فصل پاییز که نزدیک می‌شود، تمام خانواده‌هایی که دانش‌آموز دارند، درگیر تهیه لباس فرم و انتخاب مدل مانتو مدرسه می‌شوند. امروزه مدل‌های مانتو فرم در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند، اما باید توجه کنید دانش‌آموز شما قرار است یک سال تحصیلی تمام این لباس را به تن کند و روزانه چندین ساعت از آن استفاده کند، بنابراین جدا از رسمی بودن مدل مانتو مدرسه، نکاتی چون جنس پارچه، رنگ لباس، ضد چروک بودن آن و طراحی مانتو فرم نیز اهمیت می‌یابد.

اگر قصد انتخاب یک مدل مانتو مدرسه مناسب برای دانش‌آموز خود را دارید، یا اینکه مدیر مدرسه هستید و قصد دارید برای تمامی دانش‌آموزان مدرسه خود یک لباس مناسب تهیه کنید تا به عنوان پوشش رسمی مدرسه شما شناخته شود، پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه شوید تا نکات مهم را در این زمینه به شما یادآور شویم.

انواع مانتو فرم مدرسه

چطور یک مانتو فرم مدرسه مناسب انتخاب کنیم؟

تقریبا همه خانواده‌هایی که دانش‌آموز دارند در شهریور ماه و آغاز فصل پاییز، درگیر انتخاب مانتو فرم مناسب خود می‌شوند. امروزه انواع مانتو فرم دخترانه در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار دیده می‌شوند. در این میان، تنوع جنس‌ها و لباس‌ها با توجه به تبلیغات گسترده تولیدی‌های مختلف، موجب سردرگمی و ایجاد چالش‌هایی برای انتخاب لباس فرم مناسب می‌شود؛ اما چگونه می‌توان یک مانتو مدرسه خوب با یک جنس مناسب و مقرون به صرفه برای فرزند خود تهیه کنیم؟ در ادامه قصد داریم شما را در انتخاب یک لباس فرم مناسب برای فرزندانتان راهنمایی کنیم.

راهنمای سفارش انواع مانتو فرم مدرسه دخترانه

برای انتخاب یک لباس مدرسه مناسب و زیبا، به موارد زیر توجه کنید و فاکتورهای مدل، رنگ، جنس و قیمت یونیفرم مدرسه را مدنظر قرار دهید.

یک مانتو فرم عامه پسند

اگر چه اغلب دانش‌آموزانی که در رده سنی پایینی قرار دارند، از لحاظ قدی و وزنی مشابه یکدیگر هستند؛ اما برخی از دانش‌آموزان ممکن است از لحاظ وزنی یا قدی متفاوت از بقیه باشند. اگر قصد دارید یک مدل مانتو مدرسه مناسب برای دانش‌آموزان انتخاب کنید، باید به این قضیه توجه کنید که دانش‌آموزان چاق‌تر؛ لاغرتر یا قد بلندتر و قد کوتاه‌تر از بقیه نیز، از این لباس فرم استفاده می‌کنند. بنابراین بهتر است نهایت دقت خود را به کار ببرید تا یک مدل مانتو عامه‌پسند انتخاب کنید، مانتو مدرسه‌ای که متناسب با قد و وزن همه دانش‌آموزان در آن رده سنی باشد و به اصطلاح عامه پسند باشد.

 طراحی مانتو فرم مدرسه متناسب با روحیه دانش آموزان

 همه ما در دوران تحصیلی خود از مانتو فرم استفاده کرده‌ایم. امروزه مدل‌های مانتو فرم با طراحی‌های متنوعی در بازار عرضه می‌شوند، اما نکته مهم این است طراحی مانتو فرمی که انتخاب می‌کنیم متناسب با روحیه همه دانش‌آموزان باشد.

