زمانی که برای خرید لباس و مانتو به فروشگاه‌های مختلف مراجعه می‌کنیم، مدل‌های بی نقص و جذابی را با سایزهای  نرمال می‌بینیم اما اگر شما کمی لاغرتر یا چاق‌تر از این مدل‌ها باشید، یا درنظرتان مانتو فرم برای خانم های چاق باشد، ممکن است در انتخاب مانتو فرم برای خود دچار مشکل شوید.

 مطمئناً همه افراد سایز نرمالی ندارند، برخی لاغرتر و برخی چاق‌تر از سایز مانکن هستند. گاهی لباس‌های پشت ویترین فروشگاه‌ها و روی رگال مزون‌های معتبر مانتو را می‌بینیم و فکر می‌کنیم که این‌ها فقط مختص سایزهای نرمال هستند. البته فروشگاه‌ها نیز در این مورد تقصیری ندارند، زیرا اکثر لباس‌ها روی مانکن‌هایی با اندازه استاندارد، جذاب دیده می‌شوند؛ مانتو فرم برای خانم های چاق در بعضی از تولیدی های لباس به فروش می‌رسد.

انتخاب مانتو فرم برای خانم‌های چاق

اما افراد چاق برای انتخاب مانتو چه نکاتی را باید در نظر داشته باشد؟ مانتو فرم برای خانم‌های چاق چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا افراد را چاق‌تر نشان ندهد؟ اگر شما هم جزو افراد چاق یا اصطلاحاً پلاس سایز هستید و برای انتخاب مانتو فرم برای لاغر دیده شدن همواره با چالش‌هایی رو به رو می‌شوید، بهتر است با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی کاربردی‌ترین نکات انتخاب مانتو فرم برای خانم‌های چاق پردازیم:

مانتو فرم خانم های چاق

در زمان انتخاب مانتو فرم برای افراد چاق چه کنیم؟

مرحله اول:  فرم بدن خود را بشناسیم!

 نخستین گام در انتخاب مانتو فرم برای خانم‌های چاق، شناختن فرم بدن است. تمامی افراد پلاس سایز، فرم‌های بدنی مختلفی دارند. به عبارت دیگر تجمع چربی در بدن افراد مختلف به شکل‌های متفاوتی به چشم می‌خورد. از این رو فرم و هیکل افراد چاق متفاوت است. یکی از نکات مهم در مورد انتخاب مانتو فرم برای خانم‌های درشت اندام، فرم بدنی آن‌ها است. به عنوان مثال فرم بدنی افراد چاق ممکن است سیبی شکل، مثلثی شکل، مثلثی معکوس، گلابی و … باشد. افرادی که فرم بدن سیبی شکل دارند، بهتر از مانتوهای راسته و آزاد استفاده کنند و افرادی که بدنی با فرم مثلثی معکوس دارند نیز مانتوهایی که در قسمت کمربند استفاده کنند!

  مرحله دوم: در انتخاب رنگ مانتو فرم بیشتر دقت کنید!

 بانوانی که چاق هستند بهتر است از رنگ‌های تیره مانند سرمه‌ای، مشکی زرشکی و به طور کلی رنگ‌هایی از این دست استفاده کنند. بدون شک استفاده از مانتو  فرم برای خانم‌های چاق با رنگ‌های روشن‌تر موجب چاق‌تر دیده شدن افراد می‌شود، اما رنگ‌های تیره موجب ایجاد خطای دیدی برای بیننده و لاغر دیده شدن افراد چاق می‌شوند. البته این موضوع به معنای عدم استفاده از رنگ‌های روشن در مانتو فرم برای خانم‌های درشت اندام نیست. در طراحی مانتو فرم برای خانوم‌های چاق می‌توان با رعایت اصولی، از رنگ‌های روشن نیز بهره برد.

  مرحله سوم: مانتو راه راه عمودی با رنگ‌های روشن یک انتخاب خوب است

 تکنیک‌های مختلفی برای طراحی مانتو فرم برای خانوم‌های درشت اندام وجود دارد. استفاده از خطوط عمودی در مانتو و لباس افراد چاق تکنیکی است برای کشیده‌تر و لاغرتر دیده شدن هیکل افراد! پس در صورتی که هیکل درشتی دارید و علاقه‌مند هستید مانتو با رنگ روشن بپوشید، می‌توانید یک مانتو تیره با خطوط عمودی روشن انتخاب کنید.

مرحله چهارم:  استفاده از کمربند را فراموش نکنید

 اغلب مانتوهایی که در قسمت کمر، تنگ می‌شوند یک انتخاب خوب برای فرم‌های بدنی چاق هستند. استفاده از کمربند در مانتو   موجب باریک‌تر دیده شدن کمر می‌شود. از این و پیشنهاد ما استفاده از یک کمربند  در مانتو خانم‌های چاق است. البته ذکر این نکته خارج از لطف نیست که در هر مدل مانتویی، استفاده از کمربند جایز نیست و استفاده از کمربند در مانتو، تا حد زیادی به طراحی و مدل آن بستگی دارد. بنابراین برای راهنمایی و انتخابی بهتر به سراغ پیشنهاد بعدی می‌رویم.

