همه ما در کمد خود، لباس‌های زیادی داریم که به آرامی و به دور از چشم ما در معرض آسیب‌های زیادی قرار دارند و تنها در بلندمدت متوجه تأثیر آن در کیفیت لباسمان می‌شویم. ممکن است بپرسید مگر لباسی که داخل کمد قرار می‌گیرد، در معرض چه آسیب‌هایی قرار دارد؟ در واقع بیشتر ما فکر می‌کنیم لباس‌هایمان در داخل کمد به دور از رطوبت و گرد و خاک یا عوامل محیطی دیگر قرار دارند.

بهترین روش نگهداری لباس این است که آن‌ها را در چوب لباسی و داخل کمد قرار دهیم؛ اما اگر عمر لباس و کیفیت آن برای شما اهمیت دارد، بهتر است بدانید این روش کامل و درست نگهداری از لباس دربرابرآسیب‌های محیطی نیست!

اهمیت کیفیت لباس

یکی از دلایل اصلی که موجب خراب شدن لباس و بافت آن می‌شود، قرار گرفتن لباس در معرض نور خورشید رطوبت و گرد و خاک است. به همین دلیل بهتر است لباس و پوشاک را بسته‌بندی یا اصطلاحاً کاور کرد. اینجاست که اهمیت بسته‌بندی و کاور پوشاک مطرح می‌شود. اگر شما نیز به کیفیت لباس خود اهمیت می‌دهید و دوست دارید لباس باکیفیت و آراسته‌ای به تن داشته باشید، بهتر است در مورد اهمیت بسته‌بندی لباس اطلاعاتی داشته باشید. در این مطلب ماهپار قصد دارد به بررسی این موضوع و دلایل آن بپردازد:

کاور کردن لباس

چرا باید لباس‌های خود را بسته‌بندی و کاور کنیم؟

تولیدی پوشاک باکیفیت

 ممکن است از اهمیت بسته‌بندی و کاور پوشاک بی‌اطلاع باشید و از خود بپرسید چرا بسیاری از صاحبان کسب و کارها از بسته‌بندی به عنوان روشی برای حفظ سلامت لباس استفاده می‌کنند. اغلب صاحبان کسب و کارهایی که به سلامت لباس‌های که تولید می‌کنند، اهمیت می‌دهند و برای رسیدن لباس، با همان کیفیت اصلی و اولیه، به مشتری  تلاش می‌کنند؛ در واقع از اهمیت بسته‌بندی لباس آگاه هستند.

تولیدی‌هایی که اغلب محصولات و پوشاک باکیفیتی را به مشتریان خود عرضه می‌کنند، مشتری بیشتری دارند. به عنوان مثال، فرض کنید وارد یک فروشگاه می‌شوید که لباس‌هایی با طراحی شیک و منحصر به فرد تولید می‌کند؛ اما متوجه می‌شوید تمام لباس‌ها در اثر تابش نور خورشید، کیفیت اصلی خود را از دست داده‌اند. آیا شما حاضر هستید از چنین فروشگاهی لباس خریداری کنید که از اهمیت بسته‌بندی و کاور پوشاک بی‌خبر است؟ یا به عنوان مثال فرض کنید برای خرید به یک فروشگاه لباس دیگری مراجعه می‌کنید.

این فروشگاه از بسته‌بندی‌های زیبایی برای لباس‌ها استفاده می‌کند. گاهی شما حتی  بی‌خبر از برند لباس ترغیب به خرید آن می‌شوید! در واقع باید گفت، توجه به اهمیت بسته‌بندی لباس موجب جذب مشتری می‌شود. یک بسته‌بندی زمانی خوب است که ظاهر مناسبی داشته باشد و اطلاعات خوبی از محصول را در اختیار شما قرار دهد.

آیا دوست دارید پول خود را بیرون بریزید؟!!

 در چنین وضعیت اقتصادی، هیچ کدام از ما تحت هیچ شرایطی حاضر نیستیم برای هر لباسی هزینه کنیم. مطمئناً شما هم زمان زیادی را صرف انتخاب لباس مورد علاقه‌تان می‌کنید و در نهایت هزینه زیادی هم بابت آن پرداخت می‌کنید. بنابراین در نهایت همه ما دوست داریم لباسی‌که تهیه کردیم زمان طولانی سالم بماند تا بتوانیم لذت استفاده از آن را در مدت طولانی تجربه کنیم. حفاظت از لباس به عنوان اصلی‌ترین و اولین دلیل بسته‌بندی آن محسوب می‌شود در واقع یکی از دلایل اهمیت بسته‌بندی و کاور پوشاک (The importance of clothing packaging) برای حفاظت از لباس در برابر رطوبت نور گرما و سایر عوامل خارجی است.

احترام به مشتری

البته منظور از بسته‌بندی درست، استفاده از کاور مناسب تنها برای  لباس‌های داخل کمد در منزل نیست! بلکه فروشگاه‌های مختلف و فروشگاه‌های آنلاین نیز بهتر است از کار مناسبی برای لباس‌ها و محصولات خود استفاده کنند. به ویژه فروشگاه‌های آنلاین به دلیل اینکه محصولات خود را به نقاط دور پست می‌کنند، بهتر است از بسته‌بندی مناسبی استفاده کنند تا عوامل مختلف خارجی موجب آلودگی و پارگی لباس نشود. این موضوع در واقع نوع احترام به مشتری بوده و در نهایت موجب جلب رضایت مشتریان می‌گردد.

