لباس فرم می‌تواند همان استایل رویایی شما برای محیط کار باشد. روزهای کاری را تصور کنید که همیشه می‌دانید قرار است فردا چه بپوشید و همیشه هم استایل و تیپ کاریتان را دوست دارید. در این مطلب مجله مد و زیبایی ماهپار می‌خواهیم به شما بگوییم که این یک خیال‌پردازی زیبا نیست و خیلی راحت می‌تواند تبدیل به واقعیت روزانه شما شود.

فکر کنید بعد از یک آخر هفته عالی که حسابی بهتان خوش گذشته، دوباره یک هفته کاری قرار است شروع شود. آلارم ساعت موبایلتان را خاموش می‌کنید و باید برای شروع یک روز کاری دیگر آماده شوید. نوبت به انتخاب لباس می‌رسد. به نظرتان عالی نمی‌شد اگر دیگر نیازی به تصمیم‌گیری برای انتخاب لباس کارتان نداشتید؟ و حتی بهتر از آن، اگر می‌دانستید که استایل کاریتان کاملا راحت و درعین‌حال جذاب و شیک هم هست.

بهترین لباس فرم برای محیط کار

تاریخچه لباس فرم

لباس فرم کار هم در شرکت‌ها و اداره‌ها و هم در کارخانه‌ها و شغل‌های صنعتی نقشی مهم و تاثیرگذار دارد. اهمیت پوشیدن یونیفرم کاری فقط برای برند سازی و ایجاد ظاهری متحد و شکیل نیست. به‌عنوان مثال لباس‌های فرمی که در مشاغل صنعتی استفاده می‌شوند، برای حفظ سلامتی کارکنان و تامین امنیت آن‌ها هنگام کار ضروری است.

اولین لباسی که در جهان به‌عنوان یونیفرم استفاده شده، مربوط به لباس فرم مدرسه «بیمارستان مسیح» در انگلیس در قرن ۱۶ میلادی است. بعد از گذشت سال‌ها لباس این مدرسه تقریبا تغییری نکرده و اصالت خود را حفظ کرده است. در مقاله «زیباترین مدل‌های لباس فرم مدارس جهان» می‌توانید بیشتر در این باره بخوانید.

با نگاهی به نقش لباس فرم «بیمارستان مسیح» در آگاهی دنیا از وجود این مدرسه، بهتر می‌توان غیرقابل انکار بودن تاثیری که استایل هماهنگ و یک‌شکل هر مجموعه‌ای در ذهن‌ها می‌گذارد را درک کرد. لباس‌های کار مشاغل صنعتی، اداری و … اگر درست و متناسب با حوزه کاری طراحی و انتخاب شوند، در کنار کاربردی بودن و تامین امنیت کارکنان و کارمندان، می‌توانند نقشی کلیدی را در ساخت هویت برند این مشاغل ایفا کنند.

انتخاب بهترین لباس فرم برای محیط کار

ابتدا تمام تصوراتتان نسبت به یونیفرم را بر اساس آنچه تن استیو جابز یا مارک زاکربرگ دیده‌اید کنار بگذارید. قرار نیست شما هم هرروز یک لباس یقه اسکی مشکی یا یک تیشرت خاکستری بپوشید. راز یک لباس فرم شیک و ایده‌آل این است که برای شخص شما مناسب باشد. برای انتخاب بهترین استایل برای محیط کار باید به این فکر کنید که خودتان چه استایل و نوع لباسی را دوست دارید و در آن احساس راحتی می‌کنید. بنابراین اگر دوست دارید استایلتان شبیه مارک زاکربرگ باشد، این عالی است و همین کار را انجام دهید اما دلیل انتخابتان این تصور اشتباه نباشد که لباس فرم تنها به همین انتخاب‌ها محدود می‌شود و حتما باید یک لباس ساده و بدون طرح باشد.

اگر یک مانتو شیک دارید که تنخور و استایل آن را دوست دارید و همیشه وقتی آن را به تن می‌کنید همه از تیپتان تعریف می‌کنند، چرا چند رنگ آن را نخرید و هرروز با بهترین مانتو خودتان سر کار نروید؟ اگر بالاخره یک مدل شلوار پیدا کرده‌اید که آن‌قدر راحت هست که دلتان نمی‌خواهد همان لحظه‌ای که وارد خانه شدید، از شرش خلاص شوید، از همان مدل چند دست بخرید و هرروز با لباسی با تن خور راحت به سر کار بروید. لباس فرم لازم نیست ساده باشد یا تنها از بین چند مدل محدود انتخاب شود؛ اما لازم است کاملا مناسب شخص شما باشد و در هنگام پوشیدن آن احساس راحتی داشته باشید.

خواندن مقاله «لباس فرم زنان: راهنمای نهایی برای استایل کاری» به شما در انتخاب مدل لباس کارتان کمک می‌کند و راهنمای خوبی برای حرفه‌ای لباس پوشیدن است.

