اگرچه لباس‌هایی که در داخل منزل می‌پوشیم، از نظر تمیزی و مرتب بودن اهمیت کمی دارند، اما پوشش و لباسی که در محیط خارج از منزل، به ویژه محل کار استفاده می‌کنیم اهمیت بالایی دارند. مطمئنا پوششی مرتب و آراسته، نشان‌گر نظم و موجب بالا رفتن اعتماد به نفس شخص در محیط کاری است. در واقع چون لباس فرم پرسنلی در محل کار استفاده می‌شود، اهمیت بالایی دارد. اتو زدن مانتو شلوار اداری، اگر به طور صحیح و اصولی انجام نشود ممکن است موجب کاهش کیفیت لباس و یا نامرتب به نظر آمدن پوشش ما شود. در صورتی که دسترسی به خشک‌شویی ندارید و می‌خواهید این کار را خودتان به صورت حرفه‌ای در منزل انجام دهید، بهتر است با ما همراه شوید تا مهم‌ترین نکات را در این باره به شما یادآور شویم:

  نکته اول

 اولین نکته در اتو زدن لباس فرم، انتخاب اتو مناسب است. شما برای یک اتوکشی حرفه‌ای به اتو برقی ترجیحا با بخار میز اتو نیاز دارید. خشک‌شویی‌ها این کار را حرفه‌ای‌تر انجام می‌دهند، زیرا علاوه بر میز اتوی خوب، دستگاه پرس مناسبی هم دارند که موجب افزایش کیفیت در اتوکشی می‌شود. در صورتی که میز اتو در منزل ندارید، می‌توانید از تخت یا پتوی مناسب برای قرار دادن لباس‌ها استفاده کنید.

اتوی مانتو شلوار اداری

 نکته دوم

 نوع پارچه مانتو شلوار شما در نحوه اتو کشیدن تاثیر زیادی دارد. به عنوان مثال، در صورتی که مانتو شلوار اداری شما از جنس پلی‌استر است، باید آن را قبل از اتوکشی مرطوب کنید، در غیر این صورت پس از اتو زدن لباس فرم دچار برق افتادن و براق شدن می‌شود. اگر لباس پرسنلی شما از جنس مخمل است، بهتر است از اتو بخار با دمای اتو کم و بخار بالا استفاده کنید. اگر لباس‌های شما از جنس مخمل هستند، با اتوی معمولی قابل اتو‌کشیدن نیستند و نیاز به خشکشویی دارند. مانتوهایی با جنس نایلون نیز با دقت بالا اتو شوند، زیرا حرارت موجب جمع شدن چنین لباس‌هایی می‌شود. در زمان اتو زدن مانتو شلوار اداری از جنس نایلونی، بهتر است دما پایین و بخار بالا باشد. برای مانتو فرم با جنس اکریلیک بهتر است پشت و روی لباس را اتو کنید.

 نکته سوم

 بسته به این که نوع لباس فرم شما چگونه باشد، بهتر است در مرحله اول اتو کشیدن مانتو شلوار اداری از قسمت رویه کار شروع کنید. به این منظور مانتو را روی یک سطح صاف اتو‌کشی قرار دهید. پس از روی کار، پشت کار و سپس زیر آن را اتو بکشید. در نهایت آستین‌ها را اتو بزنید.

 نکته چهارم

 برای بهتر اتو کشیدن مانتو شلوار اداری می‌توانید از یک آبپاش استفاده کنید. ابتدا با آبپاش است لباستان را مرطوب کنید و سپس آن را اتو بکشید. این کار موجب افزایش بخار و سهولت اتو کشی می‌شود.

 نکته پنجم

 یکی از نکاتی که در زمان اتو زدن لباس فرم باید به آن توجه کنید تنظیم دمای اتو است بسته به اینکه جنس پارچه مانتو شلوار شما دمای اتو باید در درجه مناسبی تنظیم شود.

 نکته ششم

 از دیگر نکاتی که در اتو زدن مانتو شلوار اداری اهمیت دارد، میز اتو است. برای اینکه از بروز خطرات احتمال ناشی از حواس پرتی جلوگیری کنید، بهتر ارتفاع میز اتو را متناسب با قد و حالت اتو کردن خودتان تنظیم کنید. معمولا ارتفاع میز اتو در حالت ایستاده ۹۰ سانتی‌متر است. این ارتفاع متناسب با قد بیشتر افراد است و نیز در زمان اتو کردن، انتهای لباس‌های بلند به زمین نمی‌خورد.

