برای بسیاری از سلبریتی‌ها، خوش درخشیدن روی فرش قرمز مراسم‌های مختلف آن‌قدر مهم است که حاضرند برای آن هر مبلغی را بپردازند. مبالغی بسیار هنگفت که شاید سبب سرگیجه گرفتن افراد عادی شود، اما برای خود آن‌ها، چیز عجیب‌وغریبی نیست.

در این مقاله‌ی سایت ماهپار، به معرفی ۱۰ تا از گران ترین لباس های دنیا در طول ادوار می‌پردازیم.

لباس شماره‌ی ده

لباسی که «ساندرا بولاک» در مراسم اسکار ۲۰۱۴ به تن داشت به ارزش ۴۰ هزار دلار.

لیست گران ترین لباس های دنیا را با لباس ساندرا بولاک در اسکار ۲۰۱۴ شروع می‌کنیم. با وجود اینکه قرار نبود ساندرا بولاک برای فیلم جاذبه جایزه‌‌ای بگیرد، اما لباسی که در مراسم اهدای جوایز به تن کرده بود در لیست بهترین لباس‌های آن شب قرار گرفت.

این بازیگر موفق و ثروتمند هالیوود، با بر تن‌کردن لباسی که الکساندر مک کوئین طراحی آن را بر عهده داشت در مراسم اسکار شرکت کرد. لباسی که برچسب قیمت هنگفت ۴۰ هزار دلاری روی آن خورده بود.

لباس شماره‌ی نه

لباسی که «آن هاتاوی» در مراسم اسکار ۲۰۱۱ به تن داشت به ارزش ۸۰ هزار دلار.

آن هاتاوی در مراسم اهدای جوایز اسکار سال ۲۰۱۱ اجرای برنامه را بر عهده داشت و آن شب در هشت استایل مختلف روی صحنه آمد.

اما خیره‌کننده‌ترین و زیباترین استایل او، همانی بود که با آن بر روی فرش قرمز ظاهر شد. لباس دکلته‌ی سرخ رنگی که ۸۰ هزار دلار ارزش داشت و آن هاتاوی، آن را به همراه یک گردن‌بند الماس ۱۰ هزار دلاری پوشیده بود و موفق شد آن شب به یکی از زیباترین و خوش‌پوش‌ترین سلبریتی‌های حاضر در مراسم تبدیل شود.

لباس شماره‌ی هشت

لباسی که «کیت وینسلت» در مراسم اسکار سال ۲۰۰۷ به تن داشت به ارزش ۱۰۰ هزار دلار.

کیت وینسلت بازیگر مشهور نقش رز در فیلم سینمایی تایتانیک در مراسم اهدای جوایز اسکار سال ۲۰۰۷، یک پیراهن ابریشمی سبزرنگ بر تن داشت که ۱۰۰ هزار دلار می‌ارزید.

وینسلت با کمک دختری به نام میا این لباس را برای حضور در مراسم انتخاب کرده بود و با پوشیدن آن موفق شد چشم‌های زیادی را به خود خیره کند. لباس ابریشمی سبزرنگ وینسلت، در لیست گران ترین لباس های دنیا ثبت شده است.

لباس شماره‌ی هفت

لباس «لوپیتا نیانگ» در مراسم اسکار سال ۲۰۱۰ به مبلغ ۱۵۰ هزار دلار.

لوپیتا نیانگ سیاه‌پوست، در شب اهدای جوایز اسکار سال ۲۰۱۰ با پوشیدن یک پیراهن سفیدرنگ که تضاد جالبی با پوست او ایجاد می‌کرد موفق شد در کانون توجه افراد حاضر در مراسم و بینندگان آن قرار گیرد.

لباس لوپیتا نینانگ، با حدود ۶۰ هزار قطعه مروارید اصل تزئین شده بود و بیشتر شبیه به یک رویا بود. گرچه نیانگ هرگز بهایی که برای لباس پرداخته بود را رسانه‌ای نکرد اما بدون شک آن لباس سفید مرواریدنشان یکی از گران ترین لباس های دنیا است و ارزشش باید چیزی در حدود ۱۵۰ هزار دلار باشد.

نیانگ، همراه این لباس دو انگشتر الماس هم در دست کرده بود که به آن جلوه‌ای دوچندان می‌بخشید.

گران ترین لباس دنیا آدری هپبورن در مراسم اسکار 1954

لباس شماره‌ی شش

لباس «آدری هیپبورن» در مراسم اسکار سال ۱۹۵۴ به قیمت ۱۳۱ هزار دلار.

آدری هیپبورن بازیگر افسانه‌ای هالیوود، که به زیبایی مثال زدنی و بی‌تکرار و لبخند چشم‌نواز خود مشهور است، در مراسم اسکار سال ۱۹۵۴ که در نیویورک سیتی برگزار شده بود با لباسی از برند Givenchy حاضر شد.

لباسی سفید رنگ، بدون آستین، با دامن پف دار و کمربندی باریک که با یک پارچه‌ی طرح‌دار دوخته شده بود. این لباس در سال ۲۰۱۱ به مبلغ ۱۳۱ هزار دلار به فروش رفت و وارد لیست گران ترین لباس های دنیا شد.

واضح است که این قیمت، تنها بهای پارچه، طراحی و دوخت نیست. بلکه بهای نام، برند شخصی و محبوبیت آدری هیپبورن است.

