کمد لباس هرکسی بنابر سلیقه‌ی آن شخص، با اشخاص دیگر متفاوت است. برای مثال اگر سبک رسمی و مجلسی را می‌پسندیم، در کمد ما اغلب لباس‌هایی با برش‌های استاندارد رسمی، به‌شکل  منظم و اتو شده و کفش‌های رسمی ساده به چشم می‌خورد.

اما اگر استایل‌هایی که به کژوال معروف هستند را دوست داشته باشیم، ممکن است کمدمان پر از لباس‌ها و شلوار های جین، شومیزهایی با رنگ‌های شاد متنوع و کفش‌های کتانی شده باشد. در این مقاله قصد داریم به نکات مهم خرید لباس زنانه اشاره کنیم که به تکمیل کمد لباس شما کمک می‌کند.

موارد ذکر شده در این یادداشت، برای تمامی خانم‌های شیک‌پوش با هر سلیقه‌ای مناسب است. ما به شما اطمینان می‌دهیم که یک خانم با داشتن این موارد، می‌تواند در هر زمان که بخواهد یک استایل شیک، همه‌پسند و رضایت‌بخش برای خود ترتیب دهد.

داشتن این آیتم‌های ضروری یک امتیاز مهم دارند و آن این است که به نسبت خوبی با هر گزینه‌ی دیگری ست می‌شوند و دست شخص برای پوشیدن و ترکیب کردن آن‌ها با یک‌دیگر باز است.

خرید لباس زنانه

شماره‌ی یک: شومیز سفید، در هر جنس و طرحی

از ویژگی‌های مثبت شومیز سفیدرنگ هرچه بگوییم کم‌ گفته‌ایم! شومیز سفید، از مهم‌ترین آیتم‌هایی است که همه باید در کمدشان داشته باشند و خیلی وقت‌ها حضور آن در میان لباس‌ها به منزله‌ی یک عنصر نجات‌بخش است. به همین دلیل است که یادداشت نکات مهم خرید لباس زنانه را با شومیز شروع کرده‌ایم.

البته نکته‌ای که گفتیم تنها مربوط به شومیز سفید نیست، بلکه به‌صورت کلی شومیزها از جمله آیتم‌های ضروری محسوب می‌شوند که به تکمیل کمد لباس خانم‌ها کمک شایانی می‌کنند. اما شومیز سفید چیز دیگری است! چرا که در عین سادگی، جذابیت ظاهری بسیار زیادی دارد. به‌علاوه راحت و زیباست و این قابلیت را دارد که با هر نوع کت، روپوش، شلوار و دامنی ست شود.

البته ناگفته نماند که شومیز باید به‌طور کامل با سایز بدن شخص هم‌خوانی داشته باشد. زیرا در این حالت فرم بدن را بهتر نشان خواهد داد. اما مدل‌های اورسایز شومیز هم بسیار زیبا هستند و در ترکیب برخی استایل‌ها بسیار درخشان به‌نظر می‌رسند. در این مورد بهتر است ابتدا مدل و نوع پوشش خود را انتخاب کنید.

تفاوتی نمی‌کند که شومیز سفید شما از چه جنسی باشد؛ نخی، کتان یا حتی حریر! موضوع مهم این است که شخص می‌تواند این شومیز به ظاهر ساده را با انواع مختلف دامن و شلوار ست کرده و ترکیب چشم‌نوازی بیافریند.

در ضمن از شومیزهای مدل‌دار که به‌تازگی بازار لباس را قبضه کرده‌اند، نیز غافل نشوید. این شومیزها برای تکمیل کمد لباس زنانه بی‌نظیرند و برای دیزاین یک استایل رسمی یا نیمه‌رسمی مهمانی بسیار مناسب هستند.

بگذارید این مطلب را هم در انتهای اولین مورد از نکات مهم خرید لباس زنانه قید کنیم: در صورتی که ترجیح می‌دهید یک شومیز ساده بپوشید، می‌توانید آن را با شلوار جین یا کتان ست کرده و از تماشای خودتان در یک استایل کژوال فوق‌العاده، ذوق‌زده شوید.

دو: بلوزهای دارای طرح‌های کلاسیک

یکی دیگر از نکات مهم خرید لباس زنانه بلوزها هستند. شما برای تکمیل کمد لباستان به بلوزهایی با طرح کلاسیک(Classic design blouses) نیاز خواهید داشت. این طرح‌ها هرگز از مد نیفتاده‌اند و در اصطلاح «اُلدفشن» نمی‌شوند.

اما منظور ما از طرح‌های کلاسیک کدام طرح‌هاست؟ در دنیای طراحی لباس به طرح‌هایی نظیر چهارخانه، راه‌راه، خال‌خالی و زیگزاگی طرح‌های کلاسیک گفته می‌شود. این طرح‌ها از ابتدا در دنیای مد و فشن پرطرفدار و مورد اقبال بوده‌اند.

