برای برخی از بانوان، فصل‌های سرد سال همواره از فصل‌های گرم سال جذاب‌تر است؛ زیرا می‌توانند با دست بازتری استایل و لباس‌های خود را انتخاب کنند. در فصل‌های پاییز و زمستان، بارانی‌ زنانه، پالتو زنانه، کاپشن‌ زنانه، هودی‌ زنانه و… در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود، ست‌های مختلفی را طراحی کنید.

بارانی زنانه شیک ماهپار

یکی از جذاب‌ترین لباس‌هایی که در این فصل مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیاری از افراد به آن علاقه‌مند هستند، بارانی زنانه است. تمامی خانم‌ها برای تکمیل استایل جذاب خود، به یک بارانی نیاز دارند! در فصل‌های سرد سال و علی‌الخصوص در مواقع بارش برف و باران، هیچ‌چیز نمی‌تواند راحت‌تر از یک بارانی باشد و شما را از خیس شدن نجات دهد. برخورداری از یک یا چند بارانی زیبا و مناسب برای محل کار، مهمانی، گردش‌ و… می‌تواند کلکسیون لباس‌های شما را تکمیل کند.

در ادامه این مطلب، قصد داریم به انواع و ویژگی‌های بارانی زنانه بپردازیم و راهنمای ست کردن آن با سایر لباس‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما نیز علاقه‌مندید در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

تاریخچه بارانی

تاریخچه بارانی

بومیان آمریکا که در آمازون زندگی می‌کنند ۱۶۰۰ سال قبل از میلاد از روشی طبیعی اما موثر برای ضد آب کردن لباس‌های خود استفاده می‌کردند. آن‌ها از شیره درختان لاستیک طبیعی یا کائوچو را درست کردند و لباس‌هایشان را با آن می‌پوشاندند تا یک پوشش ضد آب ایجاد کنند.

اروپایی‌هایی که در قرن پانزدهم و شانزدهم پس از میلاد به قاره آمریکا آمدند، متوجه این عایق رطوبتی ساخته بومیان آمازون شدند و شروع به آزمایش و طراحی مواد ضد آب کردند. در سال ۱۸۲۴، چارلز مکینتاش، مخترع اسکاتلندی، یک فرآیند جدید برای ساخت پارچه ضد آب ابداع کرد. او پارچه ضدآبی اختراع کرد که آن را پارچه لاستیک هندی نامید و با آن یکی از اولین بارانی‌های‌ مدرن را دوخت. بعدها یک آمریکایی به نام چارلز گودیر روش مکینتاش را تکمیل کرد. گودیر کشف کرد که چگونه لاستیک را ولکانیزه کند، فرآیندی که باعث می‌شد کار با لاستیک آسان‌تر شود.

در دهه‌های بعدی تغییراتی در ساختار، پارچه و طراحی بارانی صورت گرفت و بارانی‌های امروزی شکل گرفتند. در ادامه انواع طراحی‌ها و مدل‌های مختلف بارانی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انواع بارانی زنانه

پس از ترند شدن بارانی به‌عنوان پوششی جذاب، تولیدکنندگان لباس و برندهای مشهور، اقدام به تولید بارانی در انواع مختلف کردند. بارانی زنانه و مردانه در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه شد. برخی از بارانی‌ها با ضخامت بیشتر برای فصل زمستان و اغلب آن‌ها با ضخامت کمتر برای فصول بهار و پاییز طراحی شده‌اند.

انواع بارانی زنانه بر اساس جنس پارچه

با توجه به اینکه امروزه صنعت پوشاک پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته، لباس‌ها در طرح‌ها، مدل‌ها و متریال‌های مختلفی تولید می‌شوند. این تنوع زیاد، دردسرهای شیرینی برای ما ایجاد کرده است! در ادامه قصد داریم انواع مختلف بارانی زنانه را ازنظر جنس و مدل، مورد بررسی قرار دهیم.

بارانی زنانه از جنس پارچه ابریشمی

بارانی زنانه از جنس پارچه ابریشمی، علاوه بر برخورداری از ظاهری خاص و جذاب، بسیار سبک و ظریف است. همه می‌دانند که پوشیدن لباس‌های ابریشمی چه حس خوبی منتقل می‌کند. وقتی که بارانی ابریشمی خود را می‌پوشید، شیک و جذاب به نظر می‌رسید. با اینکه بارانی از جنس ابریشم گران‌قیمت است، اما ارزش خرید بالایی دارد!