انتخاب یک رنگ مناسب برای مانتو فرم

یکی از نکات مهم در انتخاب مانتو فرم مدرسه، رنگ آن است. رنگ مانتو فرم باید به صورتی باشد که جنبه رسمی بودن و مناسب بودن برای محیط آموزشی را داشته باشد و در عین حال یک رنگ شاد و متناسب با سن و روحیه کودکان و نوجوانان باشد. در انتخاب مدل مانتو مدرسه، بهتر است رنگی را انتخاب کنید که پس از مدت کوتاهی چرک نشود. به ویژه برای دانش‌آموزانی که سن پایینی دارند بهتر است، رنگ خیلی روشنی انتخاب نشود.

به عنوان مثال اگر قصد دارید رنگ صورتی را برای دانش‌آموزان کلاس هفتم و هشتم انتخاب کنید، رنگ صورتی تیره را به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ زیرا هم متناسب با روحیه دانش‌آموزان است و هم با توجه به سن و سال و تجربه کم کودکان در استفاده از لباس فرم و تمیز نگه داشتن لباس، زود کثیف نمی‌شود. برای دانش‌آموزان در سنین پایین، بهتر است از رنگ‌های شادتری استفاده کنید. بدون شک رنگ در مدل‌های مانتو فرم تاثیر به‌سزایی در روحیه دانش‌آموزان دارد.

 جنس لباس فرم

 یک نکته بسیار مهم که در زمان انتخاب انواع مانتو فرم دخترانه که باید به آن توجه کنید، جنس لباس است. لباسی که انتخاب می‌کنید قرار است یک سال تحصیلی تمام توسط دانش‌آموزان استفاده شود. لباس فرمی که جنس مناسبی نداشته باشد، پس از مدتی کیفیت خود را از دست داده و زود پاره می‌شود و رنگ یا شکل بدی به خود می‌گیرد، که این موضوع موجب نامرتب بودن پوشش دانش‌آموزان مدرسه می‌شود. بنابراین دقت کنید جنس نسبتاً ضخیم، متناسب با فصول مختلف سال انتخاب کنید که زود پاره نشود و به سرعت چروک نشود.

قیمت مقرون به صرفه

در چنین شرایط اقتصادی که تمامی دانش‌آموزان مجبور هستند مانتو فرمی که مدرسه به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد را تهیه کنند، بهتر است مدل مانتو مدرسه انتخاب شده، قیمت مقرون به صرفه‌ای داشته باشد. مطمئناً در مدرسه همه دانش‌آموزان در وضعیت اقتصادی یکسانی قرار ندارد؛ از این رو اگر مدیر مدرسه هستید بهتر است لباس فرمی را انتخاب کنید که برای تمامی خانواده‌ها به راحتی قابل تهیه باشد.

مانتو مدرسه دخترانه

معرفی مدل‌های مانتو مدرسه

مانتو فرم مدرسه دخترانه یکی از مهم‌ترین یونیفرم‌هایی هست که هر دختری در طول زندگی به تن می‌کند. لباس مدرسه عنصری مهم در تمام خاطرات دوران تحصیل هر شخصی به‌حساب می‌آید. اگر یونیفرم مدرسه مناسب و زیبا باشد و دانش‌آموزان هرروز با خوشحالی آن را بپوشند، تاثیرات مثبتی را در روند تحصیل و آموزش آن‌ها خواهد داشت.

به این نکته توجه داشته باشید که مانتو مدرسه هر مقطع تحصیلی، مدل‌های متفاوتی دارد. لباس فرم مدرسه دخترانه با توجه به سن دانش‌آموزان و شرایط هر مقطع طراحی می‌شود. در ادامه، به معرفی انواع مدل‌های مانتو فرم مدرسه دخترانه می‌پردازیم:

