برترین نمایشگاه‌های مد و فشن در جهان

هر ساله تعداد زیادی رویداد مد و فشن در شهرهای مختلف جهان برگزار می‌شود و طراحان لباس زیادی در این رویدادها حاضر می‌شوند تا جدیدترین محصولات و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته و از سبک‌های طراحی و ایده‌های دیگر طراحان آگاه شوند. نمایشگاه‌های مد و فشن در سراسر جهان، نه فقط برای طراحان لباس، بلکه برای بازدیدکنندگان زن و مرد و علاقه‌مندان به پوشاک یا حتی رسانه‌های خبری ارزشمند هستند. افرادی همانند ستارگان دنیای سینمای جهان، افراد صاحب نام در موسیقی، فوتبالیست‌ها و بسیاری از افراد معروف دیگر در نمایشگاه‌های مد و لباس حاضر می‌شوند که یکی از جذابیت‌های این نمایشگاه‌ها برای مخاطبان عادی به حساب می‌آید.

رویدادهای مد و فشن

رویدادهای مد و فشن ممکن است جنبه نمایشی داشته باشند و به منظور معرفی محصولات و طراحی‌های نوین به مخاطبان باشند؛ اما برخی از رویدادها ممکن است در کنار جنبه نمایشی، جنبه تجاری و بخش فروش محصولات نیز داشته باشند. برخی از نمایشگاه‌های مد و فشن نیز جنبه رقابتی دارند، که در آن‌ها به بهترین طراحان و برندهای لباس بر اساس نظر داوران یا ‌ضوابط رقابتی، جوایزی اهدا می‌شود.

نمایشگاه مد و لباس

نمایشگاه‌های مد و فشن، فرصت ارزشمندی را در اختیار علاقه‌مندان به طراحی لباس و پوشاک قرار می‌دهند تا در این رویدادها حاضر شوند و طراحی‌های جدید و به روز دنیا را بشناسند و در این میان ایده‌های نوینی را جهت ارتقا کسب و کار خود به کار ببرند. با توجه به ارزش بالای نمایشگاه‌های مد و فشن در جهان، در این مطلب قصد داریم برترین نمایشگاه‌های مد و فشن در جهان را به شما معرفی کنیم:

نمایشگاه مد انگلیس

یکی از معروف‌ترین نمایشگاه‌های مد و لباس در دنیا، نمایشگاه مد انگلیس (British Fashion Show) است که هر سال در کشور انگلیس برگزار می‌شود. هر ساله افراد زیادی از شهرهای مختلف دنیا در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و طرح‌های خود را در معرض نمایش و فروش قرار می‌دهند. افراد زیادی در این نمایشگاه حاضر می‌شوند تا لباس‌ برندهای به نام و ارزشمند جهانی را در این نمایشگاه ببینند.

لباس‌های طراحی شده

تولیدکنندگان و برندهای مختلفی نیز به منظور معرفی طراحی‌های جدید خود در این نمایشگاه حضور می‌یابند. علاقمندان به حضور در این نمایشگاه، به حدی زیاد است که در زمان برگزاری این رویداد، اکثر هتل‌های لندن با تکمیل ظرفیت رو به رو می‌شوند. نکته جالب دیگر اینکه، در نمایشگاه مد انگلیس برای هر سبکی یک بخش متناسب وجود دارد؛ که تمام طراحان با هر سبک طراحی می‌توانند در این نمایشگاه حضور یابند و لباس‌های طراحی شده خود را به نمایش بگذارند.

 نمایشگاه مد برلین

 یکی دیگر از نمایشگاه‌های مد و لباس معروف در جهان، نمایشگاه مد برلین است. نمایشگاه مد برلین که حدود دو بار در سال و در شهر برلین برگزار می‌شود، در ارتقای صنعت مد و پوشاک در جهان نقش به سزایی دارد. حامی مالی نمایشگاه مد برلین نیز شرکت مرسدس بنز است.

 نمایشگاه مد پاریس

 اگر به دنبال لیست برترین نمایشگاه‌های مد و فشن در جهان بگردید، مطمئنا نمایشگاه مد پاریس یکی از اولین‌های این لیست خواهد بود. نمایشگاه مد پاریس حدوداً یک هفته برگزار می‌شود و طراحان بزرگی چون ژان ‌پل گولتیر، باربارا بویی، جولین دیوید و نینا ریچی اغلب در آن حضور می‌یابند. در صورت شرکت در این نمایشگاه، می‌توانید با چنین افراد معروف و به نامی رو به رو شوید  و از طراحی‌های لباس طراحان بین المللی بزرگ دیگری بازدید کنید.

نمایشگاه مد نیویورک

از دیگر نمایشگاه‌های مد و فشن در دنیا می‌توان به نمایشگاه مد نیویورک (New York Fashion Show) اشاره کرد. حتما می‌دانید که نیویورک یکی از شهرهای به نام و معروف در زمینه مد و فشن در دنیا است. نمایشگاه مد نیویورک، همه ساله در ماه‌های سپتامبر و فوریه در شهر نیویورک برگزار می‌شود و طراحانی همانند برادران بروکس و رالف لورن و تامی هیلفیگر در آن حضور می‌یابند و از طرح‌های نوین خود در این نمایشگاه پرده بر می‌دارند.