بارانی زنانه از جنس پارچه پشمی

بارانی‌های پشمی، به‌صورت ضد آب، نرم و راحت تولید می‌شوند. امروزه برندهای بزرگی مانند هلند شری (Holland & Sherry) بارانی‌های پشمی جدیدی با استفاده از تکنولوژی نانو تولید کرده‌اند که مقاومت بسیار بالایی در برابر آب‌ و آلودگی‌های خارجی دارد.

بارانی زنانه از جنس پارچه کتان

اگر فرصت کافی برای شست‌وشوی دقیق و نگهداری از بارانی‌های ابریشمی و پشمی را ندارید، پیشنهاد می‌شود بارانی زنانه کتان خریداری کنید. شست‌وشو و خشک‌کردن این نوع بارانی، بسیار ساده است. بارانی از جنس کتان، دارای انعطاف‌پذیری و استحکام بالاست و تن خور زیبایی هم دارد.

این دسته از پارچه‌ها ظاهری زیبا دارند و برای استایل اسپرت فوق‌العاده هستند. با این اوصاف، پیشنهاد می‌شود با خرید بارانی کتان استایلی شیک و راحت برای روزهای بارانی رقم بزنید.

بارانی‌ها از متریال‌های دیگری مانند ترکیب کتان و بافت پلاستیک و… نیز تهیه می‌شوند. پیشنهاد می‌شود پیش از خرید بارانی مدنظر، مشخصات و متریال آن را حتما مورد بررسی قرار دهید.

مدل ترند بارانی زنانه

انواع بارانی زنانه ازنظر طراحی و مدل

در دنیای مد و طراحی، بارانی شیک زنانه به‌عنوان یک عنصر بی‌پایان از جذابیت و انطباق با مد روز شناخته می‌شود. این پوشاک نه‌تنها نشان‌دهنده سلیقه فردی، بلکه نمایانگر فرهنگ و جریانات فشن نیز هست. در این بخش، به بررسی ابعاد مختلف طراحی و مدل‌های متنوع بارانی زنانه می‌پردازیم.

بارانی‌های چهار دکمه

استفاده از چهار دکمه، علاوه بر حفظ بهتر گرمای بدن، باعث می‌شود بالاتنه فرد پهن‌تر به نظر برسد و این ویژگی از ریشه نظامی این لباس برجای مانده است. امروزه بارانی‌ها در مدل‌های دیگری مانند تک دکمه و بی دکمه نیز دوخته می‌شوند و دست شما در انتخاب باز است. به دلیل گرم ماندن بیشتر و ظاهر کلاسیک، می‌توانید از بارانی چهار دکمه به‌عنوان لباس فرم و لباس روزمره استفاده کنید.

بارانی‌های تک دکمه و بی دکمه

بارانی‌های تک دکمه و بی دکمه ظاهری جذاب و زیبا دارند. معمولا از این نوع لباس، در مهمانی‌ها و قرارهای رسمی و غیررسمی استفاده می‌شود. البته تن خور راحت این بارانی آن را تبدیل به یک گزینه ایده‌آل برای استایل روزمره هم می‌کند‌.

ترنچ کت (Trench coat)

ترنچ کت که یکی از انواع بارانی‌هاست در اصل ریشه‌ای نظامی دارد و اولین بار برای افسران ارتش بریتانیا قبل از جنگ جهانی اول مورد استفاده قرار گرفته است. ایستادن و حرکت زیر برف و باران، یکی از معضلاتی بوده که سربازان همواره با آن در چالش بوده‌اند. به همین دلیل، گروه‌های نظامی و سربازان از پوشیدن ترنچ کت به‌شدت استقبال کردند. پارچه‌ مستحکم و ضخیم بارانی‌هایی که در ابتدا مورد استفاده نظامی‌ها قرار می‌گرفت، باعث می‌شد سربازان زیر باران خیس نشوند و از گزند بارش‌ها به دور باشند. این لباس‌ها، علاوه بر استحکام مناسب، چون وزن سبکی داشتند، مانع حرکت سربازها نمی‌شدند.

در جنگ جهانی دوم علاوه بر ارتش بریتانیا، ارتش ایالات‌متحده، اتحاد جماهیر شوروی، بلژیک، فرانسه، آلمان، یونان، هلند و لهستان هم لباس‌هایی مشابه ترنچ کت طراحی کردند.

پس از جنگ جهانی اول و دوم، ستاره‌های سینما و بازیگران به استفاده از لباس‌های نظامی علاقه نشان دادند و ترنچ کت و سایر لباس‌هایی که ریشه نظامی داشتند، به مد روز تبدیل شدند. هم‌اکنون ترنچ کت در انواع و طرح‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود و جزو لباس‌های بهاره و پاییزه جذاب است.

