اولین چیزی که زنان موفق و قدرتمند در پوشش خود رعایت می‌کنند، ظاهر و پوشش است زیرا که علاقه دارند در محیطی که فعالیت می‌کنند بهترین باشند و به نوعی با لباس خود نشان دهند که از عزت نفس بالایی برخوردارند. لباس زنان قدرتمند، لباسی نیست که موجب جلب توجه بیش از حد مخاطبان شود به دلیل اینکه اعتقاد دارند باید به مسائل مهم‌تری بپردازند. لباس محل کار زنان قدرتمند بر اساس یک استراتژی درست است یعنی تا جایی که بتوانند در خرید لباس فرم دقت می‌کنند و به نوعی لباس انتخاب می‌کنند که در هر جا بتوان آن را پوشید بدون اینکه اتوی آن بهم بخورد یا مراقب خراب شدن لباس باشند. اینکه در محیط کاری چه نوع لباسی بپوشیم، بدون شک در نحوه برخورد و برداشت مخاطبان و مشتریان از شخصیتمان تاثیر بسیار زیادی دارد. تعداد زیادی از بانوان شاغل تمایل دارند در محیط کاری در دسته زنان قدرتمند و موفق شناخته شوند. در واقع این یک تمایل غریزی است که بخواهید برتر از دیگران دیده شوید؛ اما چگونه می‌توان با لباس پوشیدن و لباس فرم، موفق و قدرتمند شناخته شد؟!

لباس پوشیدن و لباس فرم زنان موفق

بهتر است بدانید، بسیاری از ویژگی‌های زنان قدرتمند، در لباس پوشیدن و نحوه پوشش آن‌ها جلوه می‌کند. لباس فرم زنان قدرتمند ویژگی‌هایی دارد که آگاهی و یاد گرفتن از آن‌ها می‌تواند در نحوه پوشش شما و در نهایت موفقیت‌های کاریتان تأثیر بگذارد. از این رو، در این مطلب قصد داریم نکاتی از لباس پوشیدن زنان موفق را بیان کنیم که بدون شک، ایده گرفتن از آن‌ها تاثیر به‌سزایی در پوشش شما و عملکردتان در محیط کاری خواهد داشت.

لباس فرم زنانه

زنان موفق چه نکاتی را در نحوه پوشش خود رعایت می‌کند؟

 استفاده از ست لباس

 اگر به لباس فرم زنان قدرتمند توجه کنید،ۀ می‌بینید که آن‌ها معمولاً لباس خود را به صورت ست تنظیم می‌کنند. بسیاری از بانوان باسلیقه رنگ‌ها را می‌شناسند و آن‌ها را با هم هماهنگ می‌کنند و لباس‌هایی که با هم هماهنگی دارند را‌ ست می‌کنند. لباس فرم زنان موفق همیشه مرتب و متناسب است.

شما هرگز نمی‌توانید یک زن موفق را ببینید که یک کفش اسپرت را با مانتو شلوار رسمی و اداری پوشیده است. در واقع عدم آگاهی از سبک لباس و هماهنگی رنگ‌ها یا مانتو شلوار با کیف و کفش، برای یک بانوی موفق یک فاجعه است. اگر شما هم می‌خواهید پوششی مناسب محیط کار داشته باشید که قدرت و شخصیت ارزشمند شما با آن نمایان شود، باید ترکیب رنگ‌ها و نحوه ست کردن لباس را یاد بگیرید.

 لباس‌های اتوکشیده و مرتب

یک بانوی موفق همواره لباس مرتبی به تن دارد. یک نکته مهم در مورد لباس فرم زنان قدرتمند، مرتب بودن آن است. اگر به زنان موفق اطراف خود نگاه کنید، می‌بینید که هرگز یک بانوی موفق و شاغل، لباس چروکیده و نامرتبی را به تن نمی‌کند. زنان موفق با تکیه بر سواد و قدرت مدیریتی که دارند، کارهای خود را همیشه در زمان خود انجام می‌دهند.

آن‌ها لباس‌های خود را پس از شستن، مرتب کرده و به روش مناسب خشک می‌کنند. سپس اتو کرده و در کمد آویزان می‌کنند. به این ترتیب شما همیشه لباس اتو کشیده و مرتب در کمدتان دارید و هر روز صبح می‌توانید با لباسی کاملا مرتب و اتو کشیده سر کار بروید.

زنان قدرتمند لباس‌های بدن نما و خیلی تنگ نمی‌پوشند

زنان موفق بر اساس شرایط محیط کاری و قوانین و مقررات موجود، لباس فرم خود را انتخاب می‌کنند. یکی از ویژگی‌های مهم لباس فرم زنان قدرتمند (Powerful women’s uniforms) این است که بدن نما یا خیلی تنگ نیست. در واقع می‌توان گفت، بانوان با اعتماد به نفس از لباس پوشیدن به عنوان ابزاری برای جلب توجه استفاده نمی‌کنند! آن‌ها همیشه شیک و باوقار هستند.

بهتر است این نکته را در مورد لباس فرم زنان موفق به یاد داشته باشید که لباس زنان موفق در واقع شخصیتی مستقل و اعتماد به ‌نفس بالایی دارند و تمامی این ویژگی‌ها در ظاهر و پوشش آن‌ها جلوه می‌کند. یک لباس می‌تواند موجب برداشت‌های غلط از شخصیت شما شود و برای شما مخرب باشد یا اینکه تصویر خوب و مثبتی از شما، در ذهن مخاطب ایجاد کند.

