آموزش خرید اینترنتی لباس برای همه ضروری است. چرا که در دنیای پرسرعت امروز، همه‌چیز به سرعت در حال آنلاین شدن است.

شکی نیست که در خرید اینترنتی لباس، مزایای خاصی وجود دارد که خیلی وقت‌ها آن را به رقیبی برای خرید حضوری تبدیل می‌کند. برای مثال، موقع خرید آنلاین لباس دیگر لازم نیست که در پاساژها و مغازه‌های واقع در مراکز خرید شلوغ بگردید، محل زندگی و کارتان را ترک کنید یا حتی پیژامه‌تان را از تن بیرون بیاورید.

اما با وجود مزایای فراوانی که در این روش خرید وجود دارد، در این حالت ممکن است دردسرهایی نیز گریبان‌گیرتان شود:

مثلاً پیراهنی که دو سایز بزرگ‌تر است به دست‌تان برسد، با عبارت «جنس فروخته‌شده، تعویض یا پس گرفته نمی‌شود» مواجه شوید یا غافلگیری‌های وحشتناک دیگری سر راه‌تان سبز شود.

پس برای این‌که وقت‌ ارزشمندتان را تلف نکنید و دچار ناراحتی نشوید، به نکات خرید اینترنتی لباس که در همین مقاله به آن پرداخته‌ایم توجه کنید و هنگامی که عزم‌تان را برای یک خرید آنلاین جزم کردید آن‌ها را به‌کار بگیرید.

این، راهنمای خرید اینترنتی لباس است و با مطالعه‌ی دقیقش احتمال اینکه یک خرید دل‌چسب و رضایت‌بخش داشته باشید از قبل بیشتر خواهد بود. در این مقاله با آموزش خرید اینترنتی لباس همراه شما هستیم.

خرید اینترنتی لباس

یک: پیش از خرید سایز خودتان را بدانید

اولین نکته در آموزش خرید اینترنتی لباس این است که بدانید سایزبندی لباس‌ها در برندها و سری‌های مختلف تولید با یکدیگر متفاوتند. این مسئله در هنگام خرید حضوری از مغازه‌ها با انجام یک پرو سریع به سادگی رفع می‌شود، اما در هنگام خرید اینترنتی لباس این امکان برای خریدار فراهم نیست.

از این رو لازم است پیش از انجام خرید اینترنتی، به وسیله‌ی یک متر ساده‌ی خیاطی اندازه‌ی دور قفسه‌‌ی سینه، دور کمر، باسن و قد بالاتنه و شلوارتان را اندازه بگیرید.

اگر نمی‌توانید به تنهایی این اندازه‌ها را به‌دست بیاورید، می‌توانید از یک خیاط کمک بگیرید یا از دستورالعمل‌های موجود در اینترنت برای فهمیدن سایز خود استفاده کنید.

قبل از شروع جستجوی مجازی بین لباس‌ها، لازم است پس از مطابقت دادن اندازه‌های خودتان با جدول ارائه شده برای سایزبندی لباس‌های سایت مورد نظر، سایز لباسی که قصد دارید خریداری کنید را بیابید.

فراموش نکنید اگر از سایتی خرید می‌کنید که لباس‌های تولید شده توسط برندهای متنوعی را ارائه می‌دهد، لازم است برای یافتن لباس مطلوب در هر برند دقت بیشتری به خرج دهید.

برای این کار، خوب است ابتدا نگاهی اجمالی به جدول سایزهای موجود در وب‌سایت اصلی برند تولید کننده‌ی لباس (Clothing manufacturer brand) بیندازید.

لابد می‌پرسید چرا؟ چون جدول‌های ارائه شده در فروشگاه‌های اینترنتی مختلف، هرچند راهنماهای کاربردی و خوبی هستند، اما اغلب برای آن‌چه در سایت خودشان عرضه می‌شود کاربرد خواهند داشت.

به همین دلیل احتمال دارد جدول سایز موجود در وب‌سایت فروشگاه به شما بگوید که بایستی سایز هفت را انتخاب کنید، اما جدول برند لباس سایز هشت را پیشنهاد دهد. بدیهی است که پیشنهاد تولیدکننده‌ی لباس در اولویت است.

نکته‌ی آخری که در این بخش از آموزش خرید اینترنتی لباس لازم است بدانید، دقت به اندازه‌های لباس بر تن مانکن است. قد یک مانکن می‌تواند به شما درباره‌ی بلندی یا کوتاهی لباس ایده بدهد و به تصمیم‌گیری بهتر برای خرید آن کمک کند.

دوم: از کامنت‌های درج شده زیر هر محصول غافل نشوید

نکته‌ی دیگری که برای آموزش خرید اینترنتی لباس باید به آن اشاره کرد، بررسی نظرات سایر مشتریان است. کامنت‌های خریداران پیشین، اغلب حاوی اطلاعاتی بسیار ارزشمند و کاربردی است. این کامنت‌ها یک دید حقیقی و دور از اغراق درباره‌ی لباس موردنظرتان به شما خواهد داد.

لابه‌لای کامنت‌ها، به‌دنبال نظراتی باشید که درباره‌ی سایز، تن‌خوری لباس، کیفیت و جنس پارچه‌ی به کار رفته در آن صحبت شده‌ است. بدین ترتیب خواهید توانست متوجه هم‌خوانی لباس با آنچه در ذهن‌تان دارید شوید.