 مرحله پنجم: یقه‌های پهن، یک تکنیک دیگر برای مانتو فرم خانوم‌های چاق

 یکی از نکاتی که می‌تواند در زیبایی یک مانتو بگذارد و در عین حال، در چاق یا لاغر دیده شدن هیکل افراد هم موثر باشد، یقه مانتو است. همواره به افرادی با هیکل‌های چاق توصیه می‌شود که از مدل یقه‌های برگردان و پهن استفاده کنند. این موضوع موجب لاغرتر دیده شدن افراد می‌شود.

مرحله ششم: مانتوهای دکمه دار را انتخاب کنید.

 استفاده از مانتو جلو بسته و دکمه‌دار موجب جمع و جور دیده شدن هیکل شما می‌شود. توجه کنید افراد چاق و قد بلند یا قد کوتاه و شکم‌دار باید از پوشش‌های متفاوتی استفاده کنند. به عنوان مثال مانتو فرم برای لاغر دیده شدن فرد چاق و قد بلند با یک فرد چاق و قد کوتاه تفاوت دارد، اما به طور کلی می‌توان گفت که مانتوهای دکمه‌دار ایده بسیار مناسبی برای خانم‌های چاق هستند.

مرحله هفتم: مانتوهای مدل  wrap

در صورتی که شکم بزرگی دارید، مانتوهای مدل wrap یا چپ و راست را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در این مدل از مانتوهای پرسنلی، یک طرف مانتو روی طرف دیگر پیچیده می‌شود که این موضوع موجب کوچک‌تر دیده شدن شکم می‌شود.

در صورتی که مدت طولانی است به دنبال یک مانتو فرم مناسب برای خود می‌گردید اما هنوز نتوانسته‌اید مانتو موردعلاقه خود را بیابید، مزون اینترنتی ماهپار را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این فروشگاه اینترنتی انواع مختلف مانتو فرم برای خانوم‌های چاق را در رنگ‌ها و طراحی‌های متنوعی، به مشتریان خود عرضه می‌کند.

چاق و قد بلند هستم، چه مدل مانتو فرمی برای من مناسب است؟

 شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد. در صورتی که قد بلندی دارید و در عین حال درشت هیکل نیز هستید، بهتر است مانتو و شلواری با رنگ‌های متفاوت انتخاب کنید، زیرا این موضوع موجب تفکیک قد شما به چند قسمت مختلف می‌شود و در نهایت شما را متناسب‌تر نشان می‌دهد. در استفاده از رنگ‌های متفاوت باید به این نکته توجه کنید که لباس‌های خیلی تنگ برای شما مناسب نیستند.

همچنین مانتو کشی یا مانتو با کمر کشی به شما پیشنهاد نمی‌شود. پارچه مانتو فرم برای خانم‌های چاق (Uniforms for obese ladies) و قد بلند بهتر است دارای خطوط افقی نباشد، زیرا موجب چاق‌تر و عریض‌تر دیده شدن فرد می‌شود. مانتوهایی که جیب بغل دارند، برای افراد چاق و قد بلند مناسب نیستند. به طور معمول، مانتو با شکاف‌های پهلو و جانبی به چنین افرادی پیشنهاد می‌شود.

مانتو فرم زنانه برای خانم های چاق

 چاق و قد کوتاه هستم، چه مدل مانتو فرمی برای من مناسب است؟

فکر نکنید اگر چاق هستید و قد متوسط یا کوتاهی دارید، هیچ مدل مانتوی به شما نمی‌آید. مطمئنا انتخاب یک مانتو فرم برای خانم‌های درشت اندام و قد کوتاه اگر اصولی درست باشد، موجب بهتر دیده شدن فرد می‌شود. بنابراین فقط کافی است اصول انتخاب لباس فرم مناسب هیکل خود را بشناسید. یکی از نکات مهمی که چنین افرادی باید به آن توجه کنند، رنگ مانتو فرم است. چنین افرادی بهتر است مانتو به رنگ روشن انتخاب نکنند. اگر می‌خواهید باریک و لاغر دیده شوید، رنگ‌های تیره را انتخاب کنید، رنگ‌های  قهوه‌ای، سرمه‌ای و زرشکی موجب لاغرتر و کشیده‌تر دیده شدن شما می‌شود.

برای خانوم‌هایی که شکم بزرگی دارند، چه مانتوهایی پیشنهاد نمی‌شود؟

مانتو کمردار و مانتوهایی که جیب پلیسه و چین در قسمت میانی بدن دارند، موجب بزرگتر دیده شدن شکم می‌شوند و برای چنین افرادی مناسب نیستد.

خانوم های چاق چه مانتوهایی را برای لاغر دیده شدن انتخاب کنند؟

مانتوهای دکمه‌دار، یقه پهن، راه راه عمودی و تیره رنگ برای این افراد مناسب است.

آیا فرم بدن برای انتخاب مانتو فرم پرسنلی اهمیت دارد؟

بله، برای انتخاب مناسب هیکل خود ابتدا باید فرم بدنی خود را بشناسید و سپس مانتو مناسب خود را انتخاب نمایید.

سخن پایانی

یکی از چالش‌هایی که خانوم‌های درشت هیکل یا چاق با آن رو به رو هستند، انتخاب مانتو فرم برای لاغر دیده شدن است. در این مطلب سعی شد نکات مهمی در مورد انتخاب یک مانتوی مناسب برای افراد چاق بررسی شود تا شما عزیزان بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید و در محل کار و تحصیل، با یک پوشش مناسب و زیبا حاضر شوید.