پوشیدن ست اداری در محیط کاری مزیت‌های فراوانی دارد. شاید طبق عادت اولین فکری که با شنیدن لباس فرم به ذهنتان برسد، پوشیدن یک لباس تکراری برای هرروز است که احتمال دارد انتخاب شخصیتان هم نباشد. با ما در مجله مد و زیبایی ماهپار همراه باشید تا نگاهتان را تغییر دهیم.

در این مطلب نکاتی را به شما خواهیم گفت تا بتوانید با یک ست اداری، استایلی جذاب، خاص و حرفه‌ای برای خودتان بسازید. بعد از خواندن این مقاله ست کردن استایل اداری نه‌تنها برایتان خسته‌کننده و تکراری نخواهد بود، بلکه جزو فعالیت‌های جذاب هر روزتان نیز خواهد شد. خواندن این مقاله هم برای صاحبان محترم کسب‌وکارها و مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها و هم برای کارمندان و افراد شاغل می‌تواند بسیار کاربردی و راهگشا باشد. پس با ماهپار همراه باشید.

فواید ست اداری و تاثیر آن بر کارکنان و مشتریان

چه زمانی باید استایل حرفه‌ای و رسمی داشته باشیم؟

البته که انتخاب استایل و نحوه لباس پوشیدن به عوامل مختلفی ازجمله سلیقه افراد بستگی دارد؛ اما اگر به دنبال یک راهنمای کلی برای انتخاب استایل هستید، موارد زیر موقعیت‌هایی هستند که بهتر است در آن‌ها با استایل حرفه‌ای و رسمی ظاهر شوید.

مراسم و رویدادهای رسمی شرکت

محل کار شما ممکن است کد پوشش خاصی نداشته باشد یا شما علاقه‌ای نداشته باشید که هر روز برای کار استایل رسمی داشته باشید. حتی در این شرایط هم اگر مراسم و رویداد رسمی مثل جلسه با مدیران رده بالای شرکت یا جلسه رسمی با سایر شعبه‌ها و … قرار است برگزار شود، بهتر است یک لباس رسمی و حرفه‌ای بپوشید.

مصاحبه شغلی

اگر قرار است به مصاحبه شغلی بروید و اطلاعی هم از نحوه پوشش افراد در آنجا ندارید، بهترین انتخاب پوشیدن یک ست اداری مناسب است.

فواید ست اداری و تاثیر آن بر کارکنان و مشتریان

اینکه شما در شغلتان جزو کارمندان و کارکنان یک شرکت هستید یا جزو مدیران و رئیس‌ها، فرقی نمی‌کند؛ آگاهی از مزایای لباس فرم برای هر دو گروه مفید و کاربردی است. تاثیرات لباس فرم و استایل کاری تنها محدود به حوزه مد و زیبایی ظاهری نیست. اگر شما به‌عنوان یک کارمند یا یک مدیر، اهمیت تاثیر ست اداری را به‌درستی درک کنید، آنگاه برای انتخاب و خرید لباس مناسب، وقت، هزینه و انرژی لازم را صرف خواهید کرد و درنتیجه از مزایای یک ست اداری مناسب بهره‌مند خواهید شوید.

مزایای لباس فرم برای مدیران شرکت‌ها و صاحبان کسب‌وکار

  • پوشیدن یونیفرم واحد بین اعضای تیم و کارکنان شرکت حس اتحاد و همدلی ایجاد می‌کند و به دلیل فضای مثبت ایجاد شده، راندمان و بازده کاری هم بالا می‌رود.
  • پوشیدن لباس فرم و ست رسمی، تصویری حرفه‌ای و متحد از تیم و کارکنان شرکت در ذهن مشتریان می‌سازد.
  • ست اداری باعث می‌شود برند شما حرفه‌ای به نظر برسد.
  • لباس فرم کارمندان شما باعث می‌شود که مشتریان به‌آسانی بتوانند بر طبق خدمات و کالایی که می‌خواهند، فرد موردنظر را پیدا و انتخاب کنند.

