مراسم عروسی یکی از به یادماندنی‌ترین جشن‌هایی است که به آن دعوت می‌شویم. این شب، به قدری شیرین است که از مدت‌ها قبل انتظار آن را می‌کشیم و تلاش می‌کنیم در شیک‌ترین و زیباترین حالت ممکن پا به تالار بگذاریم.

به همین دلیل است که برای اغلب خانم‌ها، انتخاب لباس مناسب جهت حضور در مراسم عروسی اهمیت زیادی دارد و حتی ممکن است کاری سخت و گیج‌کننده به‌نظر برسد. لباس مجلسی خوب پیدا کردن، چالش این روز ها شده است زیرا که هر مزون و هر فروشگاهی یک قیمت برای آن تعریف می‌کنند و این مسئله انتخاب را برای بانوان سخت می‌کند. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا کلیدی ترین نکات خرید لباس مجلسی را به شما مخاطبین عزیز ارائه کنیم. شما با دانستن فرم بدن خود، رنگ پوست و دیگر مولفه‌ها می‌توانید خاص‌ترین لباس مجلسی را انتخاب کنید و در مراسم عروسی بدرخشید.

در این پست سایت ماهپار، قصد داریم چند مدل لباس مجلسی عروسی شیک، زیبا و به‌روز به شما معرفی کنیم و نکات مهمی را در خصوص انتخاب لباس مناسب برای شرکت در این مراسم در اختیارتان بگذاریم. با ما همراه باشید.

لباس مجلسی عروسی

لباس مجلسی عروسی مناسب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

لباس مجلسی مناسب، باید به گونه‌ای باشد که نقاط قوت شما را برجسته‌تر نشان دهد و جلوی دیده شدن نقاط ضعف‌تان را بگیرد.

برای مثال، اگر پاهای زیبایی دارید بهتر است سراغ لباس‌هایی بروید که کوتاه هستند تا جلوه‌ی پاهای شما زیبایی لباس را تکمیل کند و به این شکل زیباتر و درخشان‌تر به‌نظر برسید. یا کسانی که چهره‌ی خوبی دارند بهتر است از لباس‌هایی استفاده کنند که طراحی آن‌ها بیشتر روی گردن و سرشانه مانور می‌دهد.

همچنین افراد لاغر و قدبلند بهتر است از پوشیدن پیراهن‌های ماکسی و راسته خودداری کنند. زیرا این مدل پیراهن‌ها سبب می‌شود لاغرتر دیده شوند و این چندان مطلوب نیست.

در مقابل، افراد چاق و کوتاه می‌توانند سراغ لباس‌های بلند و راسته بروند تا کشیده‌تر به نظر برسند. به‌علاوه، افراد چاق بهتر است قید لباس‌های شلوغ و پف‌دار را هم بزنند.

اما این موارد نباید باعث نگرانی شما شود. زیرا این روزها صنعت مد به قدری پیشرفت کرده است که هرکس با توجه به فرم بدنی و سلیقه‌ی خود می‌تواند انتخاب‌های متعددی داشته باشد و بهترین گزینه را برای خود برگزیند.

در انتهای این بخش، لازم می‌دانیم این نکته را هم تذکر دهیم: فراموش نکنید هنگام خرید لباس مجلسی عروسی پاشنه‌ی کفش خود را هم در نظر بگیرید و پس از آن لباس‌ها را امتحان کنید تا متوجه طول مناسب آن شوید. در غیر این صورت، ممکن است لباس شما خیلی بلند یا کوتاه به‌نظر برسد و این چندان خوشایند نیست.

چطور در لباس مجلسی لاغرتر به نظر برسیم؟

بسیاری از خانم‌ها موقع پوشیدن لباس مجلسی عروسی، احساس می‌کنند چاق‌تر شده‌اند و به همین دلیل ممکن است اعتماد به نفس خود را از دست بدهند.

در این قسمت، چند نکته را با شما در میان خواهیم گذاشت که کمک می‌کند در لباس مجلسی لاغرتر به نظر برسید و از پوشیدن آن احساس بهتری داشته باشید.

لباس مجلسی عروسی متناسب و اندازه انتخاب کنید

اگر می‌خواهید لاغرتر به‌نظر برسید، بهتر است از لباسی استفاده کنید که درست اندازه‌ی تن‌تان باشد و سراغ لباس‌های تنگ یا گشاد نروید. زیرا این دسته از لباس‌ها، باعث می‌شوند چاق‌تر به چشم بیایید.

به‌علاوه پوشیدن لباس تنگ، تحرک شما را حسابی محدود می‌کند و سبب ایجاد چین و چروک‌های نامناسبی در لباس‌تان نیز می‌شود که ممکن است در طول مدت مراسم شما را عذاب دهد.

بنابراین در انتخاب لباس مجلسی زنانه برای عروسی، همیشه این نکته را پیش از هرچیز در نظر داشته باشید: تحت هیچ شرایطی سراغ لباس‌هایی که اندازه‌ات نیست نرو!

