خانم‌هایی که در محیط‌های کاری مانند دفتر، نمایشگاه، فروشگاه و یا شرکت‌های مختلف کار می‌کنند، با توجه به شرایط کاری و اجتماعی ملزم به استفاده از یک پوشش رسمی هستند. منظور از پوشش رسمی، مانتو فرم پرسنلی یا مانتو اداری است. زمانی که از مانتو فرم پرسنلی صحبت می‌شود، برخی افراد فکر می‌کنند منظور ما مانتو ساده و بدون هیچ گونه طراحی و رنگ متفاوت است.

به عبارت دیگر همه ما فکر می‌کنیم در زمان انتخاب مانتو اداری باید روپوشی ساده و مشکی رنگ را انتخاب کنیم! در حالی که امروزه مانتوهای فرم پرسنلی در رنگ‌ها و طراحی‌های متنوعی تولید می‌شوند و تولیدی‌ها و طراحان لباس زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند که سعی دارند مانتوهای اداری زیبایی را طراحی کنند که در عین رسمیت داشتن زیبا هم باشند.

در صورتی که در یک محیط اداری فعالیت می‌کنید و قصد دارید مانتو اداری تهیه کنید، بهتر است ابتدا با ویژگی‌های مانتو اداری دلایل انتخاب مانتو فرم پرسنلی آشنا شوید. با توجه به اهمیت موضوع در ادامه قصد داریم به معرفی ویژگی مانتو فرم پرسنلی مختلف بپردازیم و دلایل استفاده از مانتو فرم پرسنلی برای بانوان در محیط‌های اداری را یادآور شویم

 منظور از مانتو فرم پرسنلی و مانتو اداری چیست؟

حتماً تا کنون نام مانتو فرم پرسنلی را شنیده‌اید و شاید به دلیل حضور در محیط‌های اداری و شرکت‌های مختلف یا مصاحبه‌های کاری و دانشگاهی به فکر تهیه یک مانتو اداری افتاده‌اید. به طور کلی زمانی که صحبت از انتخاب مانتو اداری می‌شود، ما به یاد یک لباس ساده می‌افتیم! مانتو فرم پرسنلی، لباس فرم اداری است که موجب تمایز کارکنان موسسات و ادارات از دیگر افراد می‌شود. مانتو فرم پرسنلی و اداری علاوه بر متمایز نشان دادن کارکنان از دیگر افراد، موجب افزایش اعتماد به نفس در کارکنان و نظم و بازدهی بالاتر پرسنل در ادارات می‌شود. 

مانتو فرم

مانتو فرم پرسنلی باید راحت و با کیفیت باشد و در تولید آن به این مسئله توجه شود که فرد در محیط کاری قرار است از آن به عنوان یک پوشش استفاده کند. این مدل مانتوها ممکن است ساده یا طرح دار باشند. در صورتی که درگیر تهیه و انتخاب مانتو اداری هستید بهتر است با ما همراه باشید تا شما را برای یک انتخاب بهتر یاری کنیم.

 چرا باید از مانتو فرم پرسنلی استفاده کنیم؟

  • مانتو فرم پرسنلی معمولاً در شرکت‌ها و موسسات مختلف، چه عمومی و چه خصوصی به عنوان یک پوشش عمومی برای کارکنان در نظر گرفته می‌شود. موسسات مختلف معمولاً برای انتخاب مانتو اداری کارکنان خود از لوگو، طراحی و یا رنگ خاصی استفاده می‌کنند که نشان دهنده شرکت آن‌ها باشد و به نوعی جنبه تبلیغاتی نیز داشته باشد. بنابراین یکی از دلایل انتخاب مانتو فرم پرسنلی برای موسسات گوناگون جنبه تبلیغاتی آن شرکت است.
  • یکی از دلایل انتخاب مانتو فرم پرسنلی، حرفه‌ای به نظر آمدن محیط‌های کاری است. در واقع استفاده از مانتو اداری حس اعتماد افراد بیرونی نسبت به کارکنان یک شرکت یا موسسه را افزایش می‌دهد. مانتو پرسنلی که طراحی به روز و متناسبی داشته باشد، موجب اعتماد به نفس و احساس حرفه‌ای بودن در کارکنان می‌شود.
  • دیگر از دلایل انتخاب مانتو فرم پرسنلی ایجاد نظم در محیط‌های کاری است. به عنوان مثال موسسه‌ای را در نظر بگیرید که در لحظه ورود، تمامی کارکنان لباس‌های شخصی پوشیده و از نظر پوشش هیچ وجه تمایزی با مراجعان ندارند. در مقابل شرکتی را در نظر بگیرید که در همان لحظه ورود، شما با کارکنانی با پوشش رسمی و مرتب برخورد می‌کنید. مطمئنا ارباب رجوع و افراد مراجعه‌کننده در چنین شرایطی به نظم و دقت آن شرکت پی برده و این موضوع حتی در نحوه برخورد مراجعان تاثیر می‌گذارد!
  • مانتو فرم پرسونلی رئیس و دیگر کارکنان می‌تواند از نظر رنگ یا طراحی متفاوت باشد که این موضوع موجب راهنمایی ارباب رجوع نسبت به مقام و درجه کارکنان شرکت و شناخت بهتر نسبت به کارکنان می‌شود.

