مانتو شلوار اداری یکی از پرکاربردترین لباس‌های زنانه برای محیط کار است. اگر لباس ست اداری همواره تمیز و اتو کشیده باشد، باعث می‌شود شما ظاهری رسمی و آراسته داشته باشید. درواقع اتو کردن یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ارتقای ظاهر لباس‌های شما و داشتن یک استایل حرفه‌ای است. بااین‌حال، خودِ عمل اتو کردن، به‌خصوص هنگامی که فراتر از پیراهن‌های یقه‌دار ساده بروید، می‌تواند کمی گیج‌کننده به نظر برسد. با ما در مجله مد و زیبایی ماهپار همراه باشید تا نکاتی را برای نحوه اتو کردن مانتو و شلوار اداری بیاموزیم. نگران نباشید! اتو کردن مانتو شلوار اداری کار چندان سختی نیست، اما به کمی دقت و مهارت نیاز دارد.

ترفند داشتن مانتو و شلوار اداری بدون چروک

انتخاب ابزار مناسب

قبل از شروع اتو کردن، مطمئن شوید که تمام وسایل مورد نیاز را در اختیار دارید. وسایل مورد نیاز برای اتو کردن شامل اتوی باکیفیت، میز اتوی محکم، پارچه اتو یا دستمال و آب مقطر هست.
آب مقطر برای اتو کردن لباس‌ها بهتر از آب معمولی است، زیرا باعث برق افتادگی لباس‌ها نمی‌شود. پارچه اتو یا دستمال هم برای محافظت از لباس‌ها از حرارت زیاد اتو استفاده می‌شود.

بررسی برچسب لباس و تنظیم دمای مناسب اتو

اقدام مهمی که باید قبل از اتو کردن مانتو شلوار اداری انجام دهید، بررسی برچسب راهنمای مراقبت از لباس است. شما قبل از اتوی مانتو شلوار اداری باید مطلع باشید که برند تولیدکننده لباس، چه شرایطی را برای اتوی لباس تعیین کرده و باید بدانید که برای اتو کردن آن، چه دمای مناسبی باید استفاده کنید.

راهنمای اتو کردن مانتو

برای اتو کردن مانتو، ابتدا آن را پشت و رو کنید. این کار به جلوگیری از ایجاد برق افتادگی در قسمت بیرونی مانتو کمک می‌کند. مانتو را به صورت صاف و کشیده روی میز اتو قرار دهید و اتو کردن را از قسمت پشت مانتو آغاز کنید. حالا مانتو را برگردانید تا جلوی آن را اتو کنید. از قسمت‌های پایینی شروع کنید و به سمت بالا پیش بروید.
موقع اتو کردن قسمت‌های یقه، سرآستین‌ها، جیب‌ها و دور دکمه‌ها دقت بیشتری کنید. اگر یقه‌های مانتو چروک دارند، با احتیاط آن‌ها را اتو کنید. فشار زیادی وارد نکنید و از قسمت‌های کوچک‌تر شروع کنید. برای اتو کردن آستین‌های مانتو از یک تخته مخصوص آستین استفاده کنید تا شکل آستین‌ها حفظ شود و چروک نشوند. در امتداد درز آستین‌ها اتو بکشید و به قسمت مچ دست برسید.

راهنمای اتو کردن یقه مانتو

اتو کردن یقه‌ مانتو به توجه ویژه‌ای نیاز دارد. هیچ‌وقت با اتو به یقه‌ها روی قسمت جلوی مانتو فشار وارد نکنید. باید یقه‌ها رو در حد نیاز، با دقت روی نقاطی که چروک شده‌اند اتو بکشید، ولی مراقب باشید گوشه‌های جلویی یقه با اتوی داغ چین نخورد.
اگر نیاز به اتو کردن جلوی یقه دارید، آن را برگردانید و از زیر اتو بکشید. اتو را روی این قسمت خیلی آرام و با احتیاط حرکت بدهید تا چین و چروک محکمی ایجاد نشود، مگر اینکه بخواهید یک خط اتو مثل یقه‌های نظامی روی یقه‌ مانتوی شما بیفتد.

راهنمای اتو کردن شلوار

اول از همه، آستر جیب‌های شلوار را اتو کنید. این کار کمک می‌کند بعد از اتو کردنِ کل شلوار، جیب‌ها صاف و بدون چروک باشند. حالا نوبت به هر دمپا می‌رسد. هر پاچه را یک‌بار روی میز اتو قرار دهید. از کمر شروع کنید و با اتو کشیدنِ آرام و رو به پایین تا لبه‌ شلوار پیش بروید. حواستان به خطوط دوخت و جای مچ پا باشد تا به‌خوبی، صاف و مرتب شوند.
برای جلوگیری از برق انداختن اتو روی شلوار، قبل از اتو زدن، یک حوله آشپزخانه تمیز یا پارچه‌ سفید روی شلوار قرار دهید.