مزایای لباس فرم برای کارمندان و کارکنان شرکت‌ها

  • پوشیدن لباس فرم و داشتن استایل رسمی نشان دهنده احترام شما به خودتان، محیط کار، همکاران، مشتریان و مدیران شرکت است.
  • داشتن استایل شیک و حرفه‌ای به شما در بالا بردن اعتماد به نفستان کمک می‌کند و درنتیجه باعث بهبود عملکردتان شده و برایتان موفقیت شغلی را در پی دارد.
  • پوشیدن ست اداری و داشتن استایل حرفه‌ای و شیک تاثیر اولیه خوبی روی مشتریان می‌گذارد. همین امر می‌تواند باعث شود تا افراد بیشتری تمایل داشته باشند که به شما مراجعه کنند و درنتیجه می‌توانید عملکرد و نتایج بهتری در حرفه‌تان کسب کنید.
  • شما با پوشیدن ست اداری مناسب و داشتن ظاهری آراسته و حرفه‌ای درواقع بیان می‌کنید که کارتان برایتان اهمیت دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا دیگران مخصوصا همکاران و مدیران شما احترام بیشتری برایتان قائل شوند.
  • در رقابت برای ارتقای موقعیت شغلی و انتخاب شدن برای سمت‌های بالاتر، داشتن یک استایل حرفه‌ای و رسمی مناسب می‌تواند یک برتری قابل‌توجه نسبت به رقبایتان به شما بدهد.

برای مطالعه بیشتر در زمینه مزایای ست اداری پیشنهاد می‌کنیم مقاله «لباس فرم و ایجاد اعتماد در مشتری» را مطالعه بفرمایید.

برای کارمندان، افراد شاغل و می‌توان گفت برای بیشتر افراد، داشتن سبک منحصربه‌فرد لباس پوشیدن اهمیت بالایی دارد. لباس اداری با تمام فایده‌هایی که دارد، می‌تواند احساس از دست رفتن استایل شخصی را در بین کارکنان یک شرکت یا سازمان به وجود آورد. اما نگران نباشید؛ با رعایت نکاتی که در ادامه خواهیم گفت، می‌توانید بدون این مسائل و مشکلات، تنها از مزایای ست اداری در محل کارتان بهره ببرید. با مجله مد و زیبایی ماهپار همراه باشید.

انتخاب لباس فرم خوش سایز و خوش‌ قواره برای محل کار

انتخاب ست اداری خوش سایز و خوش‌ قواره برای محل کار

یونیفرم اداری خوش سایز و خوش‌قواره را یک بوم خالی نقاشی در نظر بگیرید که به کارمندانتان اجازه می‌دهد که استایل و ظاهر منحصربه‌فرد خودشان را داشته باشند. در این صورت می‌توانید از مزایای ست اداری بدون نادیده گرفتن تیپ شخصی کارمندانتان بهره ببرید.

از طرفی با یونیفرم بد سایز و بدقواره هرچقدر هم آراسته و شیک باشد، نمی‌توانید تصویر حرفه‌ای از شرکتتان در ذهن مشتری ایجاد کنید.

مهم‌ترین عامل داشتن استایل و ظاهر حرفه‌ای، تناسب سایز لباس فرم اداری است. بنابراین برای رسیدن به نتیجه مطلوب قبل از سفارش لباس فرم، اندازه‌گیری سایز تمام کارمندانتان را به‌دقت انجام دهید.

علاوه بر اندازه‌گیری سایز استاندارد، شما می‌توانید برای افراد مختلف مدل‌های مختلفی از لباس فرم را سفارش دهید تا همه کارمندان شما با هر سایز و فرم بدنی بتوانند استایلی زیبا داشته باشند.

شخصی ‌سازی ست اداری متناسب با استایل شخصی

شخصی ‌سازی ست اداری متناسب با استایل شخصی

شخصی‌سازی یونیفرم بخش جذاب لباس پوشیدن برای محل کار است. درواقع در همین بخش است که کارمندان و کارکنان یک سازمان یا شرکت می‌توانند سلیقه شخصی خود را وارد ماجرا کنند و استایل خودشان را در محل کار بروز دهند. همان‌طور که اشاره کردیم، یک لباس فرم درست می‌تواند مانند بوم خالی نقاشی باشد. حالا این شما هستید که با اضافه کردن اکسسوری‌، داشتن استایل خاص مو، داشتن آرایش مخصوص و … می‌توانید ست اداری را شخصی‌سازی کنید.

