بر اساس قوانین و مقررات، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف مجبور هستند از یک پوشش خاص موسوم به لباس فرم اداری استفاده کنند. لباس‌های فرم زنانه، امروزه در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. در شرایط کنونی، برندها و شرکت‌های مختلفی با توجه به تقاضای بازار اقدام به تولید لباس فرم می‌کنند و محصولاتی با کیفیت‌های متفاوت عرضه می‌کنند، اما مطمئناً شما به عنوان یک بانوی شاغل دوست دارید لباس فرمی را برای خود تهیه کنید که در عین آراستگی و زیبایی ظاهری، مقرون به صرفه هم باشد. با ما همراه باشید تا از ویژگی‌های لباس اداری اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

خصوصیات لباس فرم اداری

اینکه شما چه لباسی را برای حضور در محیط کاری انتخاب کنید، بستگی به سلیقه و هیکل شما دارد؛ اما آنچه در تهیه لباس فرم زنانه اهمیت دارد، آگاهی از ویژگی‌های لباس اداری است. مطمئنا شناخت خصوصیات لباس فرم اداری تا حدود زیادی شما را راهنمایی می‌کند تا یک لباس مناسب خود را تهیه کنید. اگر شما هم از دسته بانوان شاغلی هستید که دوست دارید در محیط کار، هم آراسته  و مرتب به نظر برسید و این آراستگی را در تهیه یک لباس فرم مناسب می‌دانید، بهتر است با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی‌های یک لباس فرم ایده‌آل آشنا سازیم:

لباس فرم اداری

رنگ لباس فرم اداری

 یکی از ویژگی‌های لباس اداری، رنگ آن است. رنگ اولین چیزی است که در برخورد با مخاطب، نظر او را جلب می‌کند. همانطور که می‌دانید، اغلب در طراحی لباس فرم اداری زنانه از رنگ‌هایی مانند طوسی، سرمه‌ای، مشکی استفاده می‌شود. البته بسته به طراحی لباس فرم، می‌توان از ترکیب رنگ‌های مختلفی استفاده کرد که موجب زیبایی بیشتر لباس فرم می‌شود. به عنوان مثال ترکیب رنگ مشکی با سرمه‌ای یا زرشکی برای لباس فرم اداری زنانه بینظیر خواهد بود.

جنس لباس فرم اداری

یکی از خصوصیات لباس فرم اداری که در زمان خرید حتماً باید به آن توجه کنید، جنس آن است. توجه کنید که شما قرار است این لباس را به مدت زیادی استفاده کنید، بنابراین باید جنس آن به طوری باشد که کیفیتش در بلند مدت حفظ شود، پاره یا ساییده نشود و شکل و فرم اولیه خود را به مرور زمان از دست ندهد.

سایز لباس فرم اداری

سایز اهمیت ویژه‌ای در انتخاب لباس فرم دارد. لباسی که خیلی تنگ باشد، موجب آزار و احساس ناراحتی شما در محیط کاری خواهد شد و یا لباسی که گشاد باشد هم دردسرهای خود را خواهد داشت. اندازه بودن لباس و متناسب بودن آن با هیکل شما، باعث شیک جلوه دادن لباس فرم و احساس راحتی خود شما می‌شود. از این رو در زمان خرید لباس رسمی و اداری بهتر است به این خصوصیات  لباس فرم اداری توجه ویژه نمایید.

لباس فرم متناسب با سن

یکی از ویژگی‌های لباس اداری این است که باید با سن شما تطابق داشته باشد. شاید فکر کنید که لباس‌های اداری همه شبیه یکدیگر هستند و دسته‌بندی سنی ندارند، اما اصلاً اینگونه نیست. بسته به طراحی لباس، که ممکن است شامل طراحی یقه، طراحی جیب، طراحی آستین، قد مانتو یا استفاده از نوارهای رنگی، استفاده از کراوات، دکمه و … باشد، لباس فرم ممکن است برای سنین مختلف متفاوت باشد. از این رو اگر جزو بانوان جوان شاغل در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف هستید، می‌توانید مانتو فرمی را انتخاب کنید که طراحی یقه خاصی دارد یا در آن از ترکیب رنگ‌های مناسبی مانند مشکی، بنفش، زرشکی و سرمه‌ای استفاده شده است.

لباس فرم متناسب با اکسسوری‌ها

یکی از ویژگی‌های لباس اداری این است که باید با بیشتر اکسسوری‌ها و کیف و کفش‌ها هماهنگی داشته باشد. به عبارت دیگر لباس فرم اداری که انتخاب می‌کنید، بهتر است از نظر رنگ و طراحی به گونه‌ای باشد که با بیشتر اکسسوری‌ها، ساعت، دستبند، کیف و کفش قابل ست شدن باشد. این موضوع به خصوص برای بانوان جوان اهمیت بیشتری دارد، بنابراین بهتر است این نکته را مورد توجه قرار داده و سپس لباس فرم خود را انتخاب کنید.