آیا نکات ایمنی حفاظت و نگهداری از لباس خود را می‌دانید؟

برخی از فروشگاه‌ها، یک اقدام جالب را به وسیله بسته‌بندی و کاور محصولات خود انجام می‌دهند. آن‌ها اطلاعاتی مرتبط با جنس لباس را به منظور نگهداری بهتر از لباس، بر روی بسته‌بندی آن درج می‌کنند و نکات مهمی را به مشتریان یادآوری می‌کنند که این موضوع نیز به اهمیت بسته‌بندی لباس اشاره دارد. مطمئنا اگر شما لباسی را خریداری کنید که روی کاور آن اطلاعاتی مانند نحوه شستشوی لباس، روش اتو کردن آن، نوع مواد شوینده برای شستشوی لباس و … در اختیار شما قرار داده شود، می‌توانید لباس خود را به مدت طولانی با همان کیفیت اصلی نگهداری کنید.

 آیا زیبایی ظاهری لباس برای شما اهمیت ندارد؟

اهمیت بسته‌بندی و کاور پوشاک زمانی مشخص می‌شود که ظاهر زیبای لباس شما با گذشت زمان حفظ می‌شود. یکی از کاربردی‌ترین  دلایل بسته‌بندی و کاور لباس این است که موجب نگهداری درست از لباس شما در فصول گرم و سرد سال می‌شود. به طور کلی لباس در اثر عوامل خارجی ممکن است گرد و غبار را جذب کند یا حتی حشرات کوچک در اثر رطوبت روی آن بنشینند و به آن آسیب وارد کنند. در فصول گرم سال هم ممکن است لباس شما در معرض نور خورشید قرار گرفته و رنگ اصلی خود را از دست دهد. یک کاور خوب می‌تواند لباس شما را از چنین آسیب‌های خارجی حفظ کند.

بسته بندی لباس

افرادی که می‌خواهند به مسافرت بروند چگونه از لباس‌های خود به خوبی نگهداری کنند؟

زمانی که می‌خواهید به مسافرت برویدو لباسی مانند کت و شلوار به همراه دارید که نمی‌خواهید چین و چروک روی آن ایجاد شود، می‌توانید از یک کاور مناسب استفاده کنید. یعنی شما حتی در زمان مسافرت هم می‌توانید به اهمیت بسته‌بندی و کاور پوشاک پی ببرید. با کاور مناسب می‌توانید لباس‌هایتان را بدون چین و چروک و به دور از عوامل خارجی نگهداری کنید.

با بسته‌بندی و کاور لباس می‌توانیم به قفسه و کمدمان نظم دهیم؟

اگر اهمیت بسته‌بندی و کاور پوشاک را دست کم گرفته‌اید و به دنبال راهی برای نظم بخشیدن به قفسه و کمد لباستان هستید، باید بگوییم استفاده از کاور لباس در شکل‌ها و طرح‌های مختلف یک راه حل مناسب است. با استفاده از کاورهای متنوعی که برای انواع لباس طراحی و تولید می‌شوند، می‌توانید کمد لباستان را نظم بخشیده و لباس‌های خودتان را دسته‌بندی کنید.

اهمیت بسته‌بندی و کاور پوشاک چیست ؟

اهمیت بسته‌بندی لباس زمانی مشخص می‌شود که شما به دنبال حفظ کیفیت و سلامت  لباستان در برابر عوامل خارجی باشید یا از بسته‌بندی به عنوان ابزاری برای تجارت و بازاریابی خود استفاده کنید. بسته‌بندی لباس می‌تواند موجب حفظ کیفیت لباس شما و نظم دادن به آن‌ها شود.

چگونه می توان از بسته بندی لباس برای جذب مشتری استفاده کرد؟

با استفاده از یک بسته‌بندی مناسب و جذاب و یا ثبت اطلاعاتی درباره روش‌های نگهداری از لباس روی آن، می‌توان نظر مشتری را برای خرید محصول جلب کرد.

 آیا هزینه بسته‌بندی و کاور پوشاک بالا است؟

در اکثر موارد، بسته‌بندی هزینه بالایی ندارد، اما با توجه به اهمیت بسته‌بندی لباس و مواردی که ذکر شد، صرف هزینه برای این امر ضروری به نظر می‌رسد.

 نکته پایانی

 بر اساس آمارها، ۵۲ درصد از خریداران، معمولاً محصولاتی که کیفیت بسته‌بندی بالاتری دارند را انتخاب می‌کنند؛ که این موضوع اهمیت بسته‌بندی لباس را نشان می‌دهد. البته اهمیت بسته‌بندی و کاور پوشاک بر کسی پوشیده نیست و محدود به بازاریابی محصولات نمی‌شود. کاور پوشاک تنها برای لباس‌هایی که در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند نیاز نیست، بلکه لباس‌هایی که در داخل کمد یا منزل نگهداری می‌کنید هم به کاور نیاز دارند.