شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای خرید یا سفارش مانتو به یک فروشگاه یا مزون مراجعه کرده و با اختلاف قیمت مانتوهای آستردار و بدون آستر مواجه شده باشید. ممکن است این سوال برای شما پیش آید که مگر مانتوهای آستردار با مانتوهای بدون آستر چه تفاوتی دارد؟ در این مقاله به کاربرد آستر در دوخت مانتو شلوار اداری پرداخته شده است.

مانتوهای آستردار

استفاده از آستر، شاید در ظاهر یک امر بی ارزش به نظر برسد؛ اما اگر برای شما هم  این سوال پیش آمده است که چرا مانتوهای آستردار قیمت بالاتری از مانتوهای بدون آستر دارند، حتما از تاثیر آستر در آراستگی لباس خود بی خبر هستید. اکنون این سوال پیش می‌آید که کاربرد آستر در دوخت مانتو شلوار اداری چیست؟ مگر یک لایه پارچه نازک آستر، چقدر می‌تواند در زیبایی ظاهری لباس فرم ما تاثیر بگذارد؟

انتخاب لباس فرم

آیا شما لباس‌های فرم بدون آستر را خریداری می‌کنید یا همیشه در انتخاب لباس فرم، به آستر توجه می‌کنید. اگر از کاربرد آستر در دوخت مانتو شلوار اداری اطلاع ندارید، پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه شوید. در ادامه قصد داریم شما را با کاربردهای آستر (Applications of clothing liner) و تاثیری که در آراستگی لباس کارتان می‌گذارد مطلع کنیم. پس با ما همراه شوید و مطمئن باشید پس از خواندن این مطلب بیشتر به سراغ مانتوهای آستردار خواهید رفت!  

کاربرد آستر

آستر چیست و دقیقا به چه دردی می‌خورد؟!

ممکن است اصلا ندانید آستر چیست، برای آَشنایی با کاربرد آستر در دودخت مانتو شلوار اداری نخست باید معنی و مفهوم آستر در لباس را بدانید. به طور کلی به لایه داخلی هر لباس، کیف و کفشی، آستر گفته می‌شود. اغلب، آسترها از جنس ماده ابریشمی هستند. آستر، یک لایه داخلی در لباس است که به ظرافت دوخته می‌شود و مزایای فراوانی دارد.  این لایه پارچه‌ای نسبتا نازک، مانع اصطکاک لباس زیر شما با لباس اصلی می‌گردد.

آستر در لباس های روزمره

آستر در انواع لباس‌های روزمره شما می‌تواند استفاده شود، اما به طور کلی، وجود آستر بیشتر در لباس‌های پیشمی و سنگین‌تر اهمیت دارد. اگر دقت کنید بیشتر مزون‌های مطرح و برندهای شناخته شده لباس مجلسی و لباس فرم اداری در بیشتر لباس‌های خود، از آستر استفاده می‌کنند؛ زیرا آن‌ها از اهمیت و کاربرد آستر در دوخت مانتو شلوار اداری و سایر لباس‌های زنانه و مردانه آگاه هستند و هرگز تاثیر آن را در لباس‌های تولیدی خود نادیده نمی‌گیرند.

آستر اصطکاک را کم می‌کند!

یک کاربرد آستر در دوخت مانتو شلوار اداری این است که آستر یک لباس، اصطکاک را کاهش می‌دهد و موجب می‌شود لباس به راحتی روی تن شما بنشیند. لباس‌هایی که آستر دارند به راحتی تحت وزن خود سقوط می‌کنند و راحت‌تر از لباس‌هایی که آستر ندارند بر تن شما قرار می‌گیرند.

زمانی که اصطکاک در زمان پوشیدن یک لباس کاهش می‌یابد، ماندگاری لباس هم بیشتر می‌شود. یک کاربرد آستر در دوخت مانتو شلوار اداری این است که لباس عمر بیشتری می‌کند. به بیان دیگر، لباس فرمی که آستر دارد، کمتر در معرض ساییدگی و پارگی قرار می‌گیرد و دیرتر خراب می‌شود که این موضوع هم اهمیت آستر و ارزش هزینه کردن برای آن را نشان می‌دهد.

آستر به شما کمک می‌کند لباس کارتان را راحت‌تر بپوشید

 به طور کلی آستر موجب می‌شود به راحتی و بدون هیچ دردسری لباستان را به تن کنید. فرقی نمی کند لباستان نازک باید یا ضخیم، با استفاده از آستر و به دلیل کاهش اصطکاک، شما به راحتی می‌توانید لباستان را بپوشید. اگر دقت کرده باشید، شاید تا کنون متوجه این موضوع شده‌اید که پوشیدن لباس‌های آستردار چقدر لذت‌بخش‌تر از لباس‌های بدون آستر است. البته اغلب، جنس آستر از مواد ابریشمی است که این موضوع را برای شما ملموس‌تر می‌کند.

