ست کردن کیف و کفش با لباس، اگرچه در ابتدا ساده به نظر می‌رسد؛ اما اگر درگیر آن شوید می‌بینید که چالش‌های فراوانی دارد. این موضوع که چه کفشی با چه لباسی هماهنگی دارد، چه رنگ‌هایی مکمل یکدیگر هستند و بسیاری سوالات دیگر همواره ذهن ما را با خود مشغول می‌سازد. در این میان یکی از موضوعاتی که ممکن است بانوان شاغل در نحوه پوشش خود در فصل زمستان با آن برخورد کنند، ست کردن چکمه با مانتو رسمی است.

چکمه متناسب برای مانتو شلوار اداری

بانوان شاغل در ادارات و سازمان‌های مختلف مجبور هستند بر اساس قوانین و مقررات سازمان مربوطه و در چهارچوب ضوابط آن از پوشش رسمی استفاده کنند؛ در فصول سرد سال با افزایش بارش برف و باران، استفاده از چکمه و نیم بوت افزایش می‌یابد. در این میان، این موضوع پیش می‌آید که چه کفش زمستانه‌ای با مانتو رسمی ما ست می‌شود؟

چکمه برای مانتو شلوار

چکمه مناسب برای مانتو شلوار اداری چه ویژگی‌هایی دارد؟ چگونه می‌توانم نحوه ست کردن چکمه با مانتو رسمی را یاد بگیرم؟ اگر شما هم درگیر چنین مسائلی هستید اما هنوز نتوانسته‌اید پاسخ مناسبی برای سوالات خود بیابید، بهتر است با ما همراه شوید تا به بررسی روش ست کردن چکمه با مانتو رسمی بپردازیم:

در ست کردن چکمه با مانتو رسمی به رنگ‌ها توجه کنید

در انتخاب چکمه، بوت و نیم بوت و ست کردن چکمه با مانتو رسمی حتما به رنگ چکمه و هماهنگی آن با لباس رسمی خود توجه کنید. امروزه چکمه‌ها و بوت‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. زمانی که برای خرید کفش زمستانی به بازار می‌روید، در هیاهوی خرید و فروش‌های زمستانی رنگ‌های مختلفی ممکن است نظر شما را به خود جلب کند؛

اما فراموش نکنید که تنها یک استایل هماهنگ و متناسب، برازنده شخصیت شماست. بنابراین رنگی را انتخاب کنید که مناسب پوشش و سبک استایل شما باشد. در ادامه به بررس چند رنگ پرطرفدار چکمه مناسب برای مانتو شلوار اداری، در بین بانوان می پردازیم:

چکمه طوسی

رنگ طوسی یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها در انتخاب چکمه مناسب برای مانتو شلوار اداری است. این رنگ هم در بین بانوان جوان و هم در بین بانوان میانسال و مسن استفاده می‌شود؛ زیرا قابل ست کردن به رنگ‌های شادی مانند صورتی و یا رنگ‌های تیره تری مانند مشکی است. بانوان میانسال که به دنبال یک استایل جذاب برای محیط کاری خود هستند می‌توانند از ترکیب رنگ طوسی و آبی استفاده کنند. این ترکیب رنگ برای بسیاری از بانوان یک انتخاب عالی خواهد بود.

چکمه مشکی

بسیاری از ما در زمان خرید کفش برای هر استایلی، اغلب به دنبال کفش مشکی می‌رویم. یکی از بهترین کارهایی که در ست کردن چکمه با مانتو رسمی می‌توانید انجام دهید هم این است که چکمه مشکی انتخاب کنید! دلیلش هم این است که رنگ مشکی با هر لباسی، هر سبک پوششی و هر رنگ مانتو فرمی قابل ست شدن است. رنگ مشکی هیچ وقت از مد نمی‌افتد و برای تمام سنین مناسب است.

چکمه قهوه‌ای

برخی از بانوان علاقه خاصی به رنگ قهوه‌ای دارند. این دسته افراد اغلب از کیف و کفش چرمی در پوشش‌های خود استفاده می‌کنند. شما بسته به سبک پوشش خود در محیط کاری می‌توانید از این رنگ‌ هم استفاده کنید.

جنس چکمه در زیبایی استایل شما اهمیت دارد

هر کفشی جلوه خاص خود را دارد و زیبایی ویژه‌ای به استایل شما در محیط کاری می‌بخشد. یک راز مهم در ست کردن چکمه با مانتو رسمی این است که جنس چکمه را همواره مد نظر قرار دهید تا استایل شما همچنان زیبا و جذاب باشد. در ادامه چند جنس چکمه مناسب برای مانتو شلوار اداری را بررسی می‌کنیم:

چکمه مخمل

چکمه مخمل هم می‌تواند یک چکمه مناسب برای مانتو شلوار اداری باشد. مخمل یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که محدودیت سنی هم نمی‌شناسد. نکته‌ای که در رابطه با استفاده از چکمه مخمل وجود دارد این است که باید توجه کنید جنس مخمل به گرد و خاک حساس است. اگر روش نگهداری از این چکمه را بلد نباشید، ممکن است پس از گذشت مدتی جلوه اولیه خود را از دست دهند.

