یکی از لباس‌هایی که همواره ذهن بانوان شاغل را به خود مشغول می‌کند، لباس فرم است. اکثر ما فکر می‌کنیم منظور از لباس فرم تنها یک لباس ساده و یک رنگ است که باید برای محل کار بپوشیم؛ در حالی که اصلا این گونه نیست! لباس فرم می‌تواند طراح‌ها و رنگ‌های متفاوتی داشته باشد. در مدل‌های مختلف و جذابی تولید شود و طراحی‌های منحصر به فردی را داشته باشد. در واقع بیشتر ما فکر می‌کنیم دستمان در انتخاب لباس مناسب اداری کوتاه است و نمی‌توانیم لباس زیبایی بپوشیم! بهتر است بدانید مدل‌های شلوار رسمی اداری و مانتو رسمی زنانه انواع مختلفی دارند و اگر فکر می‌کنید پوشش زیبایی برای محل کار خود ندارید، تنها به این دلیل که باید لباستان جنبه رسمی داشته باشد، در اشتباه هستید.

انواع مختلف مانتو شلوار رسمی زنانه

همانطور که گفتیم مانتو شلوار رسمی زنانه انواع مختلفی دارد. تنها کافی است مدل مناسب هیکل خود را بیابید و از آن مدل تهیه کنید. آن وقت می‌بینید که شما یک لباس زیبا، با طراحی جذاب به تن دارید و در عین حال لباستان یک پوشش کاملا رسمی و مناسب اداری نیز به حساب می‌آید. بسیاری از ما تنها مانتو را در لباس فرم مدنظر قرار می‌دهیم. در حالی که شلوار نیز در زیبایی لباس فرم و به خصوص راحتی ما در محل کار بسیار مهم است. اگر با انواع مدل‌های شلوار رسمی اداری آشنایی ندارید، بهتر است با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی آن بپردازیم:

شلوار رسمی زنانه

شلوار جین

شلوار جین یکی از مدل‌های شلوار رسمی زنانه است که اگر محل کار شما قوانین خاصی مغایر با آن نداشته باشد، می‌توانید از آن در محیط کارتان استفاده کنید. شلوار جین، خود انواع مختلفی دارد و امروزه در طرح‌ها و رنگ‌های جذابی در بازار یافت می‌شود. طممئنا شلوار جین آبی رنگ بریا محیط کار زیاد مناسب نیست و بهتر است از رنگ‌های مشکی و طرح‌های ساده شلوار جین برای محیط کار خود استفاده کنید. از آنجایی که شلوار جین بیشتر حالت اسپورت دارد و از جنبه رسمی بودن مقداری فاصله دارد، اغلب توسط بانوان شاغل به عنوان پوشش رسمی انتخاب نمی‌شود؛ اما شما می‌توانید با یک انتخاب مناسب از بین انواع شلوارهای جین، این مدل شلوار را هم انتخاب کرده و استفاده کنید.

شلوار دم‌ پا گشاد

یکی از انواع مدل‌های شلوار رسمی زنانه، شلوار دم پا گشاد است شلوار دما پا گشاد تقریبا هیچ وقت از مد نمی‌افتد. این شلوارها در حال کلی بلند هستند و تا روی کفش می‌آیند. اگر در محل کار از کفش پاشنه بلند استفاده می‌کنید، این نوع شلوارها یک مدل شلوار رسمی زنانه مناسب استایل شما هستند. شلوارهای دم پا گشاد ممکن است از جنس جین یا پارچه‌ای باشند که متناسب با مانتو فرم خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

شلوار پارچه‌ای

وقتی می‌گوییم شلوار پارچه‌ای، به یک مدل نه، بلکه به گروه بزرگی از مدل‌های شلوار رسمی زنانه اشاره داریم. شلوار پارچه را می‌توان بهترین و مناسب‌ترین انتخاب برای یک ست اداری دانست. اغلب بانوان جوان و میان‌سال یا حتی بانوان سال‌خورده از این نوع شلوارها به عنوان پوششی برای محیط کاری خود استفاده می‌کنند. دلیل آن هم کاملا مشخص است. از بین تمام مدل‌های شلوار رسمی زنانه، شلوار پارچه‌ای راحت‌ترین شلوار برای محیط کاری است که در آن مجبور هستید مدت زیادی سرپا باشید یا روی یک صندلی بنشینید. همچنین دلیل دیگر استقبال بانوان از این مدل شلوار رسمی زنانه، امکان ست کردن آن تقریبا با همه انواع مانتوهای فرم اداری است. یعنی کمتر لباس فرمی را می‌توان یافت که با شلوار پارچه‌ای ست نشود! البته همانطور که گفتیم شلوار پارچه‌ای شامل دسته بزرگی از انواع مدل‌های شلوار رسمی زنانه می‌شود، که در ادامه به بررسی انواع آن‌ها خواهیم پرداخت:

شلوار راسته

یک مدل شلوار رسمی زنانه که اکثر بانوان از آن استفاده می‌کنند، شلوار راسته است. در شلوار راسته تقریبا گشادی قسمت‌های مختلف شلوار یکسان است. شلوار راسته را می‌توانید با راحتی با پوشش‌های رسمی خود ست کنید. این شلوار مناسب بیشتر اندام‌ها است و بدون دردسر می‌توانید آن را انتخاب کرده و ظاهری زیبا در محیط کار خود داشته باشید.

