امروزه برخی از خانم‌ها علاقه خاصی به استفاده از لنزهای رنگی دارند. بسیاری از خانم‌ها برای اینکه چشم‌هایشان زیباتر یا برجسته‌تر به نظر برسد، دوست دارند از لنزهای رنگی استفاده کنند؛ اما در کنار استفاده از لنزهای رنگی زیبا و آراسته‌تر دیده شدن، بهتر است از لباس‌های متناسب با رنگ لنز‌تان هم استفاده کنید. توجه به این مسئله، موجب زیباتر شدن چشم‌های شما در مهمانی‌ها و محیط‌های کاری و جمع‌های دوستانه خواهد شد. ست کردن لباس با رنگ چشم ترفندهایی دارد که در این مقاله به آن اشاره شده است. همچنین برای زیبا‌تر دیده شدن رنگ چشم‌ها می‌توانید آرایش خاصی را برای چشم انجام دهید.

اگر دقت کرده باشید کسانی که در عرصه فشن فعالیت می‌کنند، معمولاً از سایه‌ها با طیف رنگی متنوعی استفاده می‌کنند. از این طریق به نوعی لباس‌ها را با رنگ پشت چشم ست می‌کنند. این امر باعث برجسته‌تر شدن صورت شما می‌شود. در نهایت شما زیبا‌تر دیده می‌شوید. به ویژه در فصل تابستان استفاده از سایه‌هایی با رنگ پاستیلی می‌تواند زیبایی شما دو چندان کند.

زیباتر دیده شدن چشم‌هایتان

در این مطلب قصد داریم به معرفی ترفندهایی برای ست کردن لباس (Tricks to set clothes) با رنگ چشم بپردازیم که حتماً به کارتان می‌آید. بهتر است راه‌هایی را که به زیباتر دیده شدن چشم‌هایتان کمک می‌کند، بشناسید و ترکیب رنگ‌های مناسب و مورد علاقه‌تان را یاد بگیرید، تا زیباتر از همیشه در مهمانی‌ها حضور یابید:

ست کردن  لباس و رنگ چشم

چرا ست کردن رنگ لباس با رنگ چشم اهمیت دارد؟

امروزه لباس‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند. اگر به استفاده از لنزها علاقه‌مند هستید، بهتر است قانون ست پوشیدن لباس با رنگ چشم را بلد باشید. در این صورت می‌توانید زیبایی چشمانتان را بیش از پیش جلوه دهید. در ادامه قصد داریم نکاتی برای ست کردن لباس با رنگ چشم برای هر طیف رنگی را به طور جداگانه بررسی کنیم.

ست کردن با چشم سبز

اگر به رنگ سبز علاقه دارید و دوست دارید از لنزهای سبز رنگ استفاده کنید، لباس‌هایی ارغوانی را برای ست کردن لباس با رنگ چشم از یاد نبرید. به طور کلی، ترکیب رنگ ارغوانی و سبز موجب بهتر دیده شدن رنگ چشم‌هایتان خواهد شد. همچنین استفاده از کت و شلوار یا حتی پیراهن به رنگ‌های زرد، بنفش و سبز تیره موجب جذاب دیده شدن چشم‌هایتان خواهد شد.

 ست کردن با چشم عسلی

اگر چشم‌های شما به رنگ عسلی است یا از لنز عسلی استفاده می‌کنید، بهتر است رنگ‌های روشن را در ست‌های لباس خود استفاده کنید. رنگ‌های روشنی مانند صورتی یا بنفش بهترین ترکیب رنگی را با چشم عسلی ایجاد می‌کنند. البته یک پیشنهاد دیگر برای ست کردن با رنگ چشم عسلی،  استفاده از رنگ‌های تیره است. رنگ‌های تیره با رنگ چشم عسلی بیشتر جلوه می‌کنند. شما می‌توانید بخشی از ست لباس خود را به رنگ بنفش انتخاب کنید، به عنوان مثال استفاده از یک شال یا پیراهن زیر کت به رنگ بنفش، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

 ست کردن لباس با چشم آبی رنگ

 اگر به رنگ آبی علاقه دارید و دوست دارید چشم‌های شما همانند آبی آسمان یا دریا بدرخشند، بهتر است از لباس‌هایی با رنگ خنثی استفاده کنید. منظور از رنگ‌های خنثی، رنگ‌های سرمه‌ای، کرم، خاکستری روشن، سفید و زیتونی است. رنگ‌های خنثی، با اغلب رنگ‌‌ها قابل ست شدن هستند.

 ست کردن رنگ لباس با رنگ چشم عسلی

حتی شما میتوانید در لباس‌های فرم اداری و رسمی خود، از این رنگ‌ها استفاده کنید. البته یک پیشنهاد دیگر برای افرادی که دوست دارند از رنگ‌های شادتر در ست کردن لباس با رنگ چشم استفاده کنند، انتخاب بلوز یا شلوار و حتی کیف به رنگ شاد است. این ترکیب رنگ، موجب زیباتر و دلنشین‌تر دیده شدن چشم‌هایتان می‌شود.

ست کردن لباس با چشم قهوه‌ای

اگر دارای چشم‌های قهوه ای هستید، در ست کردن لباس با چشم می‌توانید از رنگ‌هایی مانند آبی تیره، سبز، خاکستری، طلایی و صورتی ملایم استفاده کنید. این رنگ‌ها، چشم‌های شما را شگفت‌انگیز نشان می‌دهند. به عنوان مثال در مهمانی‌ها یا جمع‌های دوستانه، استفاده از یک شلوار جین آبی تیره یا یک ژاکت به رنگ آبی، شما را زیباتر از پیش نشان می‌دهد.