چکمه چرمی
Fashion model in autumn park

چکمه ورنی

همانطور که گفته شد هر کفشی زیبایی خاص خود را دارد. این شما هستید که انتخاب می‌کنید از زیبایی کدام مدل چکمه لذت ببرید. یکی از انتخاب‌های شما می‌تواند چکمه ورنی باشد. چکمه ورنی با ظاهر براق و تمیزی که دارد، دل بانوان جوان را می‌رباید. اگر اصول نگهداری این کفش‌ها را یاد بگیرد، می‌توانید مدت طولانی از آن‌ها استفاده کنید.

چکمه چرمی

یکی از گزینه‌های همیشگی بانوان شاغل به ویژه بانوان باسلیقه و میانسال، چکمه چرمی است. چکمه چرمی با رنگ‌های مختلفی ممکن است تولید شود؛ اما مطئمنا ست کردن چکمه و کفش چرمی با یک مانتو فرم مناسب، یک استایل بینظیر زمستانی خواهد بود.

هر مدل چکمه‌ای برای محیط کاری مناسب نیست!

امروزه چکه‌ها در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. اگر به دنیال خرید و انتخاب یک چکمه مناسب برای مانتو شلوار اداری هستید باید به این نکته توجه کنید که هر چکمه‌ای مناسب محیط کاری نیست!

چکمه‌های بلند زنانه

چکمه‌های بلند زنانه بسیار زیبا و شیک هستند؛ اما توجه کنید که آنچه استایل شما را شیک و جذاب می‌کند، مجموعه‌ای از کفش و مانتو و کیف و … است. با توجه به این موضوع باید بدانید که اغلب چکمه‌های بلند زنانه مناسب محیط کاری نیستند. از این رو اگر علاقه‌مند به استفاده از این نوع چکمه هستید، توصیه می‌شود آن را در پوشش‌های غیررسمی خود استفاده نمایید.

چکمه‌های تا زانو

این چکمه‌ها تا زانو یا کمی پایین‌تر از زانو هستند و بسته به گشادی و تنگی شلوار لباس فرمتان می‌توانید آن‌ها را برای استایل محیط کاری خود انتخاب کنید.

چکمه‌های تا مچ پا

به نظر می‌رسد این مدل چکمه‌ها برای محیط کاری بینظیر باشند. یکی از بهترین گزینه‌ها برای ست کردن چکمه با مانتو رسمی، چکمه‌های تا مچ پا هستند. این مدل، طرفداران زیادی در بین بانوان دارد و محدودیت سنی نمی‌شناسد؛ زیرا چکمه‌های تا مچ پا به راحتی با شلوار لباس فرم پوشیده می‌شود و موجب جمع شدن شلوار نمی‌شوند و استفاده از آن‌ها هم آسان است.

چکمه‌های پاشنه تخت

اگر کار شما به صورتی است که نیاز دارید دائما نشست و برخواست کنید، چکمه‌های پاشنه تخت بهترین گزینه هستند. البته اگر به دنبال یک چکمه مناسب برای مانتو شلوار اداری هستید که در طول روز با آن احساس راحتی کنید هم، چکمه پاشنه تخت به شما پیشنهاد می‌شود.

چکمه پاشنه بلند

بانوان خوش استایل شاغل، ممکن است بسته به سبک پوشش خود، تمایل به استفاده از چکمه‌های پاشنه بلند داشته باشند. چکمه‌های پاشنه بلند هم می‌توانند یک انتخاب برای ست کردن چکمه با مانتو رسمی باشند و جذابیت خاصی را در پوشش شما ایجاد کنند.

در انتخاب چکمه مناسب برای مانتو شلوار اداری ضرورتی وجود دارد؟

اغلب ادارات و سازمان‌های مختلفی در مورد نوع مدل یا رنگ چکمه و نیم بوت قوانین خاصی ندارند؛ اما آنچه اهمیت دارد انتخاب یک کفش راحت و در عین حال مناسب محیط کاری و شایسته شخصیت شما است.

چکمه منساب برای مانتو شلوار اداری چه ویژگی‌هایی دارد؟

راحت است، زیبا و خوش فرم است، رنگ مناسبی دارد که با رنگ لباس فرمتان هماهنگ است، پاشنه مناسب و طراحی جذابی دارد و با سبک پوشش شما در تناسب است.

آیا رنگ چکه در ست کردن با مانتو فرم مهم است؟

بله، انتخاب یک چکمه با رنگ ناهماهنگ لباس فرمتان، می‌تواند موجب ناهماهنگی زیادی در پوشش شما شود.

نکته پایانی

یکی از چالش‌های بانوان شاغل در فصول بارانی و پر بارش، ست کردن چکمه با مانتو رسمی است. انتخاب یک چکمه مناسب برای مانتو شلوار اداری دارای اصول ویژه‌ای است. در این مطلب سعی کردیم با بررسی رنگ‌ها و مدل و جنس‌های مختلف چکمه، شما را در انتخاب بهتر چکمه مناسب استایلتان یاری کنیم.