انتخاب لباس فرم مناسب برای محل کار بدون شک تصمیمی چالش‌برانگیز است. هر کسب‌وکاری کدهای پوشش و یونیفرم متفاوتی دارد و حتی اگر بدانید که دفتر شما از کدام کد پوشش کاری استفاده می‌کند، بازهم انتخاب استایل کاری می‌تواند پیچیده باشد. در این مطلب از مجله مد و زیبایی ماهپار می‌خواهیم راهنمای نهایی استایل کاری را در اختیارتان بگذاریم.

تعریف لباس فرم یا یونیفرم کاری زنان

لباس فرم چیست؟

لباس فرم یک نوع لباس برای استفاده در محل کار یا شرکت در رویدادها و جلسات رسمی است. یونیفرم کاری نشان دهنده یک سبک استایل حرفه‌ای است که ظاهری شیک و تن خوری راحت دارد. استایل کاری برای مردان عموما کت و شلوار است. از سوی دیگر، زنان می‌توانند لباس فرم را به طرق مختلف ست کنند. برای زنان کت و شلوار و مانتو شلوار اداری، انتخاب‌های ایده آلی هستند. علاوه بر این موارد ست‌های فراوان دیگری هم برای استایل کاری زنان وجود دارد. برای آشنایی با ست‌های مختلف برای استایل کاری می‌توانید مقاله «۷ ایده جذاب برای ست کردن لباس فرم در پاییز» را مطالعه بفرمایید.

راهنمای انتخاب لباس فرم زنانه

چی باید بپوشم؟

همه می‌خواهند در اولین برخورد با مدیران و همکارانشان تأثیر خوبی بگذارند و این با نحوه ارتباط برقرار کردن، لباس پوشیدن و استایل کاری در روز اول شروع می‌شود. دانستن اینکه در یک دفتر کار جدید چه بپوشید، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما راهنمایی‌های زیر می‌تواند در این مورد به شما شغل اولی‌ها یا کسانی که به تازگی شغل جدیدی پیدا کرده‌اید، کمک کند.

در مورد لباس فرم بپرسید

هیچ اشکالی ندارد که یک ایمیل به سرپرست یا مدیر بخش خود بزنید و بپرسید که خط مشی لباس پوشیدن شرکت چیست و کارمندان معمولاً چه می‌پوشند.

وب‌سایت شرکت را بررسی کنید

تقریبا همیشه می‌توانید سرنخ‌هایی از استایل کاری را در صفحه «درباره ما» یک شرکت یا حساب‌های شبکه‌های اجتماعی آن‌ها پیدا کنید.

راهنمای حرفه‌ای لباس پوشیدن

چگونه حرفه‌ای لباس بپوشید؟

  • ست‌های اصلی برای لباس فرم مانند کت و شلوار و مانتو شلوار اداری مطمئن‌ترین انتخاب هستند.
  • مدل و طرح لباس باید حرفه‌ای و شیک باشد.
  • لباس شما باید تمیز، اتوکشیده و بدون هیچ‌گونه لکه، علامت یا پارگی باشد.
  • استفاده از جواهرات و اکسسوری‌ها باید به مقدار کم و متناسب با تم لباس فرم باشد.
  • کیف دستی را با کفشی شیک و درعین‌حال راحت ست کنید و از رنگ و مدلی متناسب با تم لباستان برای آن‌ها استفاده کنید.
چرا لباس فرم مهم است؟

لباس فرم مهم است زیرا تصویر بصری شرکت و برند را ارائه می‌دهد و نشان دهنده حرفه‌ای بودن کارمندان است.

ست مناسب استایل کاری برای زمستان چیست؟

– مانتو شلوار اداری با پارچه مناسب زمستان
– پالتو و سارافون
– کت بلیزر پشمی، تیشرت و شلوار پارچه‌ای
– بارانی، شومیز، شلوار جین

شغل اولی‌ها چگونه از استایل کاری شرکتشان آگاه شوند؟

– در مورد لباس فرم از سرپرست یا مدیر بخشتان بپرسید.
– وب‌سایت شرکت را بررسی کنید.

کلام آخر

ما در ماهپار برای تولید محصولاتمان آخرین ترندهای روز دنیا را بررسی می‌کنیم و سعی می‌کنیم شما همراهان عزیز را هم در جریان آخرین مد روز برای استایل کاری قرار دهیم. برای سفارش جدیدترین مدل‌های مانتو شلوار اداری می‌توانید به فروشگاه اینترنتی ماهپار سر بزنید.

منابع: thetrendspotter.net , resources.twc.edu