اگر از بانوان شاغل در ادارات و شرکت‌های خصوصی هستید، حتماً برای شما هم پیش آمده است که به ست کردن کیف و کفش با مانتو فرم سازمانی فکر کنید. با توجه به طراحی لباس‌های فرم و شکل یا رنگ لباس‌های اداری، به نظر می‌رسد ست کردن لباس فرم با یک کفش و کیف مناسب کار سختی است.

حتی برخی از بانوان جوان این تصور را دارند که با پوشیدن مانتو فرم و کیف و کفش مناسب محل کار، سن آن‌ها بیشتر از آنچه است به نظر می‌رسد و واقعیت این است که این یک معضل بانوان است که در هر محیطی، حتی محیط کاری زیبا و جوان به نظر برسند؛ اما چگونه می‌توان با مانتو فرم سازمانی و کیف و کفش مناسب محل کار، آراسته و زیبا در محیط کار ظاهر شد؟

اکسسوری‌های متناسب با مانتو فرم

یکی از رازهایی که برای داشتن چنین ظاهری با این ویژگی‌ها وجود دارد، آگاهی از روش‌های ست کردن کیف و کفش با مانتو اداری است. بسیاری از بانوان به دلیل این که کیف و کفش متناسب با مانتو فرم را نمی‌شناسند و در عین حال می‌خواهند پوششی مناسب محل کار داشته باشند، کیف، کفش و اکسسوری‌های نامتناسب با مانتو فرم خود را تهیه می‌کنند.

کیف و کفش ست مانتو فرم

ست کردن کیف و کفش با مانتو اداری

برخی فکر می‌کنند که فقط رنگ‌های تیره برای محیط کاری مناسب هستند، در حالی که این روش برای ست کردن کاملا اشتباه است. در این مطلب قصد داریم چند اصول مهم درباره ست کردن کیف و کفش با مانتو اداری را برای شما بازگو کنیم، تا بتوانید با یک انتخاب بهتر، ظاهری آراسته‌تر و شیک‌تر از همیشه داشته باشید.

رنگ کیف و کفش خود را متناسب با رنگ مانتو خود انتخاب کنید

 اولین نکته ای که در ست کردن کیف و کفش با مانتو اداری وجود دارد، تناسب رنگ آن‌ها با یکدیگر است. اگر شما یک مانتو زیبا با طراحی منحصر به فرد، به تن داشته باشید، اما کیف و کفشی ناهماهنگ با رنگ آن انتخاب کنید، ظاهر شما نامرتب و به هم ریخته به نظر می‌رسد. پس این سوال پیش می‌اید که چگونه می‌توان کیف و کفشی و مانتو انتخاب کرد که رنگ آن‌ها مکمل یکدیگر باشد و پیام مثبتی در ذهن مخاطب ایجاد کند؟

لباس‌های فرم سازمانی

همانطور که می‌دانید، اغلب مانتو فرم‌ها به دلیل اینکه یک پوشش رسمی و سازمانی به حساب می‌آیند و کارمندان مدت زمان طولانی از آن‌ها استفاده می‌کنند، رنگ‌های تیره‌ای دارند. اغلب لباس‌های فرم سازمانی، طوسی رنگ، مشکی رنگ، سرمه‌ای، نیلی و دیگر رنگ‌های مشابه هستند. بهتر است بدانید مانتوهای رنگ‌ تیره همیشه با کیف‌های دستی مشکی هماهنگی دارند. فراموش نکنید انتخاب کیف و کفش هم رنگ و در عین حال متناسب با رنگ مانتو فرم، یک راه همیشگی برای ست کردن کیف و کفش با مانتو اداری است.

سر نخی برای یافتن کیف و کفش

برخی مانتوهای فرم از ترکیب دو پارچه با رنگ‌های متفاوت طراحی می‌شوند که شما می‌توانید از این ترکیب رنگ به عنوان سر نخی برای یافتن کیف و کفش متناسب با مانتو فرم استفاده کنید. به عنوان مثال اگر مانتو فرم شما مشکی رنگ است و از نوارهای قرمز رنگ در آستین‌ها و یقه آن استفاده شده است، می‌توانید از یک کیف مشکی رنگ با دسته قرمز رنگ یا کیفی با ترکیب دو رنگ مشکی و قرمز و زمینه مشکی استفاده کنید.

رنگ‌هایی در انتخاب کیف و کفش

به یاد داشته باشید رنگ‌هایی که در انتخاب کیف و کفش متناسب با مانتو فرم انتخاب می‌کنید، باید مکمل یکدیگر باشند. اگر علاقه‌مند به استفاده از رنگ‌های روشن و شادتر هستید، می‌توانید از آن‌ها در کیف و کفش خود استفاده کنید. البته این موضوع که در یک محیط اداری، کفش زرد رنگ یا کیفی قرمز رنگ استفاده کنید، توصیه نمی‌شود؛ اما می‌توانید کیفی با ترکیب دو رنگ مشکی و قرمز یا زمینه طوسی با خطوط صورتی استفاده کنید.