با آستر، لباس شما جلوه زیبایی خواهد داشت

شاید اصلی‌ترین کاربرد آستر در دوخت مانتو شلوار اداری این باشد که لباس فرم شما جلوه زیبایی به خود می‌گیرد. ممکن است بپرسید مگر آستر با لباس ما چه می‌کند که جلوه زیبایی به بگیرد؟! اگر خودتان هم دقت کرده باشید، مانتوهایی که آستر دارند، بسیار شیک‌تر و باکیفیت‌تر به نظر می‌رسند. دلیل این موضوع آن است که آستر موجب می‌شود لباس شما در همان حالتی که هست بماند و شکل لباس فرم شما را حفظ می‌کند.

آستر لباس در دوخت مانتو شلوار اداری

آستر، لباس فرم شما را سبک و صاف و روان در تن شما نگه می‌دارد و موجب می‌شود در عین راحتی، لباس از بیرون هم زیبا به نظر برسد. همچنین یک کاربرد آستر در دوخت مانتو شلوار اداری این است که از گره خوردن لباس در اطراف پاهای شما جلوگیری می‌کند. در نهایت با آستر شما می‌توانید مطمئن شوید لباسی برازنده به تن دارید و لباس فرم در تن شما دقیقا همانطوری به نظر می‌رسد که روی مانکن نظر شما را به خود جلب کرد! 

مات کردن لباس با آستر امکان‌پذیر است

اگرچه لباس‌های اداری از پارچه‌هایی دوخته می‌شوند که شفاف و آشکار نیستند، اما بهتر است بدانید یک کابرد آستر در دوخت لباس‌های دیگر این است که شما می‌توانید با آستر، لباس خود را مات کنید و یک پوشش مناسب ایجاد کنید.

آستر مانع از چسبیدن لباس به پوست می‌شود

یک کاربرد آستر در دوخت مانتو شلوار اداری این است که مانع از چسبیدن لباس به بدن شما می‌شود. اگر پارچه لباس فرم شما به گونه‌ای است که به بدنتان می‌چسبد و در آن احساس راحتی نمی‌کنید، شاید بهتر باشد یک آستر برای آن بدوزید. شما می‌توانید در لباس‌هایی که پارچه نسبتا چسبنده‌ای دارند، از آستر استفاده کنید.

آستر در دوخت مانتو

آستر به لباس شما حجم می‌دهد

دیگر کاربرد آستر در دوخت مانتو شلوار اداری این است که موجب می‌شود، مانتو در تنتان فرم بگیرد و حجم داشته باشد که این موضوع در آراستگی و زیبایی لباس کار اهمیت فراوانی دارد.

استفاده آستر در لباس فرم کمک می‌کند کارتان را به خوبی انجام دهید!!

با تمام این تعریف‌ها و مزایای آستر در لباس فرم و انواع دیگر لباس، متوجه کاربردهای متنوع آن در لباس کار می‌شویم؛ اما به صورت جمع‌بندی می‌توانیم بگوییم استفاده از آستر در لباس فرم موجب می‌شود با اعتماد به نفس و آرامش بیشتری کار کنید. توضیح بیشتر آنکه، زمانی را فرض کنید که لباس شما به دلیل استفاده بیش از حد از داخل ساییده و پوسته پوسته شده است و شما با پوشیدن آن احساس راحتی ندارید.

آستر در دوخت مانتو شلوار

زمانی که از صندلی خود بلند می‌شوید تا برای انجام کار کنار میز همکار خود بروید مانتو شما به بدن شما می‌چسبد وشما را آزار می‌دهد یا در اطراف پاهایتان گره می‌خورد. در مقابل زمانی را در نظر بگیرید که یک لباس صاف و روان به تن دارید. لباسی که در آن احساس آرامش می‌کنید و آراستگی ظاهری شما را چند برابر کرده است. مطمئنا با چنین پوششی، رفتار و عملکرد شما در محیط کاری تفاوت خواهد کرد و در واقع این مورد مهم‌ترین کاربرد آستر در دوخت مانتو شلوار اداری است.

آیا استفاده از آستر در دوخت لباس فرم ضروری است؟

برای استفاده از آستر در دوخت لباس فرم هیچ ضرورتی وجود ندارد؛ اما به طور کلی می‌توان گفت لباس‌های فرم آستردار آراسته‌تر از دیگر لباس‌ها به نظر می‌رسند.

نیاز لباس فرم به آستر، به جنس پارچه هم بستگی دارد؟

بله، برخی از پارچه‌ها جنس مناسبی دارند و وجود آستر در چنین لباس‌هایی ضروری نیست.

لباس فرم آستردار چه مزایایی دارد؟

پوشیدن لباس فرم آستردار آسان‌تر بوده و موجب احساس راحتی و آراستگی مناسب شما در طول روز می‌شود. همچنین لباس‌های فرم آستردار، اغلب ماندگارتر هستند. 

نکته پایانی

همانطور که گفته شد کاربرد آستر در دوخت مانتو شلوار اداری، محدود به آراستگی و زیبایی لباس فرم نمی‌شود و احساس راحتی و ماندگاری لباس را نیز به همراه دارد. شما می‌توانید بسته به جنس لباس فرم، نوع آستردار یا بدون آستر آن را تهیه کنید.