مهم‌ترین دلایل پوشیدن لباس فرم اداری

۴ دلیل برای پوشیدن لباس فرم اداری

انتخاب یونیفرم شیک و راحت برای محیط کار نیاز به دانستن نکات و ترفندهایی دارد. همه ما معمولا تعداد کمی لباس داریم که واقعا از خریدشان راضی هستیم. پس وقتی توانستید یک خرید ایده‌آل داشته باشید و از پوشیدن لباستان هم احساس رضایت دارید، چرا فقط یک یا دور روز با این احساس خوب سرکار بروید؟ بهترین استایل شما می‌تواند استایل هرروزتان باشد.

در ادامه با دلایل مهم استفاده از لباس فرم برای استایل کاری آشنا خواهید شد. این دلایل درواقع برترین مزیت‌های پوشیدن یونیفرم برای افراد شاغل است؛ اما نگاهی عمیق‌تر به موضوع روشن می‌سازد که وقتی عاملی باعث بهبود وضعیت کارکنان یک مجموعه شود، درنهایت باعث بهبود روند فعالیت آن سازمان شده و در یک کلام به سودآوری برای کارفرمایان منجر می‌شود. بنابراین پوشیدن لباس فرم به سود کل یک مجموعه است.

دلیل اول: انتخاب‌های کمتر یعنی استرس کمتر

گزینه‌های اضافی (Choice Overload) یک پدیده مدرن در اقتصاد رفتاری است. وقتی شخص برای تصمیم‌گیری با انتخاب‌های زیادی مواجه می‌شود، ذهنش درگیر بررسی موارد فراوان و گزینه‌های اضافی می‌شود. این شرایط باعث می‌شود تا فرد در اصطلاح به خستگی تصمیم‌گیری دچار شود.

شاید بسیاری از ما وقتی می‌خواهیم لباس بخریم، تصور کنیم که وجود گزینه‌های زیاد برای انتخاب، بهترین شرایط خرید را به وجود می‌آورد. روان‌شناسان با بررسی رفتار خرید افراد به این نتیجه رسیده‌اند که وقتی تعداد گزینه‌ها برای انتخاب فراوان باشد، تصمیم‌گیری سخت‌تر می‌شود و به احتمال زیاد احساس می‌کنیم که درنهایت در انتخابمان اشتباه کرده‌ایم.

اگر به دنبال راحتی و کاهش استرس در زندگی‌تان هستید، از بین بردن سوال تکراری و هرروزه «چی بپوشم؟» بهترین قدم برای شروع است.

دلیل دوم: خوش‌تیپی، شیک‌پوشی و احساس راحتی در همه روزها

بسیاری از شما ممکن است در کمدتان لباس‌های فراوانی برای سر کار داشته باشید، اما فقط چند ست مشخص از آن‌ها را واقعا دوست داشته باشید. اصولا برای هر شخص با توجه به فرم بدن، رنگ پوست و … یک استایل مشخصی وجود دارد که بهترین ظاهر را برای آن فرد می‌سازد. شما اگر همان لباس‌هایی را که بهترین استایل شما را می‌سازند، به‌عنوان لباس فرم انتخاب کنید، هرروز با بهترین تیپی که دوست دارید سر کار خواهید رفت.

تجربه قرنطینه دوران کرونا و کار کردن از منزل به بسیاری از ما نشان داد که فعالیت ذهنی و بدنی با لباسی راحت چقدر بهتر، خوشایندتر و حتی پربازده‌تر است. شما لازم نیست فقط برای اینکه هرروز یک لباس متفاوت بپوشید، از پوششی که تنخور راحتی ندارد برای محل کار استفاده کنید. شما می‌توانید راحت‌ترین استایلتان که شیک، رسمی و زیبا هم هست و از پوشیدنش احساس رضایت می‌کنید، به‌عنوان لباس فرمتان انتخاب کنید. در این صورت می‌توانید هرروز با استایلی که دوست دارید و با آن احساس راحتی می‌کنید، به سر کار بروید.

دلیل سوم: مینیمالیسم و ساده گرایی در انتخاب یعنی آزادی بیشتر

فومیو ساساکی، نویسنده ژاپنی در کتاب «در باب زندگی مینیمالیستی: خداحافظ وسایل اضافه» نوشته است:

«ما برای داشتن یک زندگی تمیز و راحت، نیازی نیست لباس‌های فراوانی داشته باشیم. درعین‌حالی که خیلی از آدم‌ها ممکن است دوست داشته باشند ظاهر خود را تغییر دهند، پوشیدن لباس‌های تکراری که برای استایل ما عالی هستند و استفاده از آن‌ها به‌عنوان لباس فرم، یک انتخاب بسیار شیک محسوب می‌شود.»

دلیل چهارم: صرفه‌جویی در پول و زمان

برای خرید لباس فرم صرفه‌جویی نکنید و یک لباس را صرفا به خاطر قیمت پایین‌تر آن و بدون توجه به کیفیت و دوامش نخرید. به هزینه‌ای که برای یک لباس فرم مناسب می‌پردازید، به چشم یک سرمایه‌گذاری نگاه کنید که در بلندمدت باعث می‌شود به مقدار قابل‌توجهی در پول و زمان صرفه‌جویی کنید.