راهنمای اتو کردن شلوار با خط اتو

برای داشتن یک شلوار با خط اتوی تمیز، ابتدا باید جای خط اتو را پیدا کنید. داخل درزهای داخلی شلوار، هم بالا و هم پایین، دنبال جای خط اتو بگردید. درزها را به هم فشار دهید. دو تا درز شلوار را روی هم بگذارید و با انگشت فشار بدهید تا جای خط محکم شود. حالا اتو را روی درزها، از بالا به پایین حرکت بدهید تا خط اتو شکل بگیرد.

اتو کردن مانتو و شلوار اداری

نکات طلایی اتو کردن مانتو و شلوار اداری

در بخش‌های قبلی، راهنمای کامل اتو کردن مانتو و شلوار اداری را به طور مفصل توضیح دادیم. در این بخش، چند نکته مهم و تکمیلی را بیان می‌کنیم که رعایت آن‌ها باعث می‌شود تا اتو کردن مانتو و شلوار اداری شما به بهترین نحو انجام شود. با رعایت نکات زیر، می‌توانید مانتو شلوار اداری خود را به‌راحتی و بدون آسیب رساندن به آن اتو کنید.

  • همیشه قبل از اتو زدن لباس، اتو را روی تکه پارچه‌ای تست کنید تا اگر مشکلی هست، لباستان خراب نشود.
  • اگر جای خط اتو محو شده، از کمی آب یا بخار اتو استفاده کنید تا بهتر مشخص شود.
  • در صورت وجود چروک‌های عمیق، می‌توانید از یک پارچه اتو برای محافظت از مانتو و شلوار استفاده کنید.
  • برای اتو کردن مانتو شلوار اداری، از دمای متوسط برای پارچه‌های پنبه‌ای یا پلی‌استر استفاده کنید.
  • از فشار زیاد هنگام اتو کردن خودداری کنید، زیرا می‌تواند باعث آسیب دیدن لباس شود.
  • برای اتو کردن قسمت‌های ظریف مانند یقه، از یک پارچه اتو استفاده کنید.
  • اتو کردن مانتو شلوار اداری ظریف از جنس ابریشم یا پشم، بهتر است توسط خشک‌شویی انجام شود.
  • برای از بین بردن برق افتادگی مانتو شلوار اداری پس از اتو کردن، می‌توانید از یک پارچه مرطوب استفاده کنید.
  • برای از بین بردن چروک‌های عمیق مانتو شلوار اداری، می‌توانید از اتو بخار استفاده کنید.

ترفند داشتن مانتو و شلوار اداری بدون چروک

برای حفظ فرم مانتو شلوار، پس از اتو زدن در خانه یا خشکشویی، آن را روی یک چوب لباسی محکم آویزان کنید. چوب لباسی‌های چوبی پهن انتخاب مناسبی برای آویزان کردن مانتو شلوار هستند. همچنین، نگهداری مانتو شلوار در یک کاور مخصوص می‌تواند آن را از گردوغبار محافظت کند تا برای دفعه بعدی که قصد پوشیدن آن را دارید آماده باشد.

نکات طلایی اتو کردن مانتو و شلوار اداری

پارچه مناسب و باکیفیت، کلید اتو کردن آسان

رعایت نکات و راهنمایی‌های این مقاله می‌تواند به شما کمک کند تا لباس‌های خود را به بهترین شکل ممکن اتو کنید و از آسیب دیدن و از بین رفتن جلوه اولیه آن‌ها جلوگیری کنید. بااین‌حال، مهم‌ترین عامل در اتو کردن مانتو و شلوار اداری، کیفیت پارچه آن‌ها است. حتی اگر نکات اتو کردن را به‌درستی رعایت کنید، اگر پارچه لباس خوب نباشد، باز هم به مرور زمان لباس آسیب می‌بیند و زیبایی اولیه خود را از دست می‌دهد.
ما در برند ماهپار با توجه به نیاز زنان شاغل، از پارچه‌هایی با بهترین کیفیت، بالاترین دوام و کمترین چروک پذیری برای تولید مانتو شلوار اداری استفاده می‌کنیم. این پارچه‌ها علاوه بر اینکه ظاهری شیک و زیبا به لباس می‌بخشند، به‌راحتی اتو می‌شوند و با هر نشست و برخاستی چروک نمی‌شوند. پس اگر به دنبال یک مانتو شلوار اداری باکیفیت هستید که به‌راحتی اتو شود و برای مدت زمان طولانی جلوه و زیبایی اولیه خود را حفظ کند، سری به فروشگاه اینترنتی ماهپار بزنید.

بخش سوالات متداول

چطور مانتو شلوار اداری خود را اتو کنیم تا مثل روز اول بماند؟

با توجه به برچسب لباس، انتخاب ابزار مناسب، تنظیم درست دمای اتو، اتو کردن صحیح هر قسمت از لباس و رعایت نکات طلایی این مقاله

اگر بعد از اتو کردن مانتو و شلوار، روی پارچه برق افتاد، آن را چگونه از بین ببریم؟

با استفاده از یک پارچه مرطوب

چگونه می‌توانیم جای خط اتو محو شده را پیدا کنیم؟

با استفاده از کمی آب یا بخار اتو

منابع: tidecleaners.com , embassycleaners.com