مانتو شلوار اداری بخریم یا بدیم خیاط بدوزه؟ مقایسه خرید مانتو اداری آماده و دوخت توسط خیاط

یکی از دغدغه‌های بانوان ایرانی، لباس و نوع پوشش آن‌ها در مکان‌های مختلف است. اگر شاغل یا دانشجو باشید، حتماً انتخاب لباس فرم مناسب برای شما اهمیت دارد و تا کنون بارها درگیر چالش‌هایی نظیر خرید یا دوخت مانتو اداری شده‌اید؛ اولین چیزی که یک مراجعه‌کننده در زمان ورود به اداره با آن برخورد می‌کند، ظاهر شما است. بدون شک داشتن ظاهری مرتب و زیبا به افزایش اعتماد به نفس شخص کمک می‌کند و نیز نشان دهنده نظم حاکم بر آن اداره یا سازمان است.

مانتو شلوار اداری مناسب و مقرون به صرفه

سوالی که در این زمینه پیش می‌آید، این است که مانتو شلوار اداری را بهتر است آماده خریداری کنیم یا اینکه برای تهیه آن به خیاط مراجعه کنیم؟ خرید یا دوخت مانتو اداری، همواره یکی از چالش‌های خانم‌های شاغل ایرانی است. اگر شما هم از لباس فرم پرسنلی به عنوان پوششی برای محل کار یا تحصیل خودتان استفاده می‌کنید، حتماً با چنین چالش‌هایی روبرو شده‌اید و می‌دانید که  خرید یا دوخت مانتو اداری هر یک مزایا و معایب مربوط به خود را دارند. اگر این سوالات در ذهن شما هم وجود دارد که چگونه مانتو شلوار اداری مناسب و مقرون به صرفه تهیه کنیم، خرید یا دوخت مانتو اداری؟ کدام بهتر است؟ با ما همراه باشید تا یک بار برای همیشه پاسخ سوال خود را بیابید:

خرید مانتو شلوار

خرید مانتو شلوار اداری

به عقیده نیکل ویلیامیز، یکی از متخصصان مشاغل، ظاهر چیزی است که عملکردتان با توجه به آن برداشت می‌شود! این جمله شاید در ابتدا برای شما خنده‌دار باشد، اما حقیقت دارد! در واقع حتی اگر شما یا اطرافیانتان عقیده‌ای به تاثیر ظاهرتان نداشته باشید، باز هم پوشش شما کار خودش را می‌کند. پوشش شما بر نحوه دید طرف مقابل نسبت به عملکرد شما و نیز ناخودآگاه شما تاثیر می‌گذارد و در نهایت می‌تواند موجب بهبود یا تضعیف عملکرد شما شود.

بدون شک یک پوشش مناسب و شایسته محیط کار می‌تواند در کیفیت کار تاثیر بگذارد. در سطح شهر بسیاری از مغازه‌ها و فروشگاه‌های لباس فروشی، مانتو شلوار اداری در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی را عرضه می‌کنند. هر کدام از فروشگاه‌ها ممکن است  بسته به سرمایه، لباس یا خیاط‌های خود، مانتو شلوار اداری با کیفیت‌های مختلفی را عرضه کنند؛ اما خرید مانتو شلوار اداری به صورت آماده از چنین فروشگاه‌هایی در کنار مزیت‌های فراوانش، یک سری معایب هم دارد که در ادامه قصد داریم به بررسی آن‌ها بپردازیم:

نکته اول

خرید یا دوخت مانتو اداری، از دغدغه‌های همه بانوان شاغل است. مطمئناً با توجه به استفاده محدود از مانتو شلوار اداری، فروشگاه‌های اندکی در سطح شهر وجود دارند که به صورت تخصصی لباس فرم پرسنلی تولید و عرضه می‌کنند.

نکته دوم

دیگر موضوعی که در زمینه خرید یا دوخت مانتو اداری وجود دارد، یافتن یک فروشگاه حرفه‌ای در زمینه تولید مانتو شلوار اداری است، فروشگاهی که یک طراح حرفه‌ای و خیاط ماهر داشته باشد، در عین حال نیز از پارچه‌های باکیفیت برای دوخت مانتو شلوار فرم استفاده کند.

نکته سوم

موضوع دیگری که موجب ایجاد چالش در زمینه خرید یا دوخت مانتو اداری می‌شود، بحث هزینه آن است. قیمت محصول همواره یکی از نکات مهمی است که در زمان تهیه یک محصول مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. همه ما دوست داریم یک محصول باکیفیت را با قیمت مناسب تهیه کنیم! حال اینکه خرید مانتو شلوار اداری به صورت آماده، از یک فروشگاه مناسب، ممکن است موجب بالارفتن هزینه شود. خرید مستقیم از مغازه‌ها و فروشگاه‌های لباس فروشی به دلیل واسطه‌ها ممکن است موجب افزایش قیمت لباس فرم شود.