از لباس‌های یقه ۷ استفاده کنید

پوشیدن لباس‌هایی با یقه‌ی V شکل که در میان مردم به لباس‌های «یقه هفتی» نیز مشهورند، یکی از انتخاب‌های هوشمندانه برای خانم‌های کوتاه‌قد است.

این لباس، باعث می‌شود فرد بلندتر و باریک‌تر به‌نظر برسد و با توجه به این‌که نگاه‌ها را بیشتر به سمت بالاتنه و گردن او معطوف می‌کند، قسمت‌های پایین بدن که ممکن است چاق‌تر باشند زیاد به چشم نخواهند آمد.

دامن کوتاه بپوشید

یک انتخاب دیگر، برای این‌که در لباس مجلسی عروسی قدبلندتر به‌نظر برسید، این است که از دامن‌هایی که تا بالای زانو طول دارند استفاده کنید. فکر می‌کنم بتوانید دلیلش را حدس بزنید: این مدل دامن، نگاه حاضران را به‌سمت پاهای شما جلب می‌کند و در نتیجه لاغرتر و قدبلندتر به چشم خواهید آمد.

از لباس‌هایی با خطوط عمودی استفاده کنید

استفاده از لباس‌هایی که طرح و خطوط عمودی دارند، می‌توانند شما را کشیده‌تر و لاغرتر نشان دهند. البته نباید فراموش کنید که این اثر، تنها در صورت وجود یک یا دو خط عمودی در لباس ایجاد می‌شود و از دید بصری، اگر تعداد این خطوط بیشتر شود تأثیر آن عکس خواهد شد؛ زیرا خطوط لباس، شما را تقسیم خواهد کرد.

کفش پاشنه بلند بپوشید

پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند هم می‌توانند باعث شوند قدبلندتر به‌نظر برسید. البته نیازی نیست سراغ کفش‌هایی با پاشنه‌ی خیلی بلند بروید. انتخاب یک کفش مناسب با پاشنه‌ی زیر ۸ سانتی‌متر می‌تواند شما را در لباس مجلسی عروسی بسیار شیک و زیبا نشان دهد.

بهترین لباس مجلسی زنانه

چند نکته برای انتخاب لباس مجلسی با توجه به فرم بدن

 1. در صورتی که ران‌های لاغر و سینه‌های بزرگی دارید، بهتر است از پیراهن رکابی بدون آستین (بند دار) استفاده کنید.

۲٫ اگر سینه‌های بزرگی دارید، پیراهن‌های یقه هفت می‌توانند سینه‌های شما را کوچک‌تر نشان دهند. برعکس، اگر سینه‌های کوچکی دارید و مایلید بزرگ‌تر به‌نظر برسند، سراغ لباس‌های یقه‌گرد بروید.

۳٫ اگر شانه‌های پهنی دارید، بهتر است از پیراهن تک شانه استفاده کنید.

۴٫ در صورتی که کمرتان چاق است، توصیه می‌کنیم قید کمربند را بزنید.

۵٫ لباس‌های تیره، یکی از بهترین گزینه‌ها برای لاغرتر به‌نظر رسیدن هستند.

توصیه‌های کارشناسان ماهپار برای لباس مجلسی عروسی

اما به عنوان نکته‌ی پایانی این مطلب، چند توصیه‌ی مهم کارشناسان ماهپار در خصوص انتخاب لباس مجلسی عروسی را بخوانید:

یک) بهتر است لباس کوتاه نپوشید: پوشیدن لباس بلند و متناسب، در حکم احترام به خانواده‌ی میزبان است. به‌علاوه لباس‌های بلند می‌توانند شما را بسیار جذاب‌تر و زیباتر نشان دهند.

دو) پوشیدن توری سفید و کرم در لباس مجلسی عروسی یک اشتباه رایج است! بنابراین به‌جای انتخاب این مورد، سراغ پولک یا گیپورهایی با رنگ سفید و روشن بروید.

سه) روی رنگ مشکی حساب کنید: پوشیدن لباس مشکی هیچ اشکالی ندارد. لباس‌هایی با این رنگ بسیار شیک و زیبا هستند و با همه‌چیز به راحتی ست می‌شوند.

چهار) به‌جای کیف‌های بزرگ، از یک کیف کوچک استفاده کنید: کیف‌های بزرگ مناسب مجالس عروسی نیستند. بنابراین آن‌ها را با یک کیف کوچک و ظریف جایگزین کنید.

سخن پایانی

در این یادداشت، تلاش کردیم شما را با نکاتی پیرامون انتخاب لباس مجلسی عروسی آشنا کنیم. امیدواریم این مطلب، نیاز شما را رفع کرده باشد. در صورتی که هنوز نتوانسته‌اید پاسخی برای سؤالات خود بیابید، کارشناسان ماهپار آماده‌ی کمک به شما هستند. روی ما حساب کنید…