لباس فرم کار باعث ایجاد ظاهری متحد و حرفه‌ای در یک شرکت یا سازمان می‌شود. یونیفرم کاری نمادی مشخص از برند شما در ذهن مشتری می‌سازد و تداعی کننده یکدلی و اتحاد کل کارکنان یک شرکت برای یک هدف واحد و مشخص است. تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شود که مشتری به شما اعتماد بیشتری پیدا کند و به کیفیت محصولات و خدمات شما اطمینان کند.

داشتن یونیفرم کاری می‌تواند ظاهری خاص و منحصربه‌فرد برای سازمان یا شرکتتان ایجاد کند. درنتیجه شما با کمترین تلاش می‌توانید باعث برند سازی سازمانتان و درنتیجه رونق کسب‌وکارتان شوید. اگر لباس فرم با توجه به نماد شرکت یا تم خاص آن سفارشی تهیه شود، تاثیرش در برند سازی و ماندگاریش در ذهن مشتری چند برابر خواهد شد. حتی اگر به‌سادگی فقط لوگوی برند سازمان روی ست اداری کارکنانتان دوخته شود، کسب‌وکارتان تمایز ویژه‌ای با سایر رقبا پیدا خواهد کرد.

خرید بهترین لباس فرم از ماهپار

برای کارمندانم لباس فرم کار بخرم؟

خرید لباس فرم کار انتخابی است که مدیران رده بالای یک سازمان باید در مورد آن تصمیم‌گیری کنند. یونیفرم کاری هم مانند هر مسئله دیگری در زندگی، مزایا و معایبی دارد. برخی افراد داشتن ست اداری را حرفه‌ای می‌دانند، در حالی که برخی دیگر از مدیران فکر می‌کنند پوشیدن یونیفرم به استایل شخصی کارکنانشان لطمه می‌زند.

اگر شما هم جزو مدیران و صاحبان کسب‌وکار هستید و به دنبال جواب این سوال می‌گردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای تصمیم‌گیری بهتر، این مطلب مجله مد و زیبایی ماهپار را تا انتها مطالعه بفرمایید.

تعریف لباس فرم

قبل از تصمیم‌گیری در مورد خرید یونیفرم، بهتر است با تعریف دقیق لباس فرم کار آشنا شوید. لباس فرم کار اصطلاحی است که برای هر لباس کاری که کارکنان یک سازمان در زمان فعالیت کاری آن را می‌پوشند به‌کار برده می‌شود. یونیفرم کاری می‌تواند شامل تمام اجزای استایل کاری مانند مانتو شلوار اداری، کفش و … شود یا تنها محدود به برخی از لباس‌ها یا اکسسوری‌های یک استایل کاری شود.

آیا کسب‌وکار من به یونیفرم کاری نیاز دارد؟

برخی از کسب‌وکارها به دلیل شرایط خاص حوزه کاریشان به لباس فرم نیاز دارند. در مورد سایر کسب‌وکارها شرایط کاری الزامی برای داشتن یونیفرم ایجاد نمی‌کند و انتخاب آن کاملا سلیقه‌ای خواهد بود. در ادامه عناوین کسب‌وکارها و حوزه‌هایی که به یونیفرم احتیاج دارند برایتان گردآوری کرده‌ایم.

  • پیک یا خدمات در منزل

اگر رفتن به در خانه‌های مشتریان بخش مهمی از حرفه شما را تشکیل می‌دهد، داشتن لباس فرم یک ضرورت مطلق است. دیدن برند شرکت روی لباس یا کلاه در چشمی در یا در تصویر آیفون مانند دیدن نشان کلانتر است. یونیفرم شناخته شده باعث می‌شود بلافاصله مشتری اعتماد کند که غریبه یا دزد در خانه‌اش نایستاده است.

  • بهداشت و درمان

لباس کار در صنعت بهداشت و درمان تضمینی برای سلامت بیمار و راحتی فعالیت پرستار یا دکتر است. لباس‌های فرم در بیمارستان‌ها دارای کدگذاری‌های رنگی هستند و از این طریق امکان سازمان‌دهی و ساده‌سازی شناسایی در مواقع اضطراری را فراهم می‌کنند.