نمایشگاه مودا

یکی از نمایشگاه‌های مد و فشن در سطح جهانی، نمایشگاه مودا است. نمایشگاه مودا از جمله نمایشگاه‌های مد و لباس در دنیا است که تا کنون از لحاظ تجاری بسیار موفق عمل کرده است. بر اساس آمارها همه ساله بیش از ۹۰۰۰ نفر در نمایشگاه مودا حاضر می‌شوند. در واقع می‌توان گفت نمایشگاه مودا، بستر فوق العاده گسترده‌ای آن هم در سطح جهانی برای فروش ایجاد می‌کند. در نهایت، نمایشگاه مودا را می‌توان به عنوان یکی از نمایشگاه‌های پرمخاطب در دنیا معرفی کرد.

شاید اکنون می‌پرسید که آیا ایران هم نمایشگاه‌های مد و لباس را برگزار می‌کند؟! ایران نیز هر ساله نمایشگاه‌های مد و لباس برگزار می‌کند و طراحان و یا برندهای تجاری پوشاک زیادی در آن حضور می‌یابد که از جمله این نمایشگاه‌های مد و لباس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نمایشگاه پوشاک تهران

یکی از نمایشگاه‌های مد و لباس در ایران که در تهران برگزار می‌شود، نمایشگاه پوشاک تهران است. خوشبختانه در سال‌های گذشته ایران نیز در زمینه طراحی پوشاک و برگزاری نمایشگاه‌های مد و فشن، قدم‌های بزرگی برداشته است. نمایشگاه پوشاک تهران حدود ۴ روز در شهر تهران برگزار می‌شود. تولیدکنندگان و طراحان داخل و خارج از کشور در آن حضور می‌یابند تا برند و طراحی‌های لباس خود را برای سنین مختلف به نمایش بگذارند.

نمایشگاه مد و فشن

 نمایشگاه ایران مد

 نمایشگاه ایران مد در تهران برگزار می‌گردد و لباس‌ها و برندهای مختلفی را در حوزه‌های گوناگونی در معرض نمایش قرار می‌دهد. نمایشگاه ایران مد، بستر مناسبی را برای رشد افرادی که به تازگی وارد حرفه مد و لباس ‌شده‌اند، فراهم می‌کند. در واقع یکی از نمایشگاه‌های مد و لباس که می‌توانید با شرکت در آن، ایده‌های خوبی برای طراحی لباس کسب کنید، نمایشگاه ایران مد است.

 نمایشگاه تجاری پالس

 اگر به دنبال نمایشگاه‌های مد و لباس در ایران هستید، نمایشگاه تجاری پالس به صورت اختصاصی به موضوع مد و فشن می‌پردازد. جالب است بدانید سود حاصل از این نمایشگاه، هر سال بر تجارت جهانی پوشاک تاثیر قابل توجهی می‌گذارد. نمایشگاه تجاری پالس، رویداد مناسبی برای نمایش انواع اکسسوری‌ها و لباس‌های مختلف است. اگر به دنبال نمایشگاه‌های مد و فشن هستید تا از گرایش‌های فصل آینده پوشاک با خبر شوید، بهتر است این نمایشگاه را از دست ندهید.

برترین نمایشگاه‌های مد و فشن در جهان کدامند؟

نمایشگاه مد پاریس، نمایشگاه مد برلین، نمایشگاه مد نیویورک، نمایشگاه مودا و بسیاری رویدادهای دیگر که در شهرهای مختلف جهان برگزار می‌شوند.

آیا در ایران هم نمایشگاه‌های مد و لباس برگزار می‌شوند؟

بله، در ایران نیز همه ساله نمایشگاه‌هایی چون نمایشگاه تجاری پالس، نمایشگاه مد و پوشاک اصفهان و نمایشگاه پوشاک تهران برگزار می‌شوند.

برگزاری نمایشگاه‌های مد و فشن در جهان چه تاثیری در دنیای مد و لباس دارد؟

برگزاری نمایشگاه‌های مد و فشن در جهان موجب آشنایی طراحان و مخاطبان با سبک‌ها و متدهای جدید می‌شود و تاثیر قابل ملاحظه‌ای را در پوشاک و اقتصاد جهانی می‌گذارد.

آیا نمایشگاه‌های مد و فشن تنها جنبه نمایشی دارند؟

برخی از نمایشگاه‌های جنبه نمایشی دارند و برخی نیز برای رقابت طراحان و برندهای مطرح و یا فروش پوشاک برگزار می‌شوند.

نکته پایانی

در حال حاضر طراحان زیادی در سراسر جهان با برندهای مطرح خود در حال رقابت با یکدیگر هستند. صنعت مد و پوشاک هر لحظه در حال پیشرفت و رشد است. برگزاری رویدادهایی چون نمایشگاه‌های مد و فشن در دنیا موجب آشنایی طراحان لباس با یکدیگر، نمایش متدها و طراحی‌های جدید می‌شود و تاثیر زیادی در صنعت پوشاک جهانی دارد. گاهی نیز در چنین نمایشگاه‌هایی از طراحان و بنردهای مطرح به دلیل پیشرفت‌هایشان تجلیل شده و جوایزی به آن‌ها اهدا می‌شود.