لباس فرم برند

اگرچه برندهای مختلف، اغلب لباس‌های فرم را با قیمت‌های بالایی عرضه می‌کنند، اما اگر دقت کنید اکثر برندهای مطرح، لباس‌های فرم باکیفیتی را به مشتریان خود عرضه می‌کنند. از این رو با تهیه یک مانتو شلوار از برند مطرح، شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که لباستان عمر مفید طولانی دارد و باکیفیت است و هزینه‌ای که بابت آن انجام داده‌اید، ارزشش را دارد!

لباس فرم اداری زنانه

لباس فرم اداری راحت

فرض کنید برای خرید لباس فرم اداری به یک فروشگاه مراجعه کرده‌اید، اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می‌کند، رنگ و شکل و ظاهر لباس است. در حالی که یکی از ویژگی‌های لباس اداری زمانی که آن را به تن می‌کنید، راحتی آن است! در خرید لباس فرم (Buy uniforms) نباید این ویژگی را از یاد ببرید. علاوه بر اندازه بودن لباس، برخی از لباس‌ها بسته به طراحی، استفاده یا عدم استفاده از آستر ممکن است موجب آزار و یا راحتی شما در محیط کاری شوند؛ بنابراین حتماً لباس را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهید که  در زمان استفاده از آن کاملا احساس راحتی داشته باشید.

 لباس فرم اداری مناسب با قد شما

 اگر قد شما کوتاه است یا جزو افراد بلند قد هستید، قد لباس هم در انتخاب مانتو فرم شما اهمیت می‌یابد. اگر قدتان کوتاه است، مانتو ساده اداری تک رنگ به شما توصیه می‌شود. مانتوهایی که بالا تنه و پایین تنه با دو رنگ متضاد دارند، موجب کوتاه‌تر دیده شدن قد شما می‌شوند؛

استفاده از مانتوهای اداری کمردار

بنابراین اصلاً نباید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین استفاده از مانتوهای اداری کمردار موجب کشیده‌تر و بلندتر دیده شدن شما می‌شود. البته کوتاه بودن قد شما به منزله یک نکته منفی نیست، اگر لباس فرم مناسب خود را انتخاب کنید و به خصوصیات لباس فرم اداری توجه فرمایید، همچنان بسیار زیبا و عالی در محیط کار حاضر خواهید شد.

خانم‌های قد بلند هم بهتر است مانتوهای خیلی بلند یا خیلی کوتاه که اندام را نامتعادل نشان می‌دهند، استفاده نکنند. خانم‌های قد بلند می‌توانند مانتو فرمی با پارچه‌های لخت و نرم استفاده کنند و شلوارهای گشادتر یا شلوار راسته را برای ست کردن با مانتو فرم اداری انتخاب کنند.

مانتو فرم مناسب با شکل اندام

یکی از ویژگی‌های لباس اداری زنانه، تناسب آن با فرم بدن است. توجه به این نکته، تاثیر به سزایی در زیبا دیده شدن و تعادل پوشش شما دارد. معمولا توصیه می‌شود خانم‌هایی که فرم بدنهی گلابی شکل دارند، از مانتو فرم اداری شبیه به تونیک استفاده کنند که روی کمر جمع می‌شود. چنین افرادی نباید از لباس فرمی که در قسمت باسن تنگ می‌شود، استفاده کنند.

خرید مانتو فرم اداری

افرادی که اندام ساعت شنی دارند، انتخاب‌های بیشتری در خرید مانتو فرم اداری دارند. چنین افرادی می‌توانند طرح‌های مختلف موجود در بازار را  تن کنند و زیبا دیده شوند. خانم‌های با اندام مستطیل شکل بهتر است از مانتو اداری دو رنگ استفاده کنند و مانتو فرمی را انتخاب کنند که قوس بدن آن‌ها را بیشتر نشان می‌دهد. لباس‌های ساسون‌دار و پیلی‌دار یک گزینه مناسب برای چنین افرادی است.

عدم توجه به قد و یا هیکل در انتخاب لباس فرم موجب چه می‌شود؟

عدم توجه به قد و وزن در انتخاب لباس موجب بد فرم دیده شدن اندام و نامناسب به نظر آمدن لباس فرمتان خواهد شد.

خصوصیات لباس فرم اداری کدامند؟

لباس فرم اداری باید راحت باشد، مناسب سن و محیط کاری شما باشد، برای اندام و هیکل شما اندازه باشد، طراحی مناسب و جذابی داشته باشد، باکیفیت باشد، مقرون به صرفه باشد و عمر مفید طولانی داشته باشد.

نکته پایانی

اغلب لباس‌هایی که در بازار تولید می‌شوند، بسته به سرمایه تولیدی، خلاقیت طراح یا بساری مسائل دیگر، ویژگی‌های مختلفی دارند. اگر قصد خرید یک لباس مناسب را داشته باشید ابتدا باید ویژگی‌های یک لباس فرم اداری خوب را بدانید. در این ملب سعی شد ویژگی‌های لباس اداری بررسی شود تا انتخاب‌های خوبی در خرید لباس فرم رسمی داشته باشید.