مانتوهای اداری در انواع مختلف و با جنس های مختلفی تولید می شوند. برای افزایش طول عمر مانتو شلوار اداری باید به مسائلی چون نگهداری و نکاتی در شستن مانتو شلوار اداری توجه کرد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش‌های مختلف شست و شوی مانتو اداری و نکات مربوط به آن آشنا کنیم:

بهترین روش برای شستن مانتو شلوار اداری

قبل از شستن مانتو شلوار اداری باید جنس پارچه را بدانیم؛ چرا که شستن غیر اصولی لباس با توجه به جنس آن، مهم‌ترین دلیل از دست دادن کیفیت لباس و کاهش طول عمر آن محسوب می‌شود. مانتوهای فرم اداری نسبت به سایر لباس‌ها، با دوخت‌های ظریف‌تر و پارچه‌های حساس و آسیب‌پذیر دوخته می‌شوند. بنابراین در نگهداری آن‌ها باید بیشتر دقت کرد.

بیشتر افرادی که از لباس‌های فرم اداری استفاده می‌کنند مرتکب اشتباه بزرگی می‌شوند و آن شستن لباس با لباس‌شویی است؛ چرا که لباس‌شویی با قدرت و فشار بالا باعث آسیب وارد کردن به لباس می‌شود. همچنین شستن مانتو اداری با سایر لباس‌ها باعث آسیب وارد شدن به پارچه لباس می‌شود. لباس فرم بهتر است مجزا از سایر لباس‌ها شسته شود.

چرا نباید مانتو شلوار اداری را با لباس‌شویی بشوییم؟

برای دوخت مانتو شلوار فرم اداری، معمولا از لایی و چسب‌های خاصی استفاده می‌شود تا هنگام پوشیدن، فرم زیبایی داشته باشد و صاف‌تر و زیباتر دیده شود؛ اما وقتی لباس اداری داخل ماشین لباس‌شویی شسته می‌شود، به دلیل فشار و دمای بالای لباس‌شویی، ساختار لباس آسیب می‌بیند و زیبایی ظاهری خود را از دست می‌دهد. به این ترتیب عمر لباستان کمتر خواهد شد. درصورت  شستشوی درست و رعایت برخی نکات، طول عمر لباس افزایش یافته و ظاهر خود را حفظ می‌کند و شما می‌توانید یک تا دو سال از آن استفاده کنید.

شست و شوی مانتو فرم

گاهی اوقات دقت نکردن به برخی مسائل در شست و شوی مانتو فرم اداری، باعث می‌شود پارچه لباس کم رنگ شود یا پرز بدهد.  گاهی دلیل آب رفتن و پرز دادن و کم رنگ شدن پارچه لباس، جنس نامناسب و بی‌کیفیت بودن آن است، اما در بیشتر موارد این گونه نیست و باید برخی نکات را در نگهداری و شستشوی مانتو اداری رعایت کرد.

چه مواد شوینده‌ای مناسب شستشوی لباس فرم اداری است؟

برخی از شوینده‌ها باعث آسیب رساندن و تغییر رنگ پارچه مانتو می‌شوند، بنابراین بهتر است هنگام شستن مانتو شلوار اداری از شامپو و نرم‌کننده‌های مخصوص لباس استفاده کنید. به این ترتیب لباستان پس از شست و شو کدر نخواهد شد، به بافت پارچه آسیب نخواهد رسید و عمر و کیفیت لباس افزایش خواهد یافت. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث روشن شدن و رنگ پریدگی لباس می‌شود، استفاده از تاید و پودر لباس‌شویی در شستشوی مانتو فرم اداری است. برای شستن مانتو فرم اداری باید به جنس و رنگ آن نیز توجه کرد. برای شستن مانتوهای تیره، می‌توانید از مشکین شوی استفاده کنید.

شستشوی لباس فرم اداری با رنگ تیره

برای نگهداری مانتوهای اداری، علاوه بر جنس، رنگ هم اهمیت زیادی دارد. برای جلوگیری از کدر شدن و روشن شدن رنگ پارچه‌های تیره، باید به نحوه شستشوی مانتو اداری توجه کرد، سعی کنید از تاید و پودر لباس‌شویی برای شست و شو استفاده نکنید؛ از برخی مواد شوینده مثل شامپو، مایع ظرفشویی، نرم‌کننده لباس، مشکی شوی و یا سرکه سفید برای شستن مانتو شلوار فرم اداری تیره بهره ببرید.

راهکار هایی برای شستشوی لباس فرم اداری با رنگ تیره

برای این کار ابتدا مایع ظرفشویی یا شامپو را داخل تشت با آب سرد ترکیب کنید و مطمئن شوید که مایع ظرفشویی در یک گوشه از تشت جمع نشده باشد و کاملاً  در آب حل شده باشد. سپس حدود یک فنجان سرکه سفید را داخل تشت ریخته و لباس مورد نظر خود را حدود نیم ساعت داخل آب خیس کنید. در مرحله شست و شو باید لباس (Wash clothes) را به آرامی بشویید، از چنگ زدن و فشار دادن لباس خود داری کنید و در آخر هم برای آبکشی از آب سرد استفاده کنید.

