یکی از جدیدترین روش‌هایی که برای تبلیغ برند یا دیزاین لباس استفاده می‌شود، چاب لوگو روی لباس فرم است. چاپ لوگو روی مانتو فرم اداری به روش‌های مختلفی می‌تواند انجام شود. اگر قصد دارید برند خاصی را تبلیغ کنید یا به منظور طراحی لباس قصد دارید از چاپ لوگو روی لباس فرم اداری استفاده کنید، بهتر است قبل از هر چیز ابتدا با نکات مهم این کار و روش‌های مختلف انجام آن آشنا شوید.

در مرحله اول آنچه در تابلو لوگو روی لباس فرم اداری اهمیت دارد، جنس پارچه و دوام آن است. سپس مواردی چون روش چاپ، دوام چاپ، اندازه لوگو نیز اهمیت می‌یابند. در این رابطه با ما همراه باشید، تا در ادامه نکات مهم چاپ لوگو روی لباس رسمی اداری را بررسی کنیم:

با انواع روش‌های چاپ لوگو روی لباس آشنا شوید

امروزه با پیشرفت فناوری، روش‌های مختلفی به منظور چاپ لوگو روی لباس فرم اداری به کار می‌روند. البته هر یک از روش‌ها بسته به شرایط ممکن است دستگاه یا تجهیزات خاص خود را بطلبد. برخی از روش‌های چاپ لوگو روی مانتو فرم اداری نیز تنها بر روی برخی از پارچه‌های خاص قابل اجرا هستند. در ادامه برخی از مهم‌ترین این روش‌ها را بررسی می‌کنیم:

چاپ لوگو روی لباس

چاپ به روش سابلیمیشن

این روش چاپ از فرآیند تصعید برای چاپ لوگو روی لباس فرم اداری استفاده می‌کند. چاپ فوری یا چاپ حرارتی نام دیگر این روش چاپ لوگو است که به غیر از پارچه، برای چاپ روی لیوان، ظروف و … نیز مناسب است. در صورتی که لوگوی مورد نظر شما برای چاپ روی پارچه، رنگی است و جزئیات زیادی دارد، توصیه می‌شود از این روش استفاده کنید. در این روش معمولا از پارچه‌هایی با رنگ روشن استفاده می‌شود تا رنگ چاپ و پارچه با هم ترکیب نشود یا پس از مدتی از بین نرود؛ بنابراین اگر قصد چاپ لوگو روی لباس فرم اداری با این روش را دارید، بهتر است از لباس فرم با پارچه‌‌های روشن استفاده کنید.

چاپ به روش اسکرین

این روش به طور معمول برای چاپ لوگو و آرم موسسات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما در رابطه با آن نکاتی وجود دارد که بهتر است بدانید. با وجود مقرون به صرفه بودن و ماندگاری مناسب این روش برای چاپ لوگو روی مانتو فرم اداری، بهتر است از لباس‌هایی با رنگ روشن برای آن استفاده کنید. در غیر اینصورت باید یک زمینه سفید و روشن برای چاپ اسکرین ایجاد شود که این موضوع موجب بالا رفتن هزینه‌های چاپ می‌شود. اگر لوگوی ما جزئیات ریز و کوچک زیادی دارد، این روش مناسب است. به ویژه در صورتی که قرار است روی لباس‌های زیادی لوگو چاپ شود، معمولا این روش انتخاب می‌شود.

لوگو روی مانتو فرم اداری

چاپ انتقالی

این روش نیز ممکن است برای چاپ لوگو روی لباس فرم اداری انتخاب شود؛ اما باید بدانید اغلب، پارچه‌های نازک برای این نوع چاپ استفاده می‌شوند. چاپ به روش انتقالی معمولا طول عمر زیادی ندارد و پس از گذشت مدتی ترک می‌خورد. از این رو برای چاپ لوگو روی مانتو فرم اداری پیشنهاد نمی‌شود، زیرا ممکن است جلوه بدی به لباس شما دهد.

چاپ به روش وینیل

یکی دیگر از روش‌هایی که ممکن است برای چاپ لوگو روی لباس فرم اداری استفاده شود، چاپ وینیل است این روش برای چاپ به تعداد محدود مناسب است و بد نیست بدانید که این روش برای لوگوهایی که جزئیات زیادی دارند، کاربردی نیست.

چاپ به روش DGT

این روش دیجیتالی چاپ لوگو روی لباس فرم اداری مزایای زیادی دارد. از جمله اینکه کیفیت مطلوبی دارد، سرعت مناسبی برای اجرای لوگو روی لباس (Logo on clothes) دارد، دوام و ماندگاری مناسبی هم دارد. البته این روش چاپ لوگو، در مقابل مزایایی که دارد، قیمت نسبتا بالایی هم دارند.