بارانی کوتاه

بارانی‌ کوتاه باعث می‌شود قد شما بلندتر دیده شود و این می‌تواند به استایل شما کمک کند. از طرفی بارانی‌های کوتاه مدل‌ها و طراحی‌های زیبایی دارند که تیپ شما را جذاب می‌کند.

بارانی متوسط

بارانی‌ متوسط معمولا تا روی زانو می‌رسد و برای تمامی افراد با مشخصات فیزیکی مختلف، مناسب است. اگر قصد دارید از بارانی خود برای استایل اداری و کاری استفاده کنید، بارانی متوسط انتخاب مناسبی هست‌.

بارانی بلند

همان‌طور که از نام این محصول پیداست، بارانی بلند تا زیر زانو و در بعضی موارد تا قوزک پا را پوشش می‌دهد. بارانی بلند، لباسی خاص است و اگر این نوع بارانی به شما بیاید، می‌توانید استایلی یونیک و خاص برای خود طراحی کنید.

معمولا این نوع بارانی برای خانم‌هایی که از قد بلندی برخوردارند، بسیار مناسب است. این خانم‌ها می‌توانند با خرید بارانی بلند، استایلی شیک و کلاسیک را برای خود بسازند و از زیبایی آن لذت ببرند.

بارانی در رنگ‌های مختلف

همان‌طور که در بخش قبل مشاهده کردید، بارانی در مدل‌های متنوع و از پارچه‌های مختلفی تهیه می‌شود و شما می‌توانید بر اساس نیاز خود، بارانی مناسب را انتخاب کنید. به‌طور مثال، می‌توانید از بارانی‌های ضخیم‌تر و گرم‌تر مانند بارانی پشمی و مدل چهار دکمه برای زمستان و از بارانی با پارچه ابریشمی یا کتان و مدل بی دکمه برای بهار یا پاییز استفاده کنید.

این موضوع در مورد رنگ بارانی نیز صدق می‌کند. بارانی‌ها در رنگ‌های مختلفی مانند کرم، آبی، آبی نفتی، شتری، خاکستری، مشکی، سرمه‌ای، سفید، شیری، آبی آسمانی و… تولید می‌شوند. تنوع رنگی بارانی‌ها به انواع تک‌رنگ محدود نمی‌شود و شاهد ست‌های رنگی مختلفی در این نوع لباس، ازجمله سرمه‌ای و طوسی، سفید و مشکی، سفید و کرم و… نیز هستیم.

ست‌های جذاب با بارانی

اصل اول در طراحی ست‌های مختلف، سلیقه و علایق شخصی شماست؛ اما می‌توان بر اساس ویژگی‌های بارانی زنانه، ست‌هایی را برای موقعیت‌های مختلف طراحی کرد. در ادامه، به برخی از این ست‌ها می‌پردازیم و ترکیب‌های جذابی که می‌شود با بارانی زنانه طراحی کرد را بررسی خواهیم کرد.

استایل روزمره و غیررسمی

بارانی‌ بلند و شلوار جین می‌تواند یک ترکیب فوق‌العاده برای استایل روزمره و غیررسمی باشد. استفاده از شومیز هم‌رنگ با شلوار جین و کفش‌های تخت یا کتانی هم‌ می‌تواند استایل رویایی شما را تکمیل کند. بدیهی است که در این استایل، استفاده از کفش‌های پاشنه بلند و رسمی، چندان جالب نخواهد بود.

استایل کاری

اگر در محل کار شما، لباس فرم خاصی برای کارمندان وجود ندارد، می‌توانید بارانی را به‌عنوان لباس کار خود در نظر بگیرید. حتی اگر لباس فرم خاصی برایتان در نظر گرفته شده، می‌توانید از بارانی به‌عنوان پوششی روی مانتو شلوار اداری استفاده کنید. ترکیب بارانی متوسط یا بلند به همراه کفش کالج یا پاشنه بلند، می‌تواند شما را به فردی خوش‌تیپ و جذاب تبدیل کند.

استایل قرارهای رسمی

بارانی یکی از جذاب‌ترین پوشش‌های مناسب فصل‌های بهار، پاییز و زمستان است. ازاین‌رو، اگر قصد دارید به قراری رسمی یا جلسه‌ای مهم بروید، بارانی انتخابی هوشمندانه است. ترکیب بارانی با شلوار جین و بوت، می‌تواند استایل مناسبی باشد.