 نکته هفتم

 بسیاری از ما نگران برق افتادن بر روی مانتو فرم خود هستیم. برای اینکه مانتو شلوار اداری شما برق نیافتد و یا قطره‌های آب، مانتو شما را لک نکنند، بهتر است از اتو کردن مستقیم مانتو شلوار اداری پرهیز کنید. برای این کار می‌توانید از یک پارچه نخی نازک و تمیز روی لباس استفاده کنید، یا اینکه آن را به صورت پشت رو اتو کنید. همچنین در زمان اتو کردن، کار اتوکشی به صورت آرام انجام شود.

اتوی مانتو فرم

 نکته هشتم

 اگر از سر کار می‌آیید و مجبور هستید خسته و کوفته زمان طولانی را برای اتو کردن لباس‌هایتان صرف کنید، این تکنیک را یاد بگیرید. یک روش مناسب برای کم کردن زمان اتو زدن مانتو شلوار اداری، این است که اول لباس‌های شسته شده را به صورت صاف روی بند بندازید. پس از اینکه لباس شما خشک شد، یک تکه فویل زیر پارچه میز اتو قرار داده و  لباستان را اتو بکشید. فویل موجب انتقال گرما و زودتر صاف شدن مانتو ‌شلوار شما می‌شود.

 نکته نهم

در زمان اتو زدن لباس فرم، برخی از مانتو شلوارها وجود دارند که دیرتر اتو می‌شوند. بسته به اینکه مانتو شلوار فرم شما پارچه ضخیمی دارد یا نه، ممکن است به سختی اتو ‌شود. چنین لباس‌هایی را یک بار از رو و یک بار از پشت لباس اتو کنید. همچنین می‌توانید با مرطوب کردن پارچه به راحتی آن را اتو بزنید.

نکته دهم

حتماً برای شما هم پیش آمده که بعد از اتو کردن مانتو، زمانی که هیچ چروکی در آن دیده نمی‌شود و تمامی قسمت‌های آن صاف به نظر می‌رسد، لباس خود را روی تخت یا صندلی قرار دهید و پس از چند لحظه آن را بپوشید و متوجه چین و چروک فراوان در مانتو شلوار خود بشوید! اما چاره کار چیست؟ برای اینکه کیفیت مانتو شلوار اداری شما پس از اتو زدن حفظ شود، بهتر است آن را به صورت صاف و مرتب از جایی آویزان کنید. برای این کار دکمه‌های بالا و وسط مانتو را ببندید و مانتو را روی جالباسی قرار دهید. همچنین پس از اتو زدن بلافاصله مانتو شلوار خود را نپوشید، اجازه بدهید تا خنک شود.

آیا اتو زدن مانتو شلوار اداری به جنس آن بستگی دارد؟

بله، روش اتو زدن جنس‌های مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال برای اتو زدن مانتو شلواری که از جنس پنبه است بهتر است از قبل مانتو را نمدار کنیم. برای این کار می‌توانید از اسپری بخار و آب در اتوکشی استفاده کنید.

برای اتو زدن مانتو شلوار اداری مختلف، دما و میزان بخار اتو باید متفاوت باشد؟

بله، علاوه بر اینکه در اتو زدن مانتو شلوار اداری، طریقه اتو زدن هر جنس تفاوت دارد، به میزان دما و بخار اتو هم باید توجه کنیم. به عنوان مثال، اگر مانتو شلوار شما از جنس ابریشمی است، بهتر است از حرارت و اسپری بخار خیلی کمی استفاده کنید. 

برای رفع چین و چروک هر مانتو شلوار اداری با هر جنسی باید از اتو استفاده کنیم؟

خیر، برای مثال، جهت اتو زدن مانتو مخمل ساده بهتر است از اتو بخار و دست استفاده کنید. مخمل ساده جز پارچه‌هایی است که اصلاً نباید اتو شود. برای اتو زدن مانتو شلوار اداری از جنس مخمل ساده، بهتر است ابتدا آن را به شکل نمدار در آورده و سپس با کمک دست و اتو بخار، چروک‌های آن را باز کنید.

 نکته پایانی

اتو زدن مانتو شلوار اداری اهمیت بالایی دارد. مطمئنا همه ما دوست داریم با یک لباس مرتب و بدون چین و چروک در محل کار حاضر شویم. اتو زدن لباس فرم بسته بر مبنای اصولی است و اگر به روش درست نشود، کیفیت یا برق افتادگی و خراب شدن آن می‌شود. در این مطلب سعی شد مهم‌ترین نکات برای اتو زدن مانتو شلوار اداری بررسی شود تا شما عزیزان بتوانید لباس فرم خود را  به مناسب‌ترین روش در منزل اتو بزنید.