اگر به یک مهمانی شبانه دعوت شده‌اید و رنگ چشمان شما قهوه‌ای است، صورتی ملایم بهترین انتخاب پیش روی شماست! این رنگ، چشم‌های شما را بهتر نشان می‌دهد؛ بنابراین برای زیبا دیده شدن در شب با رنگ چشم‌های قهوه‌ای، یک ست با رنگ ملایم انتخاب کنید و تا جایی که می‌توانید از رنگ‌های صورتی تند و پررنگ دوری کنید.

 به رنگ کیف و کفش خود توجه کنید

در ست کردن لباس با رنگ چشم، از کیف و کفش خود غافل نشوید. با توجه به رنگ‌هایی که به شما پیشنهاد شد، می‌توانید از رنگ‌های مختلفی برای کیف و کفش خود استفاده کنید. به عنوان مثال اگر چشم‌های شما آبی است یا از لنز آبی رنگ استفاده می‌کنید، در ست و استایل کردن لباس ها با رنگ چشم، می‌توانید از کیف و کفش صورتی روشن و سرخابی استفاده کنید.

استفاده از کفشی به این رنگ در مهمانی‌های شبانه، چشم‌های شما را منحصر به فرد نشان خواهد داد؛ یا اگر چشم‌های سبز رنگی دارید، می‌توانید از کیف و کفش به رنگ سبز خزه‌ای در شب استفاده کنید. به طور کلی استفاده از کیف و کفش در ست کردن لباس و چشم اهمیت زیادی دارد و اگر به آن‌ها توجه کنید زیبایی چشم‌هایتان بیشتر جلوه می‌دهد.

اکسسوری و ست کردن لباس

به رنگ اکسسوری‌ها توجه کنید

در ست کردن لباس با رنگ چشم، هرگز اکسسوری‌ها را فراموش نکنید. سعی کنید از زیورآلات و اکسسوری‌هایی استفاده کنید که رنگ چشم‌هایتان را زیباتر نشان دهد. اگر رنگ لباس‌هایی که به چشم شما می‌آید را نمی‌پسندید یا لباسی با آن رنگ در دسترس ندارید، می‌توانید از اکسسوری‌ها کمک بگیرید. به عنوان مثال، انتخاب یک گردنبند و دستبند یا حتی یک گوشواره به رنگ متناسب با رنگ چشم‌هایتان، می‌تواند تاثیر زیادی در ست کردن لباس با رنگ چشم داشته باشد.

زیورالات در ست کردن پوشاک با رنگ چشم

البته برخی از بانوان ممکن است علاقه‌ای به استفاده از زیورآلات نداشته باشند و از پیشنهاد توجه به زیورالات در ست کردن لباس با رنگ چشم استقبال نکنند. اگر جزو این دسته از بانوان هستید، اصلا نگران نباشید چون یک پیشنهاد دیگر برای شما داریم. شما می‌توانید از اکسسوری‌های دیگری مانند ساعت مچی، در ست‌های لباس خود استفاده کنید. آقایان هم می‌توانند از کراوات با رنگ‌های پیشنهاد شده در ست پوشیدن با رنگ چشم استفاده کنند. این یکی از عالی‌ترین روش‌ها برای برجسته‌تر شدن به نظر آمدن چشم‌هایتان است. 

ترفندهایی برای ست پوشی با رنگ چشم

اگر چشمان شما قهوه‌ای باشد، استفاده از یک کراوات قهوه‌ای می‌تواند یک ترفند زیرکانه برای جلوه دادن رنگ چشم‌هایتان باشد! یا اگر خانوم هستید و رنگ چشم‌های شما قهوه‌ای است، می‌توانید از کشیدن خط چشم برای زیبایی چشم‌هایتان استفاده کنید. خط چشم لاجوردی برای افرادی که چشم‌های قهوه‌ای رنگ دارند، معجزه می‌کند. به این ترتیب می‌توانید با استفاده از چنین ترفندهایی برای ست کردن لباس با رنگ چشم، از این پس با چشم‌های بزرگ‌تر و برجسته‌تر از قبل در جمع‌های مختلف حاضر شوید.

ست کردن لباس با رنگ چشم چه اهمیتی دارد؟

استفاده از ست لباس متناسب با رنگ چشم شما، موجب زیباتر و برجسته‌تر دیده شدن چشم‌های شما در روز و شب می‌شود.

برای ست کردن لباس با رنگ چشم از چه اکسسوری‌های می‌توانیم استفاده کنیم؟

 برای آقایان استفاده از کراوات و پاپیون و برای بانوان استفاده از ساعت مچی، گردنبند، گوشواره، دستبند و دیگر زیورآلات توصیه می‌شود.

 نکته پایانی

 بسیاری از افراد علاقه دارند که از لنزهای رنگی استفاده کنند. چنین افرادی اغلب دوست دارند در تمام جمع‌ها بهتر از دیگران و زیباتر از بقیه باشند. ست کردن با چشم یکی از راه‌هایی است که به برجسته‌تر و زیباتر دیده شدن چشم‌هایتان کمک می‌کند و باعث می‌شود با چشم‌هایی چندین برابر زیباتر از قبل، در مهمانی‌ها و جمع‌ها حاضر شوید.