استفاده از نمادهای خوش شانسی

علامت‌ها و نمادهای مختلف ممکن است در لباس شما تاثیر به سزایی داشته باشند. شکل و اندازه یقه، وجود یا عدم وجود جیب، طراحی آستین و … همگی می‌توانند در ذهنیت مخاطب شما تاثیر بگذارند. لباس فرم زنان قدرتمند معمولاً به گونه‌ای است که شیک و خاص دیده می‌شود و در عین رسمی بودن، منحصر به فرد نیز است. همچنین یک پیشنهاد برای لباس فرم زنان موفق، استفاده کردن از نماد‌های خوش شانسی است!

طراحی لباس زنان موفق

به عنوان مثال شما می‌توانید از یک سنجاق سینه گل یا هر شکل دیگری که در ملیت و فرهنگ شما، نماد خوشبختی و خوش شانسی یا موفقیت است، استفاده کنید. مطمئن باشید چنین طراحی‌هایی تاثیر خود را در لباس فرم شما می‌گذارند! البته زنان موفق معمولاً برای طراحی لباس خود از یک خیاط خبره کمک می‌گیرند. شما هم می‌توانید از خیاطی که تجربه دوخت لباس فرم را دارد و خلاقیت بالایی برای طراحی لباس‌هایش به خرج می‌دهد، کمک بگیرید.

یک زن موفق از تاثیر رنگ‌ها در پوشش خود کمک می‌گیرد

 اگر دقت کنید رنگ‌های سفید، مشکی، سرمه‌ای، خاکستری، قهوه‌ای و طوسی بیشترین رنگ‌هایی هستند که در محیط‌های اداری و کاری به چشم می‌خورند. البته شما در انتخاب رنگ محدود نیستید و می‌توانید رنگ‌هایی مانند زرشکی، بنفش، قرمز، آبی و نیلی را با چنین رنگ‌های تیره‌ای ترکیب کرده و نیز از تزیینات لباس با رنگ‌های مناسب استفاده کنید.

لباس فرم زن موفق

کوچک‌ترین سلیقه‌ای که در لباس و پوشش خود به خرج دهید، بعداً ممکن است بزرگ‌ترین تاثیر را در نظر مخاطبتان بگذارد. اگر مخاطب متوجه شود که شما بانوی باسلیقه و دقیقی هستید، بدون شک رفتارش را با شما، مناسب‌تر و بهتر از قبل تنظیم خواهد کرد! به این ترتیب می بینید که یک رنگ چگونه می‌تواند در کیفیت کار شما تاثیر بگذارد.

تاثیر خطوط در لباس

بهتر است در انتخاب و طراحی لباس فرم زنان قدرتمند، به خطوط و معنی و مفهوم آن‌ها بیشتر توجه شود. بد نیست بدانید، هر یک از خطوط عمودی، افقی و مایل، معنی و مفهوم خاص خود را دارند. در برخورد با هر کدام از این خط‌ها، پیام‌های مختلفی ممکن است به مغز ارسال شود.

به عنوان مثال، در صورتی که خطوط افقی در لبسا فرم استفاده شوند، آرامش و لطافت را بیان می‌کنند. این خطوط، ویژگی آرام، بی هیجان، غیر فعال و وسیعی را نشان می‌دهند، یا به عنوان مثال خطوط عمودی، خطوطی نیرومند، ایستا، فعال و بادوام هستند. این خطوط، به لباس فرم شما وقار و تناسب می‌بخشد.

لباس‌های رسمی و لباس فرم زنان قدرتمند

از این رو، یک ایده برای لباس‌های رسمی و لباس فرم زنان قدرتمند، استفاده از خطوط عمودی است. شما می‌توانید به روش‌های مختلفی از خطوط عمودی در لباس کار خود استفاده کنید. خطوط مایل نیز ویژگی مهیج بودن و بی ثباتی را نشان می‌دهد. به طور کلی خطوط مایل نسبت به خطوط افقی و عمودی بیشتر جلب توجه می‌کنند و برای استفاده در لباس اداری و رسمی مناسب نیستند.

آیا لباس فرم زنان قدرتمند باید رنگ تیره‌ای داشته باشد؟

هیچ قانون و دلیلی برای استفاده مطلق از رنگ‌های تیره در لباس فرم زنان موفق وجود ندارد. شما می‌توانید به تناسب محیط کارتان و قوانین آن، از دیگر رنگ‌ها نیز استفاده کنید.

ویژگی‌های اصلی لباس فرم زنان موفق چیست؟

زنان موفق همیشه لباسی شیک، به روز، باکیفیت، مرتب و متناسب با اندامشان به تن دارند.

آیا برای داشتن یک لباس مناسب که بیانگر قدرت و اعتماد به نفس بالا باشد، باید هزینه زیادی کنیم؟

معیار یک لباس مناسب، زیاد هزینه کردن برای آن نیست. شما می‌توانید یک لباس فرم مقرون به صرفه، باکیفیت و مرتب را تهیه کنید.

نکته پایانی

بسیاری از بانوان دوست دارند در محیط کار به عنوان زنی موفق و با اعتماد به نفس شناخته شوند و پوشش یکی از راه‌هایی است که می‌تواند شخصیت شما را برای مخاطب آشکار ‌سازد. لباس فرم زنان موفق، دارای ویژگی‌های متعددی است که در این مطلب سعی شد به مهم‌ترین آن‌ها اشاره شود.