شلوار پیلی دار

این مدل شلوار در قسمت باسن و کمر، پیلی یا ساسون دارد که در قسمت ران کمی گشاد است. پاچه‌های این مدل شلوار هم معمولا راسته یا پاکتی هستند که آن‌ها را شیک‌تر و جوان پسند می‌کند. شما با کفش پاشنه بلند یا تخت می‌توانید از این مدل شلوار رسمی زنانه برای محیط کاری خود استفاده کنید و با ظاهری زیبا در محل کارحاضر شوید.

 

شلوار پارچه‌ای کوتاه

شلوارهای پارچه‌ای می‌توانند کوتاه یا بلند باشند و بسته به استایل شما انتخاب شوند. البته توجه کنید که شلوارهای خیلی کوتاه برای محیط کاری مناسب نیستند؛ اما شلواری که نسبتا کوتاه باشد ممکن است برای برخی محیط‌های کاری بسته به قوانین پوشش محیط کاری یا شرکت‌های خصوصی متفاوت مناسب باشند و به استایل شما زیبایی خاصی ببخشند. پاچه‌های این شلوار می توانند پاکتی باشند یا چاک‌دار و ساده هم باشند.

شلوار رسمی با جیب یا بدون جیب

وجود جیب در شلوار می‌تواند کارایی یه زیبایی خاصی برای مدل‌های شلوار رسمی زنانه ایجاد کند. جیب می‌تواند در پشت شلوار رسمی زنانه یا بخش جلویی آن استفاده شود.

شلوار کمر دار

شلوار کمردار یا بدون کمر

مدل‌های شلوار رسمی زنانه می‌توانند در انواع کمردار یا بدون کمر طراحی شوند. کمر شلوارهای رسمی ممکن است به صورت دو بند باریک باشد که در جلوی شلوار به صورت پاپیون و یا گرهی بسته شود و یا اینکه به صورت یک کمر عریض طراحی شده از خود شلوار باشد. همچنین می‌توان از یک کمربند باریک چرمی هم برای این شلوارها استفاده کرد. اینکه شلوار شما کمربنددار باشد یا نه، به خود شما بستگی دارد. اگرچه کمربند با مانتو اداری دیده نمی‌شود، اما می‌تواند موجب احساس راحتی شما در محل کار شود.

شلوار پارچه‌ای گشاد

اگر مانتو اداری شما مدل گشاد است، می‌توانید یک شلوار گشاد پارچه‌ای برای آن انتخاب کنید شلوارهای گشاد پارچه‌ای می‌توانند دارای خط اتو یا فاقد آن باشند که این بستگی به مدل مانتو شما و جنس پارچه شلوار دارد؛ اما این مدل شلوارها هم بسیار راحت و مناسب هستند. در اکثر محیط‌های اداری و به ویژه در فصل تابستان می‌توانید از این شلوارها در استایل خود استفاده کنید. به نظر می‌رسد این شلوارها بیشتر با کفش‌های تخت استفاده می‌شود، اما شما می‌توانید با کفش پاشنه بلند هم آن را بپوشید.

آیا در پوشش‌های رسمی همواره باید از مدل‌های شلوار رسمی زنانه پارچه‌ای استفاده کنیم؟

اجباری به استفاده از شلوارهای پارچه‌ای در پوشش‌های رسمی و اداری نیست؛ اما از آنجایی که شلوارهای پارچه‌ای بسیار راحت هستند و در طولانی مدت موجب ایجاد زانو درد یا احساس ناراحتی در فرد نمی‌شوند، یک انتخاب خوب برای پوشش اداری و محل کار هستند.

مدل شلوار رسمی زنانه، بهتر است گشاد باشد یا تنگ؟

اینگه مدل شلوار رسمی شما گشاد باشد یا نه، تا حدودی به سلیقه شما و مدل مانتو و اندامتان بستگی دارد.

شلوار پوشش رسمی زنانه، بهتر است چه رنگی باشد؟

اغلب بانوان، رنگ مشکی را برای شلوار انتخاب می‌کنند، زیرا تقریبا با تمام رنگ‌ها ست می‌شود و دیر کثیف می‌شود، اما شما می‌توانید بسته به رنگ مانتو خود هر رنگی اعم از طوسی، سرمه‌ای، نیلی و … را انتخاب کنید.

نکته پایانی

شاید فکر کنید مدل‌های شلوار رسمی زنانه در پوشش شما تاثیری ندارند؛ اما واقعیت این است که شلوارها علاوه بر تاثیری که بر زیبایی ظاهری شما می‌گذارند، برای راحتی شما نیز مهم هستند. در این مطلب سعی شد انواع شلوارهایی که می‌توانید برای محیط کار خود استفاده کنید، بررسی شود تا شما عزیزان انتخاب بهتری داشته باشید.