مانتو فرم دبستان و ابتدایی

 مانتو فرم مدرسه علاوه بر رسمیت بخشیدن به پوشش دانش‌آموزان، باید زیبایی ظاهری و طراحی مناسبی داشته باشد. منظور از مانتو فرم دبستان، مانتو فرم مدرسه مناسب برای دختران ۶ تا ۱۱ ساله است. اغلب این مانتوها در پارچه‌های ساده، طرح‌دار و با نوارهای یک یا چند لایه طراحی و تولید می‌شوند. در طراحی انواع مانتو فرم دخترانه مناسب برای دانش‌آموزان ۶ تا ۱۱ سال می‌توان از پارچه‌های گل‌دار هم استفاده کرد. استفاده از پاپیون یا یک گل پارچه‌ای در لباس فرم دبستان و ابتدایی، می تواند یک ایده خوب  برای زیبایی ظاهری مانتو فرم مدرسه شود. یک ایده دیگر برای لباس فرم دبستان و ابتدایی، طراحی مانتو به صورت سارافون است که برخی از مدارس از این ایده در مدل‌های مانتو فرم خود استفاده می‌کنند.

 مدل مانتو فرم متوسطه

 در طراحی مدل مانتو مدرسه مخصوص نوجوانان زیر ۱۵ سال، معمولاً رنگ‌های نسبتا تیره‌تری استفاده می‌شود. استفاده از پارچه‌های گل‌دار یا پاپیون در لباس فرم و مقنعه دانش‌آموزان در این رده سنی توصیه نمی‌شود و به جای آن سعی می‌شود از یک یقه خاص، جیب مناسب و چین در پشت و کناره‌های مانتو در طراحی مدل مانتو مدرسه استفاده کرد. از جمله ایده‌هایی که در طراحی لباس فرم دانش‌آموزان زیر ۱۵ سال می‌توان از آن استفاده کرد، بهره‌گیری از دو نوع پارچه در مدل‌های مانتو فرم است؛ می‌توان از یک پارچه طوسی رنگ ساده برای بخش‌های اصلی مانتو فرم مدرسه و پارچه چهارخانه در ترکیب رنگی متناسب برای جیب و یقه استفاده کرد که موجب جذابیت ظاهری در لباس فرم می‌شود.

 مدل لباس فرم برای دانش آموزان بالای ۱۵ سال

اغلب مدل‌های مانتو فرم برای دانش‌آموزان بالای ۱۵ سال معمولا در رنگ‌های نسبتا تیره‌تری طراحی و تولید می‌شوند. در لباس فرم این دانش‌آموزان می‌توان از نوار در آستین‌ها و جیب‌ها استفاده کرد. استفاده از دکمه‌های هم‌رنگ با نوارها یا پارچه‌های گل‌دار با زمینه نسبتا تیره‌تر در آستین و یقه هم می‌تواند زیبایی خاصی به لباس فرم مدرسه ببخشد.

آیا مدل‌های مانتو فرم مدرسه به سن دانش‌آموزان بستگی دارد؟

بله، بسته به سن دانش‌آموزان، طراحی و رنگ و جنس لباس فرم مدرسه تفاوت می‌کند.

در انتخاب مانتو فرم مدرسه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در انتخاب مانتو فرم دانش‌آموزان باید به جنس لباس، طراحی، رنگ لباس، مقرون به صرفه بودن آن توجه کنیم.

چگونه یک مانتو فرم مدرسه با قیمت مقرون به صرفه انتخاب کنیم؟

اغلب مانتوهایی با طراحی ساده‌تر در مدارس انتخاب می‌شوند، زیرا با توجه به سادگی، قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند.

نکته پایانی

امروزه بسیاری از مدارس و خانواده‌‌ها، به پوشش دانش‌آموزان خود اهمیت زیادی می‌دهند و سعی می‌کنند از طراحی خاصی در مدل مانتو مدرسه استفاده کنند تا دانش‌آموزان علاوه بر پوشش رسمی، ظاهر زیبا و آراسته‌ای داشته باشند. در این مطلب سعی شد انواع مانتو فرم دخترانه و نکات مهم در زمان انتخاب لباس فرم مناسب به شما عزیزان یادآور شویم تا دانش‌آموزانتان با پوششی شایسته در مدرسه حاضر شوند.