شرکت پانتون (یا پنتون) شرکتی آمریکایی واقع در نیوجرسی است که به عنوان تعیین کننده‌ی غیررسمی رنگ سال، شهرت دارد. همه‌ساله، افراد زیادی از سراسر جهان انتظار می‌کشند تا این شرکت رنگ مورد نظرش برای سال جدید را معرفی کند.

سال ۲۰۲۰، سال عجیب و پردردسری بود. شیوع کرونا، تمام مناسبات زندگی روزمره را تغییر داد و زندگی انسان‌های زیادی را دچار چالش کرد.

از یک سو، کسب‌وکارهای بسیاری تعطیل یا نیمه‌تعطیل شدند و از سوی دیگر قرنطینه‌ی گسترده‌ی شهرها موجب دور ماندن اقوام و دوستان از یک‌دیگر شد. در عین حال، انسان‌های زیادی نیز از دنیا رفتند و این امر، سوگواری را به پدیده‌ای رایج و آشنا در این عصر بدل کرد.

به همین دلیل، رنگ سال ۲۰۲۱ باید تلفیقی از قدرت و امید باشد. رنگی که هم قدرت و استحکام را، در عین احساس غم ناشی از پاندمی کرونا در خود داشته باشد و هم امید به آینده و طلوع دوباره‌ی خورشید خوشبختی را در دل انسان زنده کند. کاری که مؤسسه‌ی پنتون به خوبی از عهده‌ی آن برآمد.

در این یادداشت، با جدیدترین مد رنگ سال ۲۰۲۱ – ۱۴۰۰ آشنا خواهید شد. تا پایان همراه سایت ماهپار باشید.

رنگ مد سال

با جدیدترین مد رنگ سال ۲۰۲۱ – ۱۴۰۰ آشنا شوید

مؤسسه‌ی پنتون رنگ خاکستری روشن و زرد روشن را به عنوان رنگ سال ۲۰۲۱ معرفی کرد. شاید جالب باشد بدانید که برای دومین بار در طول تاریخ است که این مؤسسه دو رنگ را به عنوان رنگ سال معرفی می‌کند.

لوری پرسمن، معاون مؤسسه‌ی پنتون در خصوص این انتخاب چنین توضیح داده است: «این دو رنگ مستقل پیامی از قدرت و امید را منتقل می‌کنند. رنگ‌هایی که هم پایدار و هم روحانی هستند.» در حقیقت، پنتون با انتخاب این رنگ‌ها، درصدد القای حس امید، رشد و حیات بوده است.

چرا زرد و خاکستری؟

جدیدترین مد رنگ سال ۲۰۲۱ – ۱۴۰۰ زرد و خاکستری روشن است. اما چرا؟ این رنگ‌ها چه معنایی در خود دارند و نماد چه چیزهایی هستند؟

مؤسسه‌ی پنتون، خاکستری روشن را رنگی «محکم و قابل اعتماد» و در عین‌حال «انعطاف‌پذیر» توصیف می‌کند. رنگی که در سنگ‌ریزه‌های ساحل و سایر عناصر و اشیاء طبیعی و فرسوده دیده می‌شود و نماد «توانایی ایستادن در برابر آزمون زمان» است.

اما رنگ زرد، به عنوان «رنگی درخشان، شاد و نشاط‌آور» توصیف شده است. رنگی که می‌خواهد بگوید همه‌چیز بهتر خواهد شد و جهان بالأخره به حالت عادی خود بازخواهدگشت.

طراحی مد و لباس با جدیدترین رنگ مد سال ۲۰۲۱ – ۱۴۰۰

انتخاب دو رنگ خنثی و روشن در کنار هم نه‌تنها باعث ناراحتی طراحان مد و لباس نشد، بلکه دست آن‌ها را برای نمایش خلاقیت‌ها و توانمندی‌هایشان باز گذاشت.

لباس‌های طراحی شده با جدیدترین مد رنگ سال ۲۰۲۱ – ۱۴۰۰، لباس‌هایی به‌شدت جذاب و چشم‌نواز هستند که با یک‌بار دیدن و پوشیدن عاشق آن‌ها خواهید شد.

گاهی این لباس‌ها به‌صورت تک‌رنگ و با کمک یکی از رنگ‌های معرفی شده طراحی و تولید می‌شوند و گاهی نیز از هر دو رنگ برای این کار استفاده می‌شود.

تا کنون انواع مختلفی از لباس‌های زنانه، مردانه، بچگانه، اکسسوری و زیورآلات با بهره‌گیری از جدیدترین مد رنگ سال ۲۰۲۱ – ۱۴۰۰ طراحی شده‌اند و می‌توانند پاسخگوی نیاز شما باشند.

رنگ سال ۲۰۲۱

ساختن ست با استفاده از رنگ‌های سال ۲۰۲۱ کار سختی نیست. خاکستری و زرد به راحتی با یک‌دیگر و با بسیاری از رنگ‌های دیگر هماهنگ می‌شوند.