راهنمای انتخاب بهترین لباس فرم ماهپار

راهنمای انتخاب بهترین لباس فرم

برای انتخاب ست لباس‌هایی که از هرجهت برای شخص شما و محیط کار شما بهترین باشد، باید یک سری قدم‌ها را به ترتیب بردارید.

مشخص کردن استایل کاری

اول از همه باید استایل کاریتان را مشخص کنید. شما باید طبق سلیقه خودتان، شرایط محیط کار و وظایفی که بر عهده دارید، استایل و نوع تیپ کاریتان را تعیین کنید. آیا ترجیحتان استایل کاملا رسمی مانند مانتو شلوار اداری یا کت شلوار هست یا استایلی متمایل به اسپرت را مدنظر دارید. در برخی شرکت‌ها کد پوشش برای کارمندان تعریف شده است. در مقاله «جدیدترین ژورنال مانتو اداری مخصوص خاص پوشان» می‌توانید با کد لباس اداری آشنا شوید و راحت‌تر در مورد نوع استایل کاریتان تصمیم بگیرید.

پیدا کردن بهترین استایل خودتان

در گام بعدی باید بهترین استایل خودتان را پیدا کنید. برای هر شخصی با توجه به فرم و شکل بدن، سایز و رنگ پوست یک استایل مشخصی وجود دارد که بهترین تیپ و ظاهر را برای آن فرد می‌سازد. حالا شما با در نظر گرفتن کلیه نکات طراحی لباس، زیباشناسی و مد و فشن باید بهترین استایلتان را پیدا کنید.

ساخت استایل کاری با توجه به بهترین استایل شخصی

در گام آخر شما باید بهترین استایلتان را با تیپی که برای سر کار مشخص کرده‌اید، مطابقت دهید و طبق آن لباس‌های ست کاریتان را انتخاب کنید.

در مقاله «چگونه با ست اداری استایل شیک و حرفه ای داشته باشیم؟» می‌توانید نکات بیشتری را در زمینه استایل کاری مطالعه بفرمایید.

ضرورت ایجاد کمد لباس فرم

حالا که به دلایل انتخاب لباس فرم به عنوان استایل کاری پی بردید، می‌خواهیم شما را با ترفندی عالی آشنا کنیم. اگر لباس‌های ضروری استایل کاریتان را در چند رنگ و مدل مختلف در کمد داشته باشید، همیشه چند تیپ مختلف آماده برای محیط کار خواهید داشت.

یکی از کارشناسان مد آمریکایی که طراح یک برند لباس زنانه است می‌گوید:

«داشتن یک کمد لباس فرم مناسب که موارد ضروری استایل کاری را داشته باشد، هوشمندانه‌ترین کاری است که افراد شاغل می‌توانند انجام دهند.»
اگر به فکر داشتن یک کمد لباس فرم هستید، مقاله «کمد لباس فرم زنان شاغل موفق» می‌تواند برایتان جذاب و خواندنی و البته مفید باشد.

آیا یونیفرم حتما باید ساده و تیره‌رنگ باشد؟

اصلا این‌چنین نیست. لباس فرم به معنی طرح ساده و یکرنگ نیست. هر کس می‌تواند بر طبق سلیقه و استایل شخصی خودش لباس فرمش را طراحی کند.

مهم‌ترین دلایل پوشیدن لباس فرم اداری چیست؟

داشتن بهترین استایل برای کار، کاهش استرس انتخاب، رهایی از تصمیم‌گیری هرروزه، صرفه‌جویی در پول و زمان

بهترین لباس فرم برای محیط کار را چگونه انتخاب کنیم؟

باید از بین شیک‌ترین استایل‌هایی که داریم، لباسی که راحت‌ترین تنخور را دارد انتخاب کنیم.

خرید شیک‌ترین لباس فرم اداری ماهپار

راهنمای خرید شیک‌ترین لباس فرم اداری

یک یا چند یونیفرم که بر اساس سلیقه و استایل شخصی شما انتخاب شده‌اند، بهترین تیپ اداری را برایتان می‌سازند. با انتخاب لباس فرم مناسب می‌توانید هرروز بهترین استایل را برای محیط کار، بدون صرف کردن وقت اضافی برای تصمیم‌گیری و تحمل استرس بیهوده داشته باشید. برای خرید شیک‌ترین لباس فرم اداری سری به فروشگاه اینترنتی ماهپار بزنید و انواع مانتو شلوار اداری را ببینید. برای انتخاب شیک‌ترین مدل‌های مانتو شلوار اداری خواندن مقاله «با این ۶ لباس ست اداری صبح کاریتان را آسان‌تر آغاز خواهید کرد» خالی از لطف نیست.

منبع: huffpost.com , blog.uniformmarket.com