لباس شماره‌ی پنج

لباس پرنسس دایانا، همسر اول پرنس چارلز ولیعهد انگلستان، در فستیوال فیلم کن به قیمت ۱۳۸.۵ هزار دلار.

یک لباس حریر بلند به رنگ آبی رویال که روی قسمت کمر آن چیزی شبیه علامت ضربدر وجود داشت و بالاتنه‌ی دکلته‌ی آن با یک شال ساده، شبیه آنچه در لباس‌های سنتی هندی می‌بینیم تکمیل شده بود.

پرنسس دایانا این لباس را سه‌بار در مراسمات مختلف برتن کرده بود: اول در یک پرتره‌ی عکاسی که توسط تریس دونووان گرفته شد، سپس در یک اپرا که در سال ۱۹۸۹ برگزار شده بود و آخرین بار در فستیوال فیلم کن.

این لباس، در یک حراج به قیمت ۱۳۸ هزار دلار به فروش رفت و به عنوان یکی از گران‌ ترین لباس های جهان به ثبت رسید.

لباس شماره چهار

لباس الیزابت تیلور در مراسم اسکار سال ۱۹۷۰ به قیمت ۱۶۸ هزار دلار.

در سال ۱۹۷۰، یکی از زیباترین زنان تاریخ سینمای جهان، «الیزابت تیلور» که به «زیبای بی انتها» مشهور است لباسی برتن کرد که سال‌ها بعد به یکی از گران‌ ترین لباس های دنیا بدل شد.

لباسی آبی رنگ با بالاتنه‌ی باز و آستین‌های بندی به رنگ ارغوانی. این لباس‌ سال‌ها بعد در یک حراج با شرکت تعدادی از ثروتمندترین تاجران و علاقمندان به تاریخ مد و فشن، به قیمت هنگفت ۱۶۸ هزار دلار به‌فروش رفت.

ناگفته پیداست ارزش این لباس، بیش از هرچیز، وابسته به شهرت و محبوبیت الیزابت تیلور است.

لباس شماره‌ی سه

لباس کیت بلانشت در مراسم اسکار سال ۲۰۰۷ به قیمت ۲۰۰ هزار دلار.

«کیت بلانشت» یکی از توانمندترین بازیگران هالیوود است. آن‌قدر که بشود از زیبایی متوسط او با اغماض گذشت و چهره و اندام معمولیش را پای مهارت‌های حیرت‌انگیزش در خلق  شخصیت‌های مختلف گذاشت.

کیت بلانشت در مراسم‌های رسمی مختلف، با کمک گرفتن از طراحان حرفه‌ای و ظاهر شدن در استایل‌های چشم‌گیر، خود را در کانون توجه نگه می‌دارد.

یکی از مشهورترین استایل‌های او، استایلی است که برای مراسم اهدای جوایز اسکار سال ۲۰۰۷ انتخاب کرد. آن لباس ۲۰۰ هزار دلاری، اکنون در لیست گران ترین لباس های دنیا قرار دارد.

لباس شماره‌ی دو

لباس بیانسه در مراسم مت گالای ۲۰۱۶: یک لباس بی قیمت!

گفته می‌شود هر عدد مروارید که با لاتکس پوشانده شده باشد، در سال ۲۰۱۶ قیمتی حدود ۸ هزار دلار داشته است. قیمت لباس صورتی رنگ «بیانسه» دقیقا مشخص نیست اما با توجه به این‌که از بالا تا پایین با مروارید پوشانده شده بود، به نظر می‌رسد شکی برای قرار دادن آن در لیست گران ترین لباس های دنیا نباشد.

لباسی براق با دامن ماهی و آستین‌های پف‌دار، که به نمایش هرچه بهتر بدن خوش‌تراش بیانسه کمک کرده بود.

گران ترین لباس عروس کیت میدلتون کاترین دوشس کمبریج

لباس شماره‌ی یک

لباس عروسی کیت میدلتون، همسر پرنس ویلیام و ملکه‌ی آینده‌ی انگلستان، به قیمت ۴۰۰ هزار دلار.

بالاترین جایگاه در لیست گران قیمت ترین لباس های دنیا، متعلق به یکی از اعضای خانواده‌ی سلطنتی انگلستان است. دوشس کمبریج با سلیقه‌ی بسیار عالی و کمک گرفتن از طراحان و خیاطان ماهر، همیشه خیره‌کننده به‌نظر می‌رسد. اما بدون شک او در مراسم ازدواجش در سال ۲۰۱۱ درخشان‌تر شده بود. 

لباس او، یک لباس دنباله‌دار با آستین‌های توری بلند و قطاری ظریف از مروارید بود که قیمتی بیش از ۴۰۰ هزار دلار داشت. لباسی که با یک تور ساده‌ی بلند، تاج الماس‌نشان و دسته‌گلی از گل‌های ریز سفید جلوه‌ای صدچندان پیدا کرده بود و اینک نیز جایگاهی محکمی در لیست گران ترین لباس های دنیا دارد.

سخن پایانی

در این یادداشت سایت ماهپار، شما را با گران ترین لباس های دنیا آشنا کردیم. اما یک نکته را فراموش نکنید: لباس خوب، تنها لباسی نیست که قیمت بسیار بالایی داشته باشد؛ بلکه در درجه‌ی اول شما باید هنگام پوشیدن آن خوشحال باشید.

امیدواریم همیشه از پوشیدن لباس‌های زیبا لذت ببرید.