در زمان انتخاب مانتو اداری به چه ویژگی‌هایی باید توجه کنیم؟

رنگ مناسب

به طور کلی رنگ یکی از مولفه‌های مهم در انتخاب مانتو اداری است. مانتو فرم پرسنلی می‌تواند در رنگ‌های مختلفی طراحی و تولید شود، اما اگر توجه کنید اکثرا رنگ‌هایی مانند رنگ سرمه‌ای، رنگ مشکی، رنگ زغالی، رنگ طوسی در مانتوهای فرم رسمی استفاده می‌شود. شاید یکی از دلایل انتخاب مانتو فرم پرسنلی با این گونه رنگ‌ها دیر کثیف شدن لباس و هماهنگی بیشتر این رنگ‌ها با کفش و اکسسوری‌های مختلف باشد. نکته دیگری که در مورد رنگ و انتخاب مانتو اداری وجود دارد، تمایز کارکنان از یکدیگر است. به عنوان مثال ممکن است لباس کارکنان به ترتیب افزایش درجه تفاوت کند.

جنس پارچه

در انتخاب مانتو اداری جنس پارچه بسیار اهمیت دارد. لباس فرمی که بی کیفیت باشد و زود پاره شود یا شکل اولیه خود را از دست دهد، ظاهر کارکنان را نامرتب نشان می‌دهد، یا به عنوان مثال لباس فرمی که به دلیل جنس نامناسبش زود چروک می‌شود یا اصطلاحا بد اتو هستند، می‌تواند برای کارکنان دردسرساز شود. جنس مانتو بهتر است از پارچه نخی یا حداقل با درصد بالایی نخ باشد، تا موجب ایجاد حساسیت‌های پوستی برای افراد مختلف نشود.

سایز مانتو

سایز مانتو نیز در انتخاب مانتو اداری بسیار اهمیت دارد. مانتو فرم پرسنلی بهتر است تنگ نباشد. در نظر بگیرید که قرار است با این پوشش در پشت میز بنشینید و مدام با مشتریان سر و کله بزنید یا اینکه دائما در محیط کاری نشت و برخواست کنید، بنابراین لباس فرمی که اندازه شما نباشد موجب اذیت شدن شما در زمان کار می‌شود. سایزی را انتخاب کنید که در آن کاملا احساس راحتی کنید.

 طراحی مانتو

برخی شرکت‌ها و ادارات، تنها یک سری قوانین در مورد نحوه پوشش مانند پوشیده بودن آن یا رنگ و قد لباس در نظر می‌گیرند، اما در مقابل برخی موسسات به ویژه شرکت‌های خصوصی وجود دارند که تمایل دارند کارکنان آن‌ها با ظاهری کاملا یکسان در محیط کار ظاهر شوند. چنین شرکت‌هایی معمولا یک طراحی خاص برای لباس کارکنان در نظر می‌گیرند و تمامی پرسنل ملزم به استفاده از آن پوشش با همان طراحی هستند. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی ماهپار، مانتو اداری متناسب با سلیقه خود، با هر طراحی و رنگی که مدنظرتان است را انتخاب و در کوتاه‌ترین زمان دریافت فرمایید.

مانتو فرم پرسنلی

تناسب با محیط کاری

در انتخاب مانتو اداری توجه کنید که پوشش شما در عین اداری و رسمی بودن باید با محیط کاری شما هماهنگ نیز باشد. به عنوان مثال شخصی که در یک مدرسه کار می‌کند نیز باید پوششی رسمی داشته باشد و شخصی که در یک شرکت هواپیمایی کار می‌کند هم ملزم به چنین پوششی است اما مطمئنا پوشش این دو شخص از نظر طراحی، رنگ و بسیاری موارد دیگر متفاوت خواهد بود.

استفاده از مانتو فرم پرسنلی چه مزیتی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها دارد؟

مانتو فرم پرسنلی نشان دهنده نظم یکی سازمان و موجب افزایش اعتماد به نفس بوده و موجب ایجاد حس تمجید و اعتماد در نظر مخاطبین می‌شود.

آیا داشتن یک پوشش مناسب مانند مانتو فرم پرسنلی در جذب مشتری تاثیر گذار است؟

بله، پوشش پرسنل یکی از عواملی است که در جذب مخاطب تاثیرگذار است. پوشش پرسنل، زبان سازمان را برای مخاطب آشکار می‌سازد.

در زمان انتخاب مانتو فرم پرسنلی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

مواردی چون رنگ، طراحی، تناسب با محیط کاری و سن و سال و مقام جنس پارچه در انتخاب مانتو اداری باید در نظر گرفته شود.

سخن آخر

در این مطلب سعی شد دلایل انتخاب مانتو فرم پرسنلی و مهم‌ترین ویژگی‌های مانتو اداری بررسی شود، تا شما عزیزان انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. بدون شک آنچه در هله اول در نحوه برخورد ارباب رجوع و خود کارکنان تاثیر می‌گذارد، ظاهر و پوشش کارکنان است. از این رو بهتر است با انتخاب مانتو اداری مناسب، نظم و زیبایی را با هم در محیط کاری خود ایجاد کنیم.