با در نظر گرفتن نکات ذکر شده در کامنت‌ها، ممکن است به این نتیجه برسید که لباس مورد پسندتان را در سایز بزرگ‌تر یا کوچک‌تر سفارش دهید، در انتخاب رنگ تجدیدنظر کنید یا به کلی قید خرید آن را بزنید.

در خرید اینترنتی لباس، همواره ممکن است با لباسی روبه‌رو شویم که در عکس‌های سایت یا فروشگاه تن‌خور بسیار خوبی دارد؛ اما پس از خرید، تنگ از آب درمی‌آید یا به‌شکل نازیبایی گشاد است و ترکیب نامتناسبی در قسمت‌های مختلف بدن ایجاد می‌کند. مطالعه‌ی بخش نظرات، کمک می‌کند گرفتار این مشکل نشوید.

این مورد، در حکم فوت کوزه‌گری آموزش خرید اینترنتی لباس است که با دانستن آن به احتمال زیاد می‌توانید بدون مشکل خاصی خرید کرده و به کارهایتان بپردازید.

سوم: جنس پارچه‌های مختلف و سلیقه‌تان درباره‌ی آن‌ها را بدانید

نکته‌ی بعدی در آموزش خرید اینترنتی لباس توجه به پارچه و شناخت آن است. احساسی که لمس پارچه‌ی لباس به ما می‌دهد اگر از سایز آن مهم‌تر نباشد، کم‌اهمیت‌تر هم نیست.

برای خریدار لباس چه‌چیزی ناراحت‌کننده‌تر از این است که پس از مدت‌ها نگاه کردن به لباس آویخته شده در میان کمد، هنگامی که سراغ لمس کردنش می‌رود، چیزی شبیه به سنباده را زیر نرمی انگشتانش احساس کند؟

پس بهتر است با توجه به این‌که در هنگام خرید اینترنتی لباس، خریدار نمی‌تواند پارچه‌‌ی آن را لمس کند و اغلب اوقات نیز نمی‌تواند فقط با دیدن عکس لباس متوجه جنس آن شود، پیش از ثبت سفارش خرید، خود را با انواع پارچه‌ها آشنا نماید.

بگذارید حالا که مشغول آموزش خرید اینترنتی لباس هستیم یک پیشنهاد خوب به شما بدهم: پیش از اقدام به خرید آنلاین لباس، کمدتان را در جستجوی جنسی از پارچه که بیش از سایرین به آن علاقه دارید بررسی کنید. سپس از ترکیبات سازنده‌ی آن مطلع شوید و از این‌پس برای سفارش اینترنتی لباس از اطلاعاتی که به دست آورده‌اید استفاده کنید.

چهارم: انعطاف پذیر باشید

یکی دیگر از نکات مهم که باید در آموزش خرید اینترنتی لباس به آن اشاره کنیم، تفاوت‌های جزیی محصول است. فراموش نکنید که رنگ لباسی که روی صفحه‌ی نمایش می‌بینید ممکن است با لباسی که به دست‌تان می‌رسد اندکی تفاوت داشته باشد. خرید اینترنتی لباس گرچه بسیاری از موانع نظیر سختی رفت و آمد، از دست رفتن مقدار زیادی زمان و … را از میان برداشته است اما معایبی هم دارد و باید پیش از اقدام به انجام آن خودتان را برایشان آماده کنید.

خرید انلاین لباس

پنجم: دقت کنید فروشگاهی که انتخاب کرده‌اید امکان مرجوع کردن کالا را داشته باشد

نمی‌شود از آموزش خرید اینترنتی لباس صحبت کرد اما سراغ امکان مرجوع کردن کالا نرفت!

خوب است بدانید حتی اگر نهایت دقت را به کار ببندید و سپس برای خرید اینترنتی لباس اقدام کنید، بازهم ممکن است که از خریدتان ناراضی باشید. برای همین، پیش از خرید مطمئن شوید که فروشگاه اینترنتی مدنظر شما امکان مرجوع کردن کالا را فراهم کرده باشد.

امکان مرجوع کردن لباس، حالت‌های مختلفی دارد. اما یک فروشگاه لباس خوب اغلب این سه حالت را برای رفاه مشتریانش درنظر می‌گیرد:

  • امکان مرجوع کردن لباس بدون لزوم پرداخت هزینه‌ی پستی
  • زمان کافی و مناسب برای مرجوع کردن لباس خریداری شده
  • امکان تعویض لباس خریداری شده با لباسی دیگر

ششم: یک خیاط تمیزکار در نزدیکی محل زندگی‌تان بیابید

آخرین نکته در آموزش خرید اینترنتی لباس این است: اگر تنها به این دلیل که لباس خریداری شده به‌طور کامل اندازه‌ی تن‌تان نیست، قصد دارید آن را پس بدهید سخت در اشتباهید! فرایند مرجوع کردن لباس، اغلب اوقات کسالت‌بار و پردردسر است. اگر لباسی‌ که خریده‌اید یک یا چند ایراد جزئی دارد، بهتر است در عوض تلاش برای پس دادنش، آن را پیش خیاط ببرید و خواهش کنید لباس را مطابق میل شما تغییر دهد.

سخن پایانی

در این آموزش خرید اینترنتی لباس، تلاش کردیم شما را با مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد سفارش آنلاین لباس بدانید آشنا کنیم.

امیدواریم این یادداشت سایت ماهپار مورد توجه و استفاده‌ی شما قرار گرفته باشد. در صورتی که هنوز سؤالی در ذهن دارید که پاسخ آن را نیافته‌اید، کارشناسان ما آماده‌اند شما را راهنمایی کنند. کافی است از قسمت دیدگاه‌ها با ما در ارتباط باشید.