در چاپ لوگو روی لباس به جنس پارچه توجه کنید

بهتر است بدانید، هر پارچه‌ای چاپ را به خوبی نگه نمی‌دارد و پس از مدتی ممکن است لوگوی چاپ شده روی لباس از بین برود. به همین دلیل حتما قبل از چاپ لوگو به جنس پارچه توجه کنید. پارچه‌ای مناسب چاپ است که لوگو به راحتی روی آن نقش ببند و ماندگاری مناسبی داشته باشد. از جمله پارچه‌های قابل چاپ می‌توان به پارچه‌های پلی استر، پارچه‌های کتان، پارچه‌های ابریشمی، پارچه‌های پنبه‌ای، پشمی و نخی اشاره کرد.

در چاپ لوگو به رنگ پارچه دقت کنید

رنگ پارچه نیز در چاپ لوگو روی مانتو فرم اداری اهمیت زیادی دارد. بسته به جنس پارچه و به ویژه روش چاپ لوگو، باید رنگ پارچه نیز متفاوت باشد. به عنوان مثال برخی از روش‌های چاپ روی پارچه هستند که تنها بر روی پارچه‌های روشن خوب جذب می‌شوند.

بسته به جنس پارچه، روش چاپ مناسب آن را انتخاب کنید

در صورتی که به این مورد توجه نکنید، پس از مدتی متوجه از بین رفتن لوگوی چاپ شده روی لباستان خواهید شد که ظاهر بدی به مانتو فرم شما می‌دهد. در چاپ لوگو روی لباس فرم اداری، اگر لباس شما از جنس پنبه‌ای باشد، بهتر است از روش مستقیم DTG استفاده کنید. پارچه‌های پنبه‌ای به دلیل طبیعی بودنشان، نفوذپذیری بالایی دارند و جوهر لوگو به خوبی در آن نفوذ می‌کند. پارچه‌های کتان نیز دقیقا مانند پارچه‌های پنبه‌ای نفوذپذیری بالایی دارند و به همین دلیل از روش‌های مختلفی برای چاپ لوگو روی آن‌ها می‌توان استفاده کرد.

روش انتقالی و سابلیمیشن

اگر لباس شما از جنس پلی استر باشد، بهتر است از روش انتقالی و سابلیمیشن استفاده کنید تا شکل لوگو به طور مناسب جذب آن شود و ماندگاری خوبی نیز داشته باشد. اگر چه اغلب لباس‌های فرم اداری از جنس ابریشمی نیستند، اما بهتر است بدانید چاپ لوگو روی ابریشم، ظرافت‌های خاصی دارد.

الیاف ابریشم نیز جوهر چاپ را به طور مناسبی به خود جذب می‌کنند؛ هر چقدر پارچه ضخامت کمتری داشته باشد، جوهر کمتری به خود جذب می‌کند و به همین دلیل چاپ روی پارچه ابریشمی ظریف‌تر است. پارچه‌های پشمی، جذب بالایی دارند و برای چاپ لوگو روی لباس فرم اداری مناسب هستند. روش چاپ سیلک اسکرین برای این نوع پارچه‌ها روش مناسبی است.

ابعاد و اندازه لوگو و محل قرارگیری آن هم مهم است!

اندازه لوگو و اینکه در کجای لباس چاپ شود، نیز دارای اهمیت است. اغلب لوگو در یک اندازه مشخص که از فاصله مشخصی برای مخاطب قابل رویت باشد، طراحی می‌شود. همچنین در مورد محل قرارگیری آن، می‌توان گفت بیشتر اوقات لوگو بر روی آستین، جیب یا کنار یقه در سمت راست لباس چاپ می‌شود.

همخوانی رنگ لوگو و رنگ لباس را فراموش نکنید

رنگ لوگو بهتر است متناسب با رنگ لباس فرم طراحی و چاپ شود. مطمئنا هر رنگ لوگو با هر رنگ پارچه‌ای تطابق ندارد و تنها ظاهری نامناسب ایجاد می‌کند. همچنین عدم انتخاب رنگ نامناسب لوگو ممکن است موجب دیده نشدن آن شود.

چه روشی برای چاپ لوگو روی لباس فرم اداری مناسب‌تر است؟

انتخاب روش مناسب کاملا برای چاپ لوگو بستگی به جنس پارچه دارد.

لوگو بهتر است در چه رنگی روی لباس فرم چاپ شود؟

این موضوع به رنگ پارچه بستگی دارد، اما اغلب لوگوها در رنگ‌های قرمز، آبی، نیلی، سرمه‌ای و مشکی چاپ می‌شوند.

آیا همه روش‌ها برای چاپ تعداد بالا مناسب هستند؟

روش‌های دیجیتالی معمولا سریع‌تر بوده و برای چاپ در تعداد بالا مناسب‌تر هستند.

نکته پایانی

چاپ لوگو روی لباس فرم اداری، یکی از روش‌هایی است که امروزه به منظور تبلیغات یا برندسازی شرکت‌ها و موسسات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مطلب سعی شد نکات مهمی که در این رابطه وجود دارد، بررسی شود.