نکته چهارم

اگر به دنبال یک مانتو شلوار اداری خاص بوده و درگیر خرید یا دوخت مانتو اداری هستید، خرید مانتو شلوار فرم به شما پیشنهاد نمی‌شود، زیرا اغلب فروشگاه‌ها اقدام به فروش مانتو شلوار اداری با یک طراحی ساده و عمومی می نمایند. البته  فروشگاه‌های به نامی نیز وجود دارند که زمان زیادی را صرف طراحی و تولید مانتو شلوار اداری می‌کنند، اما توجه کنید که این موضوع موجب بالا رفتن قیمت مانتو شلوار اداری می‌شود.

نکته پنجم

محدودیت نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که در خرید یا دوخت مانتو اداری ممکن است با آن برخورد کنید. یک فروشگاه دارای سرمایه، رنگ پارچه، جنس پارچه و طراحی محدودی است. پس اگر دوست دارید از بین لباس‌های مختلف با طراحی‌ها و رنگ‌های مختلفی، لباس خود را انتخاب کنید، برای خرید یک مانتو شلوار اداری باید به فروشگاه‌های زیادی سر بزنید که این موضوع موجب اتلاف وقت و هزینه شما می‌شود.

خرید و دوخت مانتو شلوار

دوخت مانتو شلوار اداری

برای افرادی که خاص پسند هستند یا نمی‌توانند برای یافتن مانتو شلوار اداری مناسب در فروشگاه های مختلف زمان زیادی را صرف کنند، دوخت مانتو شلوار اداری بهترین گزینه است. البته خرید یا دوخت مانتو شلوار اداری، هر دو دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه به بررسی نکات مهم، پیرامون دوخت مانتو شلوار فرم پرسنلی می‌پردازیم:

نکته اول

اگر مایل به سفارش دوخت لباس فرم اداری هستید، یکی از چالش‌های پیش روی شما، انتخاب پارچه است. انتخاب پارچه آن طور که به نظر می‌رسد کار ساده‌ای نیست! پیدا کردن یک جنس و رنگ مناسب برای مانتو فرم، نیازمند توجه به نکاتی است. به عنوان مثال، در انتخاب پارچه برای دوخت مانتو شلوار اداری باید به شرایط آب و هوایی منطقه توجه کنید. پارچه‌ای که انتخاب می‌کنید، بهتر است سبک و خنک باشد و  موجب راحتی شما در طول ساعات کاری شود. معمولا پارچه‌هایی از جنس نخ یا الیاف طبیعی برای لباس فرم‌های اداری مناسب هستند. همچنین پارچه مانتو شلوار اداری بهتر است ضدچروک باشد تا ظاهر آراسته و زیبای لباس فرم را از بین نبرد.

نکته دوم

چالش دیگری که بر سر راه خرید یا دوخت مانتو اداری وجود دارد، انتخاب یک خیاط مناسب است. هر خیاطی توانایی دوخت لباس فرم را ندارد! از این رو بهتر است در انتخاب یک خیاط مناسب دقت کنید. همچنین  بهتر است به این نکته توجه کنید که منظور از لباس فرم اداری، تنها یک مانتو و شلوار ساده نیست بلکه تطابق رنگ‌ها، طراحی یقه، آستین، جیب و بساری موارد دیگر در زیبایی لباس فرم تاثیر به سزایی دارد. گاهی استفاده از یک طراحی در جیب یا یقه، زیبایی لباس فرم را چند برابر می‌کند که البته این موضوع ممکن است در زمان تهیه مانتو از طریق دوخت توسط خیاط رعایت نشود و هر خیاطی توانایی طراحی لباس را ندارد!

نکته سوم          

نکته‌ مثبتی در زمینه دوخت مانتو اداری وجود دارد، بحث مقرون به صرفه بودن آن است. در سفارش دوخت مانتو اداری هیچ واسطه‌ای وجود ندارد و شما تنها هزینه پارچه و دوخت و طراحی آن را پرداخت می‌کنید.

دوخت لباس فرم چه مزایایی دارد؟

دوخت لباس فرم به دلیل حذف واسطه‌ها مقرون به صرفه است. همچنین در دوخت لباس فرم می‌توانید طرح و رنگ لباس را خودتان انتخاب کنید و نیاز به صرف زمان طولانی در فروشگاه‌های مختلف نیست.

خرید لباس فرم به صورت آماده چه مزایایی دارد؟

اگر می‌خواهید به سرعت یک لباس تهیه کرده و از آن استفاده کنید، خیاط خوبی سراغ ندارید یا زمانی برای خرید پارچه و پرو لباس ندارید، بهتر است به صورت آماده لباستان را تهیه کنید.

خرید یا دوخت مانتو اداری؟ کدام بهتر است؟

اینکه لباس فرمتان را آماده بخرید یا به خیاط سفارش دهید، به عوامل مختلفی چون هزینه، زمان و سلیقه شما بستگی دارد.

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد به معرفی نکات و معایب و مزایای خرید یا دوخت مانتو اداری پرداخته شود تا شما عزیزان با آگاهی بهتر در این زمینه تصمیم بگیرید. تصمیم‌گیری در مورد خرید یا دوخت مانتو اداری به خود شما بستگی دارد.