینده‌های معمولی دارای مواد شیمیایی هستند که ممکن است به الیاف لباس شما آسیب وارد کند. یک شوینده مناسب می‌تواند بدون صدمه زدن به الیاف لباس، آن را تمیز کند.

نگهداری لباس

لباس شما ممکن است پارچه ظریف یا پشمی داشته باشد، بنابراین شما باید مایع یا پودر لباس‌شویی مخصوص آن را بشناسید تا از ترکیبات ملایم‌تری برای شستشوی لباس خودتان استفاده کنید. اگر مانتو شلوار شما تیره رنگ و مشکی است، بهتر است از مشکین شوی استفاده کنید تا از بور شدن لباس‌هایتان جلوگیری کنید.

در زمان شست و شوی لباس، آن‌ها را پشت و رو کنید

 از دیگر روش‌های نگهداری مانتو شلوار اداری و افزایش عمر لباس‌ (Increase the life of clothes ‌) فرم، این است که در زمان شستن لباس در ماشین لباس‌شویی، آن‌ها را پشت و رو کنید. این کار موجب جلوگیری از اصطکاک و مچاله شدن لباس‌ها می‌شود و الیاف پارچه لباس فرم شما کمتر آسیب می‌بیند. با رعایت کردن این تکنیک ساده، می‌بینید که پس از هر بار شستن لباس، الیاف و حالت لباس کار شما مانند حالت قبلی باقی می‌ماند.

لباس را در دمای پایین بشورید

شستن لباس‌های فرم در دمای پایین‌تر از ۳۰ درجه سانتی‌گراد، یکی دیگر از اصول نگهداری مانتو شلوار اداری است که باید به ان توجه کنید. در صورتی که لباس‌های خود را چند بار در دمای بالا بشورید، پس از گذشت مدتی لباس شما کیفیت اصلی خود را از دست خواهد داد و حتی ممکن است با تغییر سایز و رنگ آن مواجه شوید!

 لباس خود را به روش مناسب خشک کنید

 اگرچه خشک کردن لباس از نظر خیلی از ما کم‌اهمیت‌تر از شستشوی آن است؛ اما خشک کردن اصولی لباس نیز یکی از راه های افزایش عمر لباس فرم است. پس از اینکه لباس‌هایتان را از ماشین لباس‌شویی خارج کردید، آن‌ها را تکان دهید و روی رخت پهن کنید، سپس آن‌ها را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا خشک شوند.

در زمان خشک کردن لباس، به برچسب مراقبتی لباس دقت کنید. به عنوان مثال، لباس‌های پشمی بهتر است به صورت افقی پهن و خشک شوند. خشک کردن لباس‌ها، در هوای آزاد موجب تثبیت بوی تازگی و خوشبو شدن لباس شما در بلند مدت می‌شود. همچنین نور خورشید موجب ضدعفونی شدن لباس‌های شما می‌گردد.

 لباس خود را در جای مناسب نگهداری کنید!

بسیاری از ما، از اصول نگهداری مانتو شلوار اداری بی‌خبر هستیم و زمانی که لباس‌ما کیفیت خود را از دست می‌دهد، از جنس آن گله می‌کنیم! به عنوان مثال یک توصیه در این زمینه  این است که، لباس‌های خود را در یک فضای خشک و تاریک قرار دهید. این کار باعث می‌شود لباس شما از رطوبت و نور و گرما به دور باشد.

پیشنهادهایی برای نگهداری مانتو شلوار اداری

زمانی که لباس‌های کثیف خود را در داخل کمد قرار می‌دهید، آلودگی‌های سطحی می‌توانند موجب آسیب رسیدن به الیاف لباس شما شوند. یکی دیگر از پیشنهادهایی که به شما می‌کنیم این است که به منظور نگهداری مانتو شلوار اداری، کمد لباس خود را پر از لباس نکنید؛ زیرا این کار موجب آسیب رسیدن به بافت و الیاف لباس، در اثر ساییده شدن به یکدیگر یا از دست رفتن کیفیت لباس خواهد شد.

نگهداری مانتو شلوار فرم و اداری

 مانتو شلوار اداری خود را با دمای مناسب اتو بزنید

 اگر پس از شستشوی لباس می‌خواهید مانتو شلوار اداری خود را اتو بزنید، بهتر است بدانید دمای بالا موجب آسیب جدی به پارچه لباس فرم شما می‌شود. توصیه می‌شود از دمای پایین برای اتو زدن مانتو و شلوار اداری استفاده کنید یا از بخار اتو استفاده کنید. همچنین توصیه می‌شود مانتو شلوار اداری را از طرف پشت لباس اتو بزنید.

مانتو شلوار اداری خود را با ماشین لباسشویی نشوید

 اگرچه استفاده از ماشین لباس‌شویی راحت‌ترین و کم هزینه‌ترین راه برای شستشوی لباس‌های ما است، اما بهتر است بدانید از آنجایی که اغلب مانتو و شلوارهای اداری، پارچه و دوخت ظریفی دارند، بنابراین بهتر است آن‌ها را در ماشین لباس‌شویی نشورید. ماشین لباس‌شویی با فشار و قدرت زیادی لباس‌های شما را می‌شورد که این کار موجب آسیب وارد شدن به رنگ و بافت لباس شما می‌شود. توصیه می‌شود مانتو و شلوار خودتان را با دست بشورید یا  از خشک‌شویی کمک بگیرید.

در شستشوی لباس فرم روشن می‌توانیم از سفیدکننده استفاده کنیم؟

بله، برای این کار ابتدا مواد سفیدکننده را داخل تشت آب ریخته و سپس لباس را داخل تشت قرار دهید تا آسیب نبیند.

استفاده از چه موادی برای شستن لباس فرم مناسب‌تر است؟

مواد شوینده زیادی در بازار وجود دارند، اما توصیه می‌وشد از صابون و تاید استفاده نکنید.

برای افزایش عمر لباس فرم، آن‌ها را در چه محیطی نگهداری کنیم؟

بهتر است در چوب لباسی، داخل کمد و به دور از رطوبت و نور خوشید، لباس فرم خود را نگهداری کنید.

نکته پایانی

آشنایی با اصول نگهداری مانتو شلوار اداری و رسمی و رعایت آن‌ها موجب افزایش عمر لباس فرم می‌شود. در این مطلب سعی شد توصیه‌هایی به منظور نگهداری و شستشوی صحیح لباس فرم ارائه گردد.