  • صنعت غذایی

اگرچه امروزه در آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها می‌توانید انواع مدل‌ها و رنگ‌های مختلف لباس کار را ببینید، اما محبوب‌ترین لباس فرم رستوران‌ها را یک لباس سفید ساده با پیش‌بند تشکیل می‌دهد. لباس سفید تمیز به مشتریان اطمینان می‌دهد که سرآشپز هم تمیز است و بنابراین، رستوران نیز ازنظر بهداشت و سلامت در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

  • صنعت مهمان‌یاری

وقتی صحبت از صنعت مهمان‌یاری می‌شود، فرقی ندارد موضوع درباره رستوران، هتل یا حتی یک هواپیما باشد. مهم این است که مشتریان کارکنان مربوطه را بشناسند. مشتری باید بداند از چه کسی کمک بخواهد و برای دستیابی به خدمات به چه کسی مراجعه کند. تصور کنید چه وضعیت بدی پیش خواهد آمد اگر مشتری شما، یکی دیگر از مهمانان یا مشتریانتان را با کارکنان شما اشتباه بگیرد.

به این نکته توجه کنید که ظاهر حرفه‌ای در صنعت مهمان‌یاری باعث افزایش اعتمادبه‌نفس کارمندان می‌شود و به آن‌ها حس تعلق می‌بخشد؛ که تمام این‌ها باعث بهبود کیفیت خدمات می‌شود. در تجارتی هم که بر پایه ارائه خدمات بر مشتری بنا نهاده شده باشد، بالا رفتن سطح کیفیت خدمات به مشتری مساوی با افزایش درآمد است.

  • خدمات مشتری و امور مشتریان به‌صورت حضوری

در کسب‌وکاری که کارمندان شما ارتباط مستقیم و چهره به چهره با مشتریان و مخاطبان حرفه‌تان دارند، ظاهر شرکت یکی از مهم‌ترین ارکان تجارت شما به‌حساب می‌آید. شاید در سازمانی که بیشتر افراد در بخش تولید، پشتیبانی فنی (ارتباط با مشتری به‌صورت تلفنی یا آنلاین) و … مشغول به کار هستند، داشتن لباس فرم بیشتر تاثیرات درون سازمانی داشته باشد؛ اما برای صنعتی که کارکنانش ارتباط مستقیم با مشتری دارند، لباس فرم بیشترین اهمیت را دارد.

  • صنعت ساخت‌وساز

لباس فرم در صنعت ساخت‌وساز در متحد کردن کارکنان و بالا بردن روحیه و افزایش هم‌دلی آن‌ها برای رسیدن به یک هدف مشترک تاثیرگذار است. از تاثیرات بسیار مهم دیگر یونیفرم کاری در این صنعت می‌توان به موضوع امنیت اشاره کرد. مشخص شدن کارکنان یک کارگاه ساخت‌وساز که معمولا وسعت زیادی هم دارد، با داشتن لباس هم‌شکل بسیار آسان‌تر می‌شود.

حتی اگر برند شما در دسته‌بندی‌های بالا قرار ندارد، انتخاب فرم اداری به‌عنوان پوشش کارکنان سازمانتان همچنان می‌تواند تاثیرات مثبت خود را روی کسب‌وکارتان بگذارد. به‌عنوان مثال در مقاله «جذاب‌ترین مدل‌های لباس فرم برای سالن زیبایی و تاثیرش بر افزایش مشتری» می‌توانید در مورد تاثیرات یونیفرم مناسب در صنعت زیبایی و نکات انتخاب بهترین لباس برای آرایشگاه‌ها مطالب مفیدی را مطالعه بفرمایید.

مزایای لباس فرم کار

مزایای لباس فرم کار

یونیفرم اداری مزایای فراوان و تاثیرات قابل توجهی در رونق کسب‌وکارتان دارد. در ادامه مهم‌ترین مزایای لباس فرم را برایتان گردآوری کرده‌ایم.

مزایای پوشیدن یونیفرم تنها برای شما مدیران و افزایش سودآوری کسب‌وکارتان نیست. پوشیدن ست اداری مزایای فراوانی هم برای خود کارمندانتان به همراه دارد. برای مطالعه بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله «۴ دلیل برای اینکه از همین فردا لباس فرم بپوشید» را مطالعه بفرمایید.

ایجاد اعتماد در مشتری

مهم‌ترین ویژگی لباس فرم این است که کارمندان و کارکنان یک مجموعه را برای مشتری قابل شناسایی می‌کند. مشتری با دیدن لباس فرم متوجه می‌شود که یک سازمان آن‌قدر به کیفیت ارائه خدمات توسط کارکنانش اعتماد دارد که می‌خواهد هر مراجعه کننده‌ای به‌راحتی کارمندانش را تشخیص دهد. به دلیل این موارد و ویژگی‌های دیگر لباس فرم که در ادامه می‌خوانید، یونیفرم باعث شکل‌گیری اعتماد مشتری به یک برند یا یک مجموعه می‌شود.