ست‌های رنگی با جدیدترین مد رنگ سال ۲۰۲۱ – ۱۴۰۰

رنگ‌های خاکستری روشن و زرد، تناسب بسیار زیادی با هم دارند و به راحتی ست می‌شوند. بنابراین ساخت ترکیبات زیبا با استفاده از این دو رنگ، کار سختی نخواهد بود.

البته همان‌طور که پیش‌تر گفتیم نیازی نیست از هر دو رنگ در طراحی لباس، دکوراسیون یا مبلمان منزل خود استفاده کنید. بهره‌گیری از یکی از رنگ‌های معرفی شده نیز هیچ ایرادی ندارد. فقط باید بدانید آن را چگونه با رنگ‌های دیگر ست کنید.

خاکستری با چه رنگ‌هایی ست می‌شود؟

خاکستری با رنگ‌های مختلفی ست می‌شود. اما بهتر است برای ست کردن آن، سراغ رنگ‌های پاستیلی بروید. پیشنهاد کارشناسان ماهپار (بین رنگ‌های پاستیلی)، صورتی روشن، هلویی، سبز نعنایی و یاسی است.

به‌علاوه استفاده از طیف‌های دیگر رنگ خاکستری، یا رنگ‌های قرمز، زرشکی، سیاه، سفید و سرکه‌ای نیز می‌تواند ست شما را دیدنی کند. بدیهی است که خاکستری را می‌توانید با زرد، که جزء دیگر رنگ سال ۲۰۲۱ است نیز به خوبی ست کنید.

زرد روشن با چه رنگ‌هایی ست می‌شود؟

زرد هم از جمله رنگ‌هایی است که جور کردن آن با رنگ‌های دیگر کار چندان سختی نیست. برای ست کردن رنگ زرد بهتر است سراغ بنفش، صورتی، نارنجی، سفید، آبی، قرمز، سبز و سیاه بروید. ناگفته پیداست که این رنگ را با خاکستری هم می‌توانید هم‌نشین کنید.

چطور از رنگ سال در طراحی استایل خود استفاده کنیم؟

اگر قصد دارید از جدیدترین مد رنگ سال ۲۰۲۱ – ۱۴۰۰ در طراحی استایل خود استفاده کنید بهتر است یکی از آن‌ها را به‌عنوان رنگ اصلی و دیگری را به‌عنوان رنگ دوم (مکمل) در نظر بگیرید.

برای مثال، یک بانو می‌تواند مانتوی خاکستری رنگش را با یک شال زرد ست کند. بهتر است رنگ کفش و کیف هم مشابه رنگ شال باشد تا فرد، شیک‌پوش‌تر به‌نظر برسد. می‌توان رنگ زرد را با تمام رنگ‌هایی که در قسمت قبل توضیح دادیم نیز جایگزین کرد و به ترکیب بسیار زیبایی رسید.

آقایان هم می‌توانند با استفاده از این رنگ‌ها، ترکیبات فوق‌العاده‌ای بسازند. برای مثال ست شلوار زرد و پیراهن خاکستری یک ست اسپورت و چشم‌نواز به‌نظر می‌رسد.

برای استایل‌های رسمی هم پیشنهاد متخصصان ماهپار این است که خاکستری را به‌عنوان رنگ اصلی در نظر بگیرید و برای تکمیل ست خود، از طیف‌های دیگر رنگ خاکستری یا رنگ‌های سیاه، سفید و سرکه‌ای استفاده کنید.

پاسخ به سؤالات متداول

رنگ سال چه زمانی اعلام می‌شود؟

رنگ سال جدید، همواره در ماه دسامبر (آذرماه) توسط مؤسسه‌ی پنتون اعلام می‌شود.

برای تکمیل ست با استفاده از جدیدترین رنگ مد سال ۲۰۲۱ – ۱۴۰۰ از چه جواهراتی استفاده کنیم؟

با توجه به ترند بودن جواهرات استیل در سال ۲۰۲۱، پیشنهاد می‌کنیم برای تکمیل ست خود بیشتر از جواهراتی از جنس طلای سفید، پلاتین، نقره یا استیل استفاده کنید.

سخن پایانی

در این یادداشت، تلاش کردیم شما را با جدیدترین مد رنگ سال ۲۰۲۱ – ۱۴۰۰ آشنا کنیم. نکات ذکر شده در این مقاله، به شما کمک می‌کند شیک‌پوش‌تر و جذاب‌تر به‌نظر برسید و در هر جمعی بدرخشید.

اگر هنوز

سؤالی در ذهن دارید که پاسخی برایش نیافته‌اید، کارشناسان ماهپار آماده‌ی کمک به شما هستند. کافی است سؤالتان را از طریق قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید.