گاهی اوقات عکس‌هایی از بازیگران و افراد مشهور پخش می‌شود که استایل ان‌ها برای ما بسیار شلخته و عجیب و غریب است. به نظر شما این بی سلیقگی نشانه چیست؟ خاص بودن یا جلب کردن توجه؟ توجه به اصول مد و فشن و داشتن یک طراح لباس به افراد اجازه می‌دهد تا مطابق استانداردها و اندام خود لباس بپوشند. هر چه لباس به سیلوئت اصلی و کلی بدن شما نزدیک باشد، خوش پوش و جذاب به نظر می‌رسید. اما اگر لباس با فرم اندام شما مطابق نباشد منظره زشتی به وجود می‌آورد که ارزش شما و لباس‌هایتان را کمتر نشان می‌دهد. درست شبیه این عکس که در آن شیدا یوسفی با یک دامن گشاد و حجیم، کتی کوتاه و پیراهنی نامرتبط و اکسسوری‌های اضافی در یک مراسم اکران ( فیلم پسر انسان دیده می‌شود.

اگر کت دوخت مناسبی داشت یا حجم دامن کمتر بود، شاهد استایل منظم‌تری بودیم که اندام خانم یوسفی را زیباتر نشان می‌داد.

در مقابل سمیرا حسینی با شلوار بگ سرخابی و صندل‌ قرمز با یک کت کوتاه درس کد مراسم را رعایت نکرده و باز هم شاهد نامرتبط پوشی هستیم.

اما اوج خاص پوشی و عحیب و غریب بودن مربوط به نوید محمد زاده و همسرش فرشته حسینی است که در این زمینه رکورد زده‌اند. آن‌ها با استایل‌های خاص پیامی به عنوان خاص و متفاوت بودن را منتقل می‌کنند که جز برای طرفداران آن‌ها برای سایر مردم قابل قبول نیست.

البته رفتار خاص یا تغییر پوشش و سبک یک تصمیم شخصی است اما افرادی که به عنوان هنرمند فعالیت می‌کنند بیش از سایر افراد زیر ذره بین هستند و باید بهتر از بقیه لباس بپوشند. هر مراسمی قوانین مخصوص به خود را دارد که متاسفانه جز عده‌ای از بازیگران خوش پوش و خوشتیپ نظیر بهرام رادان،لیلا حاتمی، پریناز ایزدیار، هدی زین العابدین، امیر آقایی و مهدی پاکدل مابقی بازیگران چندان به آن‌ها توجهی نمی‌کنند. البته بعضی از بازیگران نیز نظیر ترانه علیدوستی در جشنواره‌ها و فستیوال‌های خارجی نسبت به گذشته روند رو به افولی داشته‌اند. مثلا در جشنواره کن 2022 ترانه علیدوستی کت و شلواری صورتی رنگ با شکل مستطیلی همراه با کروات و مینی اسکارف بسته بود که تا مدت‌ها سوژه فضای مجازی بود.

ترانه جز بهترین بازیگران سینمای ایران است که در گذشته بهتر از سال‌های اخیر در جشنواره‌ها حاضر می‌شد. طبق یک اصل روانشناسی افرادی که لباس‌های عجیب و غریب بر تن می‌کنند اعتماد به نفس بالاتری دارند و جسوراند. نظر شما چیست؟ شلختگی یا خاص بودن؟ کدام یک بهتر است؟