استفاده از سرکه سفید در شستن مانتو شلوار اداری باعث شفاف‌تر و براق شدن لباس فرم اداری می‌شود و از کدر شدن و از دست رفتن رنگ لباس تیره جلوگیری می‌کند. در خشک کردن لباس نیز برای حفظ رنگ لباس، آن‌ها را مقابل تابش مستقیم نور آفتاب قرار ندهید. نور تند خورشید باعث خراب شدن و کاهش طول عمر لباس فرم اداری می‌شود.

در صورت شستشو با لباس‌شویی به چه نکاتی باید توجه کرد

  • بهتر است شستشوی مانتو شلوار اداری، داخل لباس‌شویی صورت نگیرد و در تشتی جداگانه از سایر لباس‌ها و با شرایط متفاوت شسته شود؛ اما اگر قصد شستن لباس در لباس‌شویی را دارید، بهتر است ابتدا مانتو شلوار را پشت و رو کرده و سپس داخل ماشین لباس‌شویی قرار دهید.
  • به هیچ وجه از تاید و پودر ماشین لباس‌شویی استفاده نکنید، به جای آن از مایع لباس‌شویی و نرم‌کننده استفاده کنید.
  • زمان شستشوی مانتو اداری نباید بیشتر از ۲۵ الی ۳۰ دقیقه باشد. درجه‌ دمای لباس‌شویی را زیر ۳۰ درجه قرار دهید تا به بافت و ظاهر لباس آسیبی وارد نشود.
  • برای شست و شو در روزهای تابستانی که در کوتاه مدت مجبورید لباس‌هایتان را دوباره بشویید، از مایع لباس‌شویی کمتری استفاده کنید.
  • استفاده زیاد از مایع لباس‌شویی باعث آسیب وارد کردن به جنس و بافت لباس می شود، بنابراین سعی کنید برای شستشو از مواد شوینده کمتری استفاده کنید.
  • توجه کنید که ابتدا با توجه به نوع لکه، اقدام به پاک کردن آن کرده و سپس لباس را داخل لباس‌شویی و یا تشت بشویید؛ چرا که اگر لکه‌ها پاک نشوند، به ویژه لکه‌هایی مانند چربی و جوهر پس از اولین شست‌وشوی نامناسب، ثابت شده و دیگر از روی پارچه پاک نمی‌شوند.
شستن لباس فرم اداری

 سپردن لباس به خشکشویی

یک راه مطمئن برای تمیز شدن لباس بدون آسیب وارد شدن به آن، سپردن لباس به خشکشویی است. در این روش به خاطر قطبی بودن مولکول‌ها، از مواد حلال و شوینده‌های غیرقطبی به جای آب استفاده می‌شود و این امر باعث از بین رفتن لکه‌ها و چربی‌ها بدون از بین رفتن کیفیت ظاهری لباس می‌شود. اگر لباستان لکه گرفته باشد، قبل از سپردن لباس به خشکشویی، حتما این نکته را یادآور شوید.

علائم نحوه شست و شو

همانطور که می‌دانید، معمولاً روی لیبل لباس، علایمی برای راهنمایی شما وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید اطلاعاتی در مورد جنس لباس، چگونه شستن و اتو کردن آن به دست آورید. حتماً قبل از شستشو به لیبل لباس توجه کنید؛ اینکه لباس در ماشین لباس‌شویی شسته شود، بعد از شستشو از اتو بخار استفاده شود یا نه، همه این اطلاعات روی لیبل درج شده است. برای مثال مانتوهای اداری نباید با دمای بالا اتو شوند. همچنین بهتر است از پشت کار به وسیله اتو بخار لباس را اتو بزنید.

اگر روش شستن باس فرم را ندانیم، بهترین روش برای شستشوی لباس فرم اداری چیست؟از پودر ماشین لباس‌شویی استفاده نکنید و قبل از شستشو آن‌ها را پشت و رو کنید.

بهترین و مطمئن‌ترین روش این است که لباس فرمتان را برای شستشو به خشکشویی تحویل دهید.

پس از شستشو مانتو فرم چه روشی برای خشک کردن آن مناسب است؟

بهتر است پس از شستن لباس، آن را روی چوب لباسی قرار دهید.

در شستن مانتو فرم مشکی رنگ چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

از پودر ماشین لباس‌شویی استفاده نکنید و قبل از شستشو آن‌ها را پشت و رو کنید.

نکته پایانی

عدم اطلاع از اصول شستن مانتو شلوار اداری ممکن است موجب از بین رفتن کیفیت آن و آسب دیدن لباس شود. از این رو در این مطلب سعی شد اصول شستشوی مانتو اداری و نکات مهم آن بررسی شود تا شما عزیزان، از بهترین روش ممکن برای شستشوی لباس فرم خود مطلع شوید.