کمربند، دکمه سردست و سنجاق سینه از اکسسوری‌هایی هستند که می‌توانید به لباس فرمتان اضافه کنید. حتی پوشیدن یک جوراب با طرحی خاص می‌تواند به شخصی‌سازی ست اداری کمک کند.

انتخاب زیر مانتویی و شومیز زیر مناسب برای مانتو شلوار اداری

انتخاب زیر مانتویی و شومیز زیر مناسب

اگر لباس فرم اداری شیک را یک بوم خالی آماده برای چیدمان اکسسوری و استایل شخصی خودتان در نظر بگیرید، لباسی که در زیر آن می‌پوشید، پایه‌های این بوم را تشکیل می‌دهد. اهمیت لباس‌هایی که در زیر یونیفرمتان می‌پوشید به‌قدری هست که بخواهید برایش به میزان کافی هزینه کنید. زیر مانتویی مناسب باید هم ازنظر ظاهری استایل حرفه‌ای شما را تکمیل کند و هم دارای جنس خوب و تنخور راحتی باشد. همیشه در هنگام خرید به خاطر داشته باشید که لباس‌هایی که جزوی از استایل رسمی و اداری شما هستند را باید ساعت‌ها بر تن داشته باشید. برای زیر مانتویی می‌توانید یک بلوز یا شومیز شیک را که جنس خوبی داشته باشد، بر اساس رنگ و مدل ست اداریتان بخرید.

استایل یک حرفه‌ای واقعی با لباس فرم مناسب

استایل یک حرفه‌ای واقعی با ست اداری مناسب

در هنگام خرید لباس اداری هزینه کافی و مناسب صرف کنید. باید به این نکته دقت داشته باشید که این ست لباس را قرار است هرروز و برای ساعت‌های طولانی، در هنگام کار و فعالیت بپوشید. با این شرایط لباس فرم نیاز به شستشو و اتو کردن بیشتری نسبت به سایر لباس‌ها پیدا می‌کند. پوشیدن مداوم و شستشو و اتو کردن زیاد می‌تواند جلوه و زیبایی یک لباس را از بین ببرد و به تار و پود آن آسیب بزند.

اگر همه این موضوعات را هنگام خرید ست اداری مدنظر داشته باشید، متوجه خواهید شد که کیفیت و دوام ست اداری از چه اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین خرج کردن پول کافی نه‌تنها کاملا درست و به‌جاست، بلکه یک صرفه‌جویی هم به‌حساب می‌آید. این نکته مهم را همیشه به یاد داشته باشید که برای اینکه شبیه یک حرفه‌ای واقعی به نظر برسید، باید بودجه کافی و مناسب برای استایلتان در نظر بگیرید.

برای آشنایی بیشتر با خصوصیات یک ست اداری مناسب، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «ویژگی های بهترین مانتو شلوار اداری» را بخوانید.

نکات مهم برای داشتن استایل حرفه‌ای در محیط کار

نکات مهم برای داشتن استایل حرفه‌ای در محیط کار

  • رعایت بهداشت و پاکیزگی.
  • استفاده نکردن از عطر و ادکلن‌هایی که اسانس‌های بسیار تندی دارند و ممکن است برای بعضی از افراد ناخوشایند یا آلرژی‌زا باشد.
  • خرید لباس فرم آماده مناسب یا هزینه کردن برای دوخت لباس توسط خیاط.

شاید راحت‌ترین راه برای داشتن یک استایل شیک و حرفه‌ای برای محیط کار این باشد که مانتو شلوار اداری آماده را از فروشگاهی که به کیفیت جنس لباس‌هایش اطمینان دارید، بخرید. قبل از خرید حتما از این موضوع اطمینان حاصل کنید که لباس‌های فرم‌ فروشگاه مدنظرتان طبق آخرین مد روز و با در نظر گرفتن تمام جوانب زیبایی و خلاقیت دنیای مد و فشن طراحی و تولید شده باشند. در مورد آشنایی با شیک‌ترین مدل‌های مانتو اداری خواندن مقاله «با این ۶ لباس ست اداری صبح کاریتان را آسان‌تر آغاز خواهید کرد» می‌تواند برایتان بسیار مفید و جذاب باشد.

