اولین موردی که برای حاضر شدن درمحیط کار رسمی به سراغ شما می آید این است که چطور مانتویی باید پوشید؟ مانتو شلوار اداری تنگ بپوشیم بهتره یا گشاد؟ آیا تنگ بودن مانتو در کارهای روتین و روزانه شما اثرگذار است؟ این سوال بسیاری از بانوان شاغلی است که بر اساس قوانین و مقررات محیط کاریشان، ملزم به استفاده از مانتو شلوار رسمی و اداری هستند. اگر چه مانتو شلوار تنگ یا گشاد جذابیت‌ها و ویژگی‌های خاصی را برای برخی از بانوان دارد که آن‌ها را ترغیب به استفاده از این لباس می‌کند، اما آیا به نظر شما شما درست است از لباس فرم تنگ یا گشاد در محیط کاری استفاده کنیم؟

همانطور که می دانید پوشیدن مانتو شلوار تنگ عوارض جدی را به همراه دارد مثلا در صورت پوشیدن لباس تنگ برگشت جریان خون در اندام‌های تحتانی بدن کار کرد خود را از دست می‌دهد پس در صورتی که این جریان بر اثر پوشیدن لباس‌های تنگ دچار اختلال شود، علائمی مثل خستگی و کوفتگی در فرد را ایجاد می‌کند. همچنین تنگی لباس یا مانتو شلوار اداری شما، در ناحیه پاها و دور کمر موجب افزایش فشار به قلب برای بازگرداندن خون می‌شود.

انتخاب مانتو فرم اداری گشاد

به نظر شما مانتو شلوار اداری تنگ یا گشاد برای محیط کاری مناسب هستند؟ انتخاب مانتو فرم اداری گشاد برای محیط رسمی مناسب‌تر است یا لباس تنگ؟ این‌ها سوالاتی هستند که شاید تا کنون برای شما هم پیش آمده باشد. اگر دوست دارید یک بار برای همیشه پاسخ سوال خود را بیابید و لباس اداری مناسب و به روزی به تن داشته باشید، بهتر است با ما همراه باشید:

مانتو شلوار اداری تنگ

 به پنج دلیل منطقی هرگز لباس فرم تنگ نپوشید!

 اول از همه این نکته را فراموش نکنید که باید لباس فرم را در ساعات اداری به تن داشته باشید و با آن خدماتی مختلفی را در شرایط کاری گوناگون به مخاطبان یا ارباب رجوع ارائه دهید. در ادامه قصد داریم به بررسی دلایل عدم استفاده از مانتو فرم اداری تنگ بپردازیم:

مشکلات لباس فرم تنگ

اولین مشکلی که لباس تنگ ایجاد می‌کند، مشکل پوستی است. این مشکل به خصوص برای افرادی که زمینه ابتلا به کهیر دارند، بسیار جدی است. پوشیدن مانتو فرم اداری تنگ در چنین افرادی بعد از ۴ یا ۶ ساعت، موجب ایجاد درد، سوزش و خارش می‌گردد. گاهی این نوع کهیر حتی تا ۳ یا ۴ روز پس از پوشیدن لباس تنگ روی پوست باقی می‌ماند و ممکن است همراه با تب و لرز و خستگی باشد.

لباس فرم خیلی تنگ

دیگر مشکلی که ممکن است لباس فرم تنگ برای شما ایجاد کند، حساسیت است! پوشیدن لباس فرم اداری تنگ ممکن است موجب ایجاد حساسیت در شما شود، مخصوصا اگر از جنس نایلون باشد. البته اگر دقت کنید بیشتر لباس‌های امروزی از جنس نخ نبوده و اکثراً نایلونی و پلاستیکی هستند. لباس‌های فرم خیلی تنگ ممکن است موجب ایجاد اگزما یا درماتیت تماسی شود.

 لباس فرم اداری تنگ زمینه‌‌ساز بروز زخم‌های پوستی

اگر لباس فرم اداری تنگ بپوشید، ممکن است موجب اختلال‌های عروقی در ناحیه پوست هم شود. لباس فرم اداری تنگ ممکن است، زمینه‌‌ساز بروز زخم‌های پوستی باشد. زمانی که خون‌رسانی به عروق پوستی به خوبی انجام نشود، رشد بافتی هم به صورت طبیعی خود صورت نمی‌گیرد و پوست شما نمی‌تواند به طور کامل تغذیه شود؛ بنابراین احتمال بروز زخم در پوست و دیر خوب شدن زخم‌های شما نیز وجود دارد.

پوشیدن لباس فرم اداری تنگ

مشکل دیگری که ممکن است با پوشیدن لباس فرم اداری تنگ ایجاد شود، سرطان پستان است. بر اساس آمارها و تحقیقات به نظر می‌رسد یکی از دلایل سرطان پستان، مشکلاتی در خون‌رسانی باشد. خارج نشدن مواد سمی از بافت می‌تواند زمینه سرطان سینه را در افراد ایجاد کند.

لباس فرم اداری تنگ و افزایش تعریق

پنجمین مشکلی که لباس فرم اداری تنگ برای شما ایجاد می‌کند، قارچ‌ها هستند. امروزه بسیاری از خانم‌ها بر حسب عادت یا برای پیروی از مدهای امروزی، از مانتو شلوارهای تنگ استفاده می‌کنند. بهتر است بدانید تکرار این عادت غلط موجب افزایش تعریق در  کشاله ران می‌گردد.