کیف و کفش مناسب با استایل رسمی و اداری را انتخاب کنید

برای داشتن یک استایل مناسب در محیط کار، باید کیف و کفش متناسب با مانتو فرم خود را بشناسید. برای این کار ابتدا باید انواع کیف و کفش را شناخته و سپس متناسب با طراحی رنگ و مدل مانتو خود کیف و کفش مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال  امروزه انواع مختلفی کفش تولید و عرضه می‌شوند که شما به عنوان یک بانوی شاغل می‌توانید از انواع آن‌ها در محیط کاری خود استفاده کنید.

کیف و کفش ست مانتو اداری

انواع کفش

انواع کفش (Types of women’s shoes) عبارتند از: کفش پاشنه بلند با اندازه‌های مختلف پاشنه، کفش‌های لژدار، کفش مدل پاشنه تخم مرغی، کفش‌های آکسفورد، کفش‌های اسنیکرز، کفش‌های لوفر یا کالج، صندل‌ها، بوت‌ها، کفش‌های تخت؛ انواع کفش ورزشی، کفش چرم و موارد دیگر.

انواع کیف زنانه

انواع کیف زنانه عبارتند از: کیف زنانه دوشی، کیف زنانه کراس بادی، کیف زنانه دوشی بزرگ، کیف زنانه حصیری، کیف زنانه کلاچ، کیف کمری زنانه، کیف اداری زنانه، کوله پشتی زنانه، کیف زنانه دستی و … همانطور که می‌بینید کفش‌ها به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند؛ اما اینکه چه کفش و کیفی را انتخاب کنید که متناسب با مانتو فرم سازمانی شما باشد، چالش همیشگی بانوان شاغل است.

کفش ورزشی زنانه

کیف و کفش متناسب با مانتو فرم سازمانی باید راحت باشد. دقت کنید کیف و کفش باید با یک از نظر طراحی هم با یکدیگر تناسب داشته باشند. به عنوان مثال شما نمی‌توانید یک کیف چرم دستی را با کفش ورزشی زنانه بپوشید؛ زیرا این دو با یکدیگر در تناقض هستند و ظاهر شما را نامتناسب نشان می‌دهند.

اگر دقت کنید امروزه بیشتر خانم‌های شاغل از کفش‌های لوفر یا کالج استفاده می‌کنند؛ زیرا این مدل در عین هماهنگی با لباس‌های رسمی، برای استفاده روزمره بسیار مناسب است. البته شما می‌توانید کفش پاشنه‌دار هم استفاده کنید، اما این نکته را مورد توجه داشته باشید که پاشنه‌های خیلی بلند ممکن است برای استفاده روزمره نباشند.

یک کفش راحت و کیف جادار انتخاب کنید

توجه کنید همه آنچه نیاز دارید، ظاهر آراسته و زیبای شما نیست! شما باید در ست کردن کیف و کفش با مانتو اداری، به این نکته هم توجه کنید که قرار است روزانه به مدت زمان طولانی از آن‌ها استفاده کنید. بنابراین کفشی را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی داشته باشید. به خصوص اگر کار شما به صورتی است که مجبور هستید مدت طولانی سرپا بمانید، کفش پاشنه بلند به شما توصیه نمی‌شود.

به یاد داشته باشید سبک پوشش شما نمایی از شخصیت شما را آشکار می‌کند

کیف‌های بزرگ را بهتر است با مانتوهای معمولی و غیررسمی ست کنید و کیف‌های کوچک را با مانتوهای رسمی استفاده کنید. اینکه چه کیفی استفاده می‌کنید یا چه کفشی می‌پوشید، بیانگر یک سبک و نمایی از شخصیت شما است. کیف‌های کوچک نشان‌دهنده ظرافت شما در انتخاب پوشش است.

آیا کیف‌های دستی را می‌توان در ست کردن کیف و کفش با مانتو اداری استفاده کرد؟

 انتخاب کیف دستی کاملاً به سبک زندگی شما بستگی دارد و در صورتی که متناسب با استایل رسمی شما باشد، می‌توان آن را در محیط کاری استفاده کرد.

در ست کردن کیف و کفش با مانتو اداری به چه نکاتی باید توجه کرد؟

تنظیم لباس و الگوهای لباس شما در انتخاب کیف دستی بسیار اهمیت دارند.

در ست کردن کیف و کفش با مانتو اداری می‌توان از هر رنگی استفاده کرد؟

 متناسب با رنگ مانتو می‌توان از رنگ‌های مختلفی استفاده کرد.

 نکته پایانی

 انتخاب کیف و کفش متناسب با مانتو فرم، یک پوشش هماهنگ و آراسته ایجاد می‌کند. با رعایت اصول ست کردن کیف و کفش با مانتو اداری، در عین داشتن یک پوشش رسمی و سازمانی می‌توان ظاهری زیبا، به روز و شیک داشت. در این مطلب سعی شد اصول ست کردن کیف و کفش با مانتو اداری به شما آموزش داده شود.