اگر قصد دارید برای تهیه لباس فرم به نزد خیاط بروید، لازم است که با پارچه‌های مناسب ست اداری آشنایی داشته باشید. در همین زمینه خواندن مقاله «بهترین پارچه برای مانتو شلوار اداری را بشناسید» می‌تواند به کارتان بیاید.

  • اهمیت به انتخاب کفش و کیف متناسب با تیپ و استایلتان.

با خواندن مقاله «راهنمای ست کردن مانتو شلوار اداری با کیف و کفش» و استفاده از نکات و ترفندهای گفته شده در آن، می‌توانید کیف و کفش مناسب، کاربردی و شیک را برای استایل کاریتان انتخاب کنید.

  • اهمیت به جزئیات ظاهری لباس مثل اتو کردن و استفاده از پرزگیر لباس.
  • استفاده از جواهرات و اکسسوری‌های ست و هماهنگ با استایل حرفه‌ای شما.
فواید ست اداری و تاثیر آن بر کارکنان و مشتریان چیست؟

*ارائه تصویری متحد از تیم و کارکنان شرکت
*ساخت ظاهر حرفه‌ای برای برند
*راحتی مشتریان برای پیدا کردن خدمات و کالای موردنظر

مهم‌ترین عامل داشتن استایل و ظاهر حرفه‌ای در محل کار چیست؟

مهم‌ترین عامل تناسب سایز ست اداری است. بنابراین برای رسیدن به نتیجه مطلوب قبل از سفارش لباس فرم، اندازه‌گیری سایز تمام کارمندانتان را به‌دقت انجام دهید. علاوه بر اندازه‌گیری سایز استاندارد، شما می‌توانید برای افراد مختلف مدل‌های مختلفی از لباس فرم را سفارش دهید تا همه کارمندان شما با هر سایز و فرم بدنی بتوانند استایلی زیبا داشته باشند.

نکات مهم برای داشتن استایل حرفه‌ای در محیط کار چیست؟

*رعایت بهداشت و پاکیزگی
*هزینه کردن برای دوخت لباس توسط خیاط یا خرید لباس فرم آماده مناسب
*اهمیت به انتخاب کفش متناسب با تیپ و استایلتان
*اهمیت به جزئیات ظاهری لباس مثل اتو کردن و استفاده از پرزگیر لباس

ظاهری شیک و حرفه‌ای با ست اداری ماهپار

جمع‌بندی برای داشتن ظاهری شیک و حرفه‌ای با ست اداری

با رعایت نکاتی که در بالا گفته شد، به‌راحتی می‌توانید ظاهرتان را شیک، حرفه‌ای و منحصربه‌فرد کنید. قدم اول برای داشتن استایل حرفه‌ای و شیک در محیط کار، انتخاب لباس مناسب برای زیر ست اصلی است. قدم بعدی خرید لباس فرم خوش سایز و متناسب است. لباس فرم اصلی باید سایز دقیق داشته باشد و به‌درستی انتخاب و دوخته شود. قدم آخر شخصی سازی لباس اداری است. با رعایت این اصول بوم خالی یونیفرم شما تبدیل به یک شاهکار منحصربه‌فرد می‌شود.

امیدواریم خواندن این مطلب به شما در نحوه ست کردن لباس فرم و داشتن استایل شیک و حرفه‌ای در محیط کار کمک کرده باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای حرفه‌ای شدن در استایل رسمی، مقاله «مانتو شلوار اداری و شیک‌ ترین استایل آن برای زنان شاغل در سال 2022» را نیز در مجله مد و زیبایی ماهپار مطالعه بفرمایید.

ما در مجموعه ماهپار تمام تلاشمان را می‌کنیم تا زنان شاغل سرزمینمان بتوانند به‌راحتی بهترین ست اداری را بخرند و شیک‌ترین استایل رسمی را داشته باشند. اهمیت به موضوع طراحی شیک و مد روز یکی از ویژگی‌های بارز مانتو شلوارهای اداری برند ماهپار است که به‌خوبی تولیدات ما را از سایر رقبا متمایز می‌کند. خرید ست اداری شیک و حرفه‌ای از فروشگاه اینترنتی ماهپار به‌سادگی چند کلیک است.

منبع: alsco.com , glassdoor.com