ایجاد برابری

یونیفرم‌ها باعث ایجاد برابری و یکسان‌سازی شرایط پوشش کارکنان یک سازمان می‌شوند. وقتی لباس فرم تمام کارکنان واحد و مشخص باشد، دیگر شرایط مالی گوناگون افراد و تاثیرش در لباس ظاهری آن‌ها، باعث فاصله انداختن بین کارمندان و ایجاد احساس‌های مخرب و ناخوشایند نخواهد شد.

بهبود برند سازی

لباس فرم کاری که سفارشی و مخصوص سازمان شما تولید شده باشد، باعث بهبود برند سازی و توسعه کسب‌وکارتان می‌شود. یونیفرم اداری ارزش‌ها و خدمات شرکت شما را به کارکنان و مهم‌تر از آن به مشتریانتان نشان می‌دهد. به همین خاطر لباس فرم می‌تواند هویت سازمانی، چشم‌انداز و فرهنگ برند شما را از هر نظر به بهترین شکل تقویت کند.

بهبود بازاریابی

هدف نهایی از بازاریابی در هر حرفه‌ای، جذب حداکثری مشتری و فروش بیشتر است. برای بهبود بازاریابی و موفقیت در کسب‌وکار باید عواملی که باعث انتخاب یک برند توسط مشتری می‌شوند را به‌درستی شناسایی کرد و به بهترین شکل رفتار مصرف‌کننده را به نفع خود تغییر داد.

لباس و استایل ظاهری ابزاری مهم در ارتباطات است. درواقع شما با لباستان می‌توانید در اولین برخورد با مشتری بدون برقراری ارتباط کلامی، هدف شرکت، سطح کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت و سمت خودتان در شرکت را به مشتری نشان دهید. به یاد داشته باشید که تمام این موارد در صورتی به‌درستی محقق می‌شوند و به بهبود بازاریابی کمک می‌کنند که لباس فرم متناسب با برند شرکت و حرفه‌ای انتخاب شده باشد.

ایجاد یک تصویر حرفه‌ای

تاثیر لباس و ظاهر کارکنان شرکت بر ذهن مشتری بسیار مهم و غیرقابل چشم‌پوشی است. لباس فرم حرفه‌ای و استایل کاری شیک کارمندان، یک تصویر حرفه‌ای از برند شما در ذهن مشتری ایجاد می‌کند که به‌مرور باعث می‌شود تا سطح کیفیت محصولات و خدمات شما و کلا کسب‌وکار شما با همان تصویر حرفه‌ای به یاد مشتری بماند. بنابراین اهمیت انتخاب ست اداری و یونیفرم را دست‌کم نگیرید.

تیم سازی و ایجاد همدلی بین کارکنان

صرفه‌جویی در وقت

لباس فرم کار چیست؟

هر لباس کاری که کارکنان یک سازمان در زمان فعالیت کاری آن را می‌پوشند.

آیا کسب‌وکار من به یونیفرم کاری نیاز دارد؟

برخی از کسب‌وکارها مانند بهداشت و درمان، صنعت غذایی، صنعت هتلداری و … به دلیل شرایط خاص حوزه کاریشان به لباس فرم نیاز دارند.

مزایای لباس ست اداری چیست؟

ایجاد برابری، بهبود برند سازی، بهبود بازاریابی، ایجاد یک تصویر حرفه‌ای، صرفه‌جویی در وقت و …

بهترین لباس فرم فروشگاه اینترنتی ماهپار

خرید بهترین لباس فرم کار از فروشگاه اینترنتی ماهپار

در مزون اینترنتی ماهپار جدیدترین مدل لباس اداری را به‌راحتی و تنها با چند کلیک می‌توانید خریداری کنید. ما در ماهپار سعی کرده‌ایم تا مدل، طرح، رنگ و سایز مانتو فرم‌های اداری از تنوع خوب و بالایی برخوردار باشند. برای آشنایی بیشتر با جدیدترین مدل‌های ست اداری و ترفندهای داشتن استایل کاری شیک و راحت پیشنهاد می‌کنیم مقاله «جدیدترین ژورنال مانتو اداری مخصوص خاص پوشان» را مطالعه بفرمایید.

ما در فروشگاه اینترنتی ماهپار به همکاری با برندهای بزرگ و سازمان‌های نام آشنایی که سال‌هاست برای خرید عمده مانتو شلوار اداری کارمندانشان به ما اعتماد کرده‌اند، افتخار می‌کنیم. در وب‌سایت ماهپار می‌توانید علاوه بر مانتو شلوار اداری شیک، انواع لباس زنانه را با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنید.

منبع: blog.printsome.com , asmlawyers.com , unifirst.com