چه لباس‌ها و کفش‌هایی را با بارانی ست کنیم؟

در جستجوی استایل مناسب برای روزهای بارانی، انتخاب لباس‌ها و کفش‌ها اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. هنگامی که قرار است یک ست با بارانی بسازید، ترکیبی از راحتی، شیکی و عملکرد مناسب در انتخاب اجزای استایل مهم است. در این بخش به بررسی ترکیبات جالب و کاربردی از لباس‌ها و کفش‌ها برای ایجاد یک استایل متناسب و شیک با بارانی می‌پردازیم.

بارانی زنانه با دامن

اگر به دنبال طراحی ستی خاص و یونیک در فصل‌های پاییز و بهار هستید، ترکیب بارانی با دامن می‌تواند شما را به خواسته‌تان برساند. استفاده از بوت بلند که قدی متناسب با قد دامن و بارانی داشته باشد هم برای تکمیل این ست جذاب بی‌نظیر است.

معمولا در ست بارانی با دامن، از بارانی‌های بلند استفاده می‌شود. در انتخاب دامن دست شما کاملا باز است و می‌توانید دامنی انتخاب کنید که با اندامتان سازگاری بیشتری داشته باشد و به‌اصطلاح به شما بیاید. ست بودن رنگ و طرح دامن و بارانی، می‌تواند به زیباتر شدن این ست کمک زیادی کند.

ست بارانی با بوت و نیم بوت

فصل‌های سرد سال، فصل مورد علاقه کسانی است که عاشق بوت و نیم بوت هستند؛ بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که این دسته از افراد از ست کردن بارانی با بوت و نیم بوت بگذرند! ست کردن بارانی با بوت و نیم بوت چندان سخت نیست و می‌توانید انواع بارانی‌ها (بلند، متوسط و کوتاه) را با بوت و نیم بوت ست کنید. تنها نکته‌ای که در این ست باید به آن توجه کنید، رنگ، طرح و متناسب بودن قد بوت با بارانی است.

جدیدترین مدل بارانی زنانه

گفتار پایانی

با اینکه در ابتدا قرار بود بارانی لباسی نظامی باشد و در دنیای نظامی‌ها به محبوبیت برسد، اما خواندیم که امروزه این لباس، پوشش پاییزی محبوب بسیاری از بانوان و آقایان در سراسر دنیاست. شما می‌توانید با بررسی بارانی‌های موجود در فروشگاه آنلاین ماهپار، بارانی مدنظر خود را با رنگ و مدل دلخواهتان بیابید و استایل پاییزه و زمستانه و همین‌طور استایل بهاره مدنظر خود را طراحی کنید.

با توجه به‌ظاهر زیبا و شکیل بارانی‌های موجود، شما می‌توانید از ست کردن آن‌ها با دامن، شلوار جین، بوت و نیم بوت، کفش پاشنه بلند و… لذت ببرید و به فردی شیک‌پوش تبدیل شوید. با استفاده از بارانی زنانه ماهپار، این شیک‌پوشی حتی می‌تواند به استایل روزمره و کاری شما نیز اضافه شود و اعتمادبه‌نفس شما را بالا ببرد.
در پایان امید است که این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد و بتوانید استایلی یونیک و زیبا برای پاییز و زمستان خود ترتیب دهید.

بخش سوالات متداول

چگونه بارانی زنانه را برای استایل کاری ست کنیم؟

ترکیب بارانی متوسط یا بلند به همراه کفش کالج یا پاشنه بلند، می‌تواند شما را به فردی خوش‌تیپ و جذاب تبدیل کند.

نحوه شستن بارانی زنانه چیست؟

بارانی زنانه را می‌توان با دست یا ماشین لباسشویی تمیز کرد. اگر بارانی را با دست می‌شویید، از آب سرد و مواد شوینده ملایم استفاده کنید. اگر بارانی را با ماشین لباسشویی می‌شویید، آن را در کیسه شست‌و‌شوی لباس قرار دهید و با آب سرد و چرخه ملایم و البته طبق راهنمای روی برچسب لباس بشویید.

چگونه بهترین بارانی زنانه را انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب بارانی زنانه، باید به موارد مختلفی مانند سایز، جنس، رنگ و مدل بارانی توجه کنید. سپس بر اساس سلیقه‌تان و محل و موقعیتی که قرار است بارانی را بپوشید، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

منابع: threadcurve.com , tissura.com , independent.co.uk