این مورد را به سایر پوشاک نیز تعمیم دهید. در حقیقت تفاوتی نمی‌کند که برای استایل بعدی، انتخاب‌تان بلوز، شومیز، تی‌شرت یا حتی تاپ باشد. فقط کافیست مدل‌های طرح‌دار را از یاد نبرید و از استفاده کردن از آن‌ها در زمان‌های مختلف غافل نشوید تا بتوانید در موقعیت‌های مختلف شیک‌پوش و جذاب ظاهر شوید. این مسئله، خودش یکی از نکات مهم خرید لباس زنانه محسوب می‌شود که نباید از آن غافل شوید.

بیایید چند مثال را بررسی کنیم: یک شومیز چهارخانه‌ی سبز یشمی و مشکی که با شلوار جین و کفش اسپورت سفید ترکیب شده باشد، برای فصل‌های سرد سال (پاییز، زمستان و نیمه‌ی اول بهار) بهترین انتخاب است.

همچنین ترکیب بلوز خال‌خالی سفید و مشکی، به همراه یک شلوار مشکی حیرت‌انگیز از آب درمی‌آید و یک تی‌شرت راه‌راه سفید و سرمه‌ای، شما را به استایل فرانسوی نزدیک خواهد کرد.

نکات خرید لباس

شلوار جین یکی از ضروری‌ترین آیتم‌های کمد لباس بانوان است.

سه: شلوار جین

هیچ شکی نیست که یکی دیگر از نکات مهم خرید لباس زنانه مربوط به شلوار جین است. در حقیقت می‌توانیم به جرئت بگوییم که شلوار جین ضروری‌ترین آیتمی است که به تکمیل کمد لباستان کمک خواهد کرد.

هیچ تفاوتی نمی‌کند که شلوار جین محبوب شما چه مدلی داشته باشد؛ راسته یا اسکینی، پاچه گشاد یا خمره‌ای و…

انتخاب مدل شلوار جین تا حد زیادی بستگی به سلیقه، فیزیک بدنی و صد البته نیاز شما دارد. اما اگر بنا باشد نسخه‌ای کلی برای همه بنویسیم، باید گفت که یک شلوار جین فاق بلند، با پارچه‌ای کشی و رنگ کلاسیک برای تکمیل کمد لباس تمام خانم‌ها، یک آیتم مهم است و بدون آن کمدشان ناقص خواهد شد.

یکی از نکات مهم خرید لباس زنانه که نباید در زمان انتخاب شلوار جین آن را از یاد ببرید این است که این شلوار با انواع و اقسام بلوزها، شومیزها، تاپ‌ها، تی‌شرت‌ها، مانتو، پالتو و کت‌ها به راحتی ست می‌شود.

در انتخاب شلوار جین دست شما حسابی باز است. می‌توانید از مدل‌های زاپ‌دار (طرح‌های زخمی) استفاده کنید و یا اگر علاقمند به طرح‌ها، نقش‌ها و مدل‌های اسلیمی باشید می‌توانید سراغ مدل‌های گلدوزی شده‌ی شلوار جین بروید و در استایل‌تان از آن‌ها استفاده کنید.

همان‌طور که می‌دانید شلوار جین نیز همچون سایر لباس‌ها، تنوع رنگ زیادی دارد. از این رو می‌توانید به جز رنگ کلاسیک، رنگ مشکی را انتخاب کنید یا سراغ جین‌های رنگی بروید که امسال ترند شده‌اند.

حالا که در حال صحبت کردن در مورد نکات مهم خرید لباس زنانه هستیم بگذارید یادآور شویم که هرگز نباید فکر کنید برای جین پوشیدن محدودیتی وجود دارد! شلوار جین هم با کفش پاشنه بلند و هم با کفش‌های تخت ست می‌شود و در همه حال جذاب است. این که چه کفشی را برای استایل خود انتخاب می‌کنید، به سلیقه‌ی شما و البته به مدل شلوار جینی که می‌پوشید بستگی دارد.

سخن پایانی

نکات مهم خرید لباس زنانه بسیار زیاد هستند و صحبت کردن در مورد آن‌ها نیازمند چندین مقاله‌ی مفصل است. در این مقاله تنها به بررسی سه مورد از نکات مهم خرید لباس زنانه پرداختیم. این آیتم‌ها به هر خانمی که به شیک‌پوشی علاقمند است و دوست دارد زیباتر به نظر بیاید کمک می‌کند.

امیدواریم از این یادداشت که در حقیقت راهنمای خرید لباس زنانه محسوب می‌شود به اندازه‌ی کافی استفاده کرده باشید. در صورتی که سوال دیگری دارید، کارشناسان ماهپار آماده‌اند تا شما را راهنمایی کنید. کافی است در انتهای همین پست دیدگاهی بگذارید.