شاید در طی فصل تابستان فکر کنید بعضی از لباس‌های داخل کمدتان را اصلاً نپوشیده‌اید اما در حین جمع‌کردن و کنار‌گذاشتن لباس‌های تابستانی باید آن‌ها را بشویید حتی اگر تمیز به نظر برسند. در نظر داشته باشید، نکته مثبت این کار در این است که شما نمی‌گذارید برای سال آینده چیزی روی لباستان از جمله لکه‌های عرق یا لکه غذا که باعث آسیب به بافت پارچه لباس‌های تابستانی‌تان شود باقی بماند.  

لباس تابستانی

نگهداری در جای مناسب

هرگز لباس‌های تابستانی خود را در پارکینگ، زیرزمین و یا کمدهای بدون هوا نگهداری نکنید. این لباس‌های جمع‌آوری شده را به دور از نور مستقیم آفتاب درچمدان‌های تاریک نگه‌دارید تا لباس‌هایتان کم‌رنگ نشود. جایی که برای جمع‌آوری لباس‌های تابستانی در نظر می‌گیرید باید تمیز، خشک و تاریک با تهویه مناسب باشد. برای جلوگیری از بید‌زدگی و ایجاد کپک در لباس‌های کنار گذاشته شده در پایان فصل تابستان می‌توانید از قطعات صابون یا نفتالین در بین آن‌ها استفاده کنید.

لباس تابستانی

انتخاب آویز مناسب

چین و چروک‌های ایجاد شده در پارچه‌های نخی که در تابستان بیشترین جنس لباس‌های این فصل را تشکیل می‌دهند دشمن اصلی طول عمر آن‌ها است. برای جلوگیری از این امر، بهتر است در مکانی که می‌خواهید به جمع‌آوری لباس‌هایتان مثل شلوار، دامن یا مانتوهای نخی بپردازید حتماً آن‌ها را آویزان کنید تا مانع از چین‌خوردگی لباس‌ها و کاهش طول عمر آن‌ها شوید.

لباس تابستانی

تا کردن لباس‌ها در کیسه‌های پارچه‌ای

برای جمع‌آوری و خرید لباس‌ تابستانی به دنبال سطل‌های شفاف پلاستیکی با درپوش‌های نایلونی نباشید در عوض می‌توانید از کیسه‌های پارچه‌ای برای نگهداری لباس‌هایتان استفاده کنید. زیرا باکس‌های پلاستیکی به دلیل محبوس کردن هوا و ایجاد رطوبت باعث ایجاد کپک در لباس‌ها می‌شود اما باکس‌های پارچه‌ای به دلیل منافذی که در تاروپود پارچه هست به دلیل گردش هوا گزینه مناسب‌تری برای نگهداری از لباس‌هایتان هستند.