استفاده از لباس فرم اداری

در صورتی که به مدت طولانی از لباس فرم اداری تنگ استفاده کنید، رطوبت در قسمت‌های مختلف بدن نیز افزایش می‌یابد. از طرفی به دلیل اینکه این بخش‌های بدن در معرض نور خورشید قرار ندارند، سه عامل رطوبت، گرما و تاریکی تشدید شده و شرایط را برای ایجاد قارچ و بیماری‌های عفونی و پوستی فراهم می‌آورند. از این رو برخی از خانم‌هایی که از لباس فرم اداری تنگ (Tight office uniforms) استفاده می‌کنند، ممکن است مبتلا به عفونت واژینال یا دیگر عفونت‌های پوستی شوند.

لباس فرم زیاد گشاد نپوشید!

 اگر جزو بانوان ریزجثه هستید، بهتر است مانتو فرم اداری گشاد را کنار بگذارید! در صورتی که قد متوسط به پایین دارید و اندام‌ ریزجثه‌ای دارید، بهتر است از لباسی که بیش از حد گشاد باشد، استفاده نکنید. یک لباس گشاد با پارچه اضافه می‌تواند موجب ریزتر دیده شدن اندام شما شود.

پوشیدن لباس فرم اداری گشاد، ممکن است موجب حواس پرتی و عدم تمرکز شما در محیط کاری شود. به عنوان مثال اگر شلوار  شما بیش از حد گشاد باشد، ممکن است زمانی که می‌خواهید از صندلی بلند شوید، در اطراف پاهایتان به هم گره بخورد و موجب به زمین افتادن شما در محیط کاری شود!

 به نظر می‌رسد لباس‌هایی که بیش از حد گشاد هستند، کمی از حالت رسمی بودن خارج می‌شوند! بنابراین با توجه به این نکته توصیه می‌شود از پوشیدن لباس فرم اداری گشاد اجتناب کنید.

 راهنمای انتخاب لباس اداری مناسب

قبل از هر چیز، ابتدا باید اندام خود را بشناسید و سایز خودتان را بدانید، تا بتوانید یک لباس فرم اداری مناسب انتخاب کنید. به طور کلی لباس فرم اداری تنگ یا گشاد برای محیط کاری مناسب نیستند. به عبارت دیگر در نحوه پوشش زنان در محیط کاری همانند دیگر کارها بهتر است حد اعتدال را رعایت کنید و از مانتو شلوار اداری تنگ یا گشاد استفاده نکنید.

لباس فرم تنگ

هر یک از این لباس‌ها موجب بد استایلی و بدتیپی شما در محیط کار می‌شود. مطمئنا لباسی که مناسب اندام و اندازه شما باشد، شما را در بهترین حالت ممکن نشان می‌دهد.در این رابطه، روش مشخص کردن سایز لباس، کار سختی نیست. به منظور مشخص کردن سایزتان، بهتر است اندازه قسمت‌های مختلف بدن مانند دور کمر، دور باسن، دور سینه، قد و …  را اندازه‌گیری نمایید و سپس با استفاده از جداول مربوطه، سایز خود را به دست آورید.

 اندازه‌گیری دور کمر

 به منظور اندازه‌گیری دور کمر، متر را دور کمر و در برجسته‌ترین قسمت کمر و کنار ناف قرار دهید و عدد مربوطه را یادداشت کنید.

 اندازه‌گیری دور باسن

 به منظور اندازه‌گیری دور باسن، متر را دور باسن و در پشت بدن از  قسمت باسن قرار داده و از جلوی بدن در امتداد یک خط افقی از برجسته‌ترین قسمت شکمتان عبور دهید.

اندازه‌گیری دور سینه

به منظور اندازه‌گیری دور سینه، متر را دور سینه و در بخش جلویی بدن از برجسته‌ترین قسمت سینه و پشت بدن در امتداد یک خط افقی عبور دهید. سپس اندازه را یادداشت کنید.

  اندازه‌گیری قد

 برای اندازه‌گیری قد، کافی است از پشت به دیوار بچسبانید. سپس از کسی بخواهید که از فرق سر تا کف پایتان را اندازه بگیرد.

مانتو فرم اداری تنگ برای محیط کاری بهتر است یا گشاد؟

مانتو فرم اداری تنگ و گشاد، هیچ یک برای محیط کاری مناسب نیستند. توصیه می‌وشد از لباسی مناسب با سایز و اندامتان برای محیط کار استفاده نمایید.

آیا لباس فرم گشاد هم مانند لباس فرم تنگ مشکلات پوستی یا حساسیت ایجاد می‌کند؟

لباس فرم اداری گشاد چنین مشکلاتی را ایجاد نمی‌کند، اما به دلیل اندازه نبودن و دیگر مشکلاتی که ممکن است ایجاد کند، برای محیط کاری توصیه نمی‌شود.

چگونه می‌توانیم  لباس فرم سایز مناسب خود را بیابیم؟

برای پیدا کردن سایز خودتان، کافی است اندازه قسمت‌های مختلف بدن مانند دور کمر، دور باسنف دور سینه، قد و … را اندازه‌گیری نموده و از جداول مربوطه، سایز خود را بیابید.

نکته پایانی

اینکه مانتو فرم تنگ برای محیط کار بهتر است یا گشاد، سوال بسیاری از بانوان است. در این مطلب با بررسی دلایل مختلف، متوجه شدیم که بهتر است از لباسی متناسب با اندازه و هیکل خود برای محیط کار استفاده کنیم. این کار موجب احساس راحتی و افزایش تمرکز شما در محیط کار شده و از بروز حساسیت و مشکلات